Känns som spak krockar med yoke-filosofin.
De som beställer med yoke vill nog ha det ”cleant”.
Så då skulle det behöva vara en option med/utan spak också, eller att den togs bort om man väljer yoke.
Kort sagt gissar jag att den inte återkommer i S och X, såvida inte yoke helt tas bort som option.
Jag har Yoke. Jag var grymt skeptisk och var väldigt övertygad att det var en gimmik.
Jag gav det en månad för tillvänjning och tänkte att det blir ratt sen. Men det gick ganska fort att börja gilla yoke.
Jag monterade S3XY-knappar för blinkers på framsidan av yoken, ungefär där bilar brukar ha växelpaddlar. Med det blir en blinkersspak helt ointressant. Fungerar fantastiskt bra, det är så ypken borde kommit från fabrik. (Plus en kortare styrväxel eller SBW, så man slipper veva så mycket med yoken.)
Två år och fyra månader senare har jag inte bytt.
Kör med samma setup med en S3XY button på var sida av yoken. Det fungerar som sagt utmärkt.
Provade med spakar men bytte tillbaka.
Nu när man dessutom kan växla D/P/R på höger scroll hjul, + automatiken funkar ok, så är behovet av högra spaken borta.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Känns som spak krockar med yoke-filosofin.
De som beställer med yoke vill nog ha det ”cleant”.
Så då skulle det behöva vara en option med/utan spak också, eller att den togs bort om man väljer yoke.
Kort sagt gissar jag att den inte återkommer i S och X, såvida inte yoke helt tas bort som option.
Jag har Yoke. Jag var grymt skeptisk och var väldigt övertygad att det var en gimmik.
Jag gav det en månad för tillvänjning och tänkte att det blir ratt sen. Men det gick ganska fort att börja gilla yoke.
Jag monterade S3XY-knappar för blinkers på framsidan av yoken, ungefär där bilar brukar ha växelpaddlar. Med det blir en blinkersspak helt ointressant. Fungerar fantastiskt bra, det är så ypken borde kommit från fabrik. (Plus en kortare styrväxel eller SBW, så man slipper veva så mycket med yoken.)
Två år och fyra månader senare har jag inte bytt.
Kör med samma setup med en S3XY button på var sida av yoken. Det fungerar som sagt utmärkt.
Provade med spakar men bytte tillbaka.
Nu när man dessutom kan växla D/P/R på höger scroll hjul, + automatiken funkar ok, så är behovet av högra spaken borta.
Så med lite eftermarknadsgrejer så funkar original helt ok?
Känns som spak krockar med yoke-filosofin.
De som beställer med yoke vill nog ha det ”cleant”.
Så då skulle det behöva vara en option med/utan spak också, eller att den togs bort om man väljer yoke.
Kort sagt gissar jag att den inte återkommer i S och X, såvida inte yoke helt tas bort som option.
Jag har Yoke. Jag var grymt skeptisk och var väldigt övertygad att det var en gimmik.
Jag gav det en månad för tillvänjning och tänkte att det blir ratt sen. Men det gick ganska fort att börja gilla yoke.
Jag monterade S3XY-knappar för blinkers på framsidan av yoken, ungefär där bilar brukar ha växelpaddlar. Med det blir en blinkersspak helt ointressant. Fungerar fantastiskt bra, det är så ypken borde kommit från fabrik. (Plus en kortare styrväxel eller SBW, så man slipper veva så mycket med yoken.)
Två år och fyra månader senare har jag inte bytt.
Kör med samma setup med en S3XY button på var sida av yoken. Det fungerar som sagt utmärkt.
Provade med spakar men bytte tillbaka.
Nu när man dessutom kan växla D/P/R på höger scroll hjul, + automatiken funkar ok, så är behovet av högra spaken borta.
Så med lite eftermarknadsgrejer så funkar original helt ok?
Bättre än OK.
Modifiering är ju basen i trygghetspyramiden.
Är något moddat, då är det bättre och då sover man som en kung sen
Känns som spak krockar med yoke-filosofin.
De som beställer med yoke vill nog ha det ”cleant”.
Så då skulle det behöva vara en option med/utan spak också, eller att den togs bort om man väljer yoke.
Kort sagt gissar jag att den inte återkommer i S och X, såvida inte yoke helt tas bort som option.
Jag har Yoke. Jag var grymt skeptisk och var väldigt övertygad att det var en gimmik.
Jag gav det en månad för tillvänjning och tänkte att det blir ratt sen. Men det gick ganska fort att börja gilla yoke.
Jag monterade S3XY-knappar för blinkers på framsidan av yoken, ungefär där bilar brukar ha växelpaddlar. Med det blir en blinkersspak helt ointressant. Fungerar fantastiskt bra, det är så ypken borde kommit från fabrik. (Plus en kortare styrväxel eller SBW, så man slipper veva så mycket med yoken.)
Två år och fyra månader senare har jag inte bytt.
Kör med samma setup med en S3XY button på var sida av yoken. Det fungerar som sagt utmärkt.
Provade med spakar men bytte tillbaka.
Nu när man dessutom kan växla D/P/R på höger scroll hjul, + automatiken funkar ok, så är behovet av högra spaken borta.
Så med lite eftermarknadsgrejer så funkar original helt ok?
Bättre än OK.
Modifiering är ju basen i trygghetspyramiden.
Är något moddat, då är det bättre och då sover man som en kung sen
@jpetters - var det du som sänkt din Plaid med hjälp av s3xy? Jag har försökt hitta info om detta men gått bet. Har för mig att jag läst om det på det här forumet.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Känns som spak krockar med yoke-filosofin.
De som beställer med yoke vill nog ha det ”cleant”.
Så då skulle det behöva vara en option med/utan spak också, eller att den togs bort om man väljer yoke.
Kort sagt gissar jag att den inte återkommer i S och X, såvida inte yoke helt tas bort som option.
Jag har Yoke. Jag var grymt skeptisk och var väldigt övertygad att det var en gimmik.
Jag gav det en månad för tillvänjning och tänkte att det blir ratt sen. Men det gick ganska fort att börja gilla yoke.
Jag monterade S3XY-knappar för blinkers på framsidan av yoken, ungefär där bilar brukar ha växelpaddlar. Med det blir en blinkersspak helt ointressant. Fungerar fantastiskt bra, det är så ypken borde kommit från fabrik. (Plus en kortare styrväxel eller SBW, så man slipper veva så mycket med yoken.)
Två år och fyra månader senare har jag inte bytt.
Samma här, fast jag har inte ens S3XY buttons utan använder yoken och styrknapparna som Gud/Elon avsåg och tycker det funkar bra. Åtminstone lika bra som rund ratt och spak. Ibland bättre, ibland sämre, men helt jämförbart.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
@jpetters - var det du som sänkt din Plaid med hjälp av s3xy? Jag har försökt hitta info om detta men gått bet. Har för mig att jag läst om det på det här forumet.
Stämmer. Man kan sänka till "Very low" även på S, dvs samma som på X där VL finns som val i menyn.
När man aktiverar VL så ser man i UI att bilen sänks även om den står kvar på Low på skärmen. Den sänker en dryg cm och bilen behåller det tills man parkerat, eller bilen själv höjer om det är ojämn väg.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
@jpetters - var det du som sänkt din Plaid med hjälp av s3xy? Jag har försökt hitta info om detta men gått bet. Har för mig att jag läst om det på det här forumet.
Stämmer. Man kan sänka till "Very low" även på S, dvs samma som på X där VL finns som val i menyn.
När man aktiverar VL så ser man i UI att bilen sänks även om den står kvar på Low på skärmen. Den sänker en dryg cm och bilen behåller det tills man parkerat, eller bilen själv höjer om det är ojämn väg.
Min sänker exakt 10mm både fram och bak med S3XY Very low, men min är redan sänkt 18mm runt om till att börja med.
Med S3XY i very low söutar bilen höja sig själv med platsminnet, så man måste klicka upp den till vanlig LOW för att det ska fungera.