Jag tror inte heller det blir nåt stort av det hela, man kommer lägga till lite enkla punkter som ska kollas på elbilar bara, nåt om att kolla lösa laddkablar och sånt tror jag knappast blir aktueltl.
Jag kan dessutom sätta pengar på att detta INTE är klart till 1/1 2026.
Faktum är att dom inte ens får göra det.Bilprovningen eller motsvarande är nog inte heller så sugna på att plocka isär bilar allt för mkt för att kunna utföra en kontroll som krävs, det blir en balansgång där.
Anledningen till habrovinkeln med gasbilar du är inne på är väl delvis på grund av just detta.
Jag hade för länge sedan en sportigare verion av en standardbil, den hade därför till skillnad från den vanliga bilen stora originalmonterade plastkjolar längs med sidorna som gick långt under bilen och var skruvade där, flera gånger när jag besiktade den så muttrade besiktningsmännen typ "jag vet att dessa bilar rostar fruktansvärt i balken här under, men tyvärr får jag inte demontera plasten och kontrollera.." ..Varvid jag glatt sa att, det är väl bra att plasten sitter där och skyddar balken mot salt och vägsprut då