Nej, men Volvo kanske har?mussla skrev: ↑14 nov 2025 08:26Det handlar om att Tesla har gjort saker på ett bättre sätt än legacy biltillverkare och att Ford har upptäckt detta. Det kan också vara en förklaring till att Tesla har mindre problem än andra? Ford har väl ännu inte gjort denna arkitektoniska förändring såvitt jag förstår.mikebike skrev: ↑14 nov 2025 08:14Nej, men om någon (legacy) tillverkare plötsligt får för sig att drastiskt minska mängden kablage riskerar man att drabbas av mjukvaruproblem. Det är ju andra tillverkares mjukvaruproblem vi diskuterar här, inte Teslas.tesla newbie skrev: ↑14 nov 2025 07:38Så att man reducerat kablage med 1.6 kilometer är negativt?mikebike skrev: ↑14 nov 2025 07:31Fast det betyder inte att de har mer mjukvaruproblem, snarare tvärtom.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2025 23:42Jim Farley om Tesla:
“ – Jag blev väldigt ödmjuk när vi plockade isär den första Tesla Model 3 och även de kinesiska elbilarna. Det vi hittade var faktiskt chockerande. I Mach-E, som då var den näst bäst säljande elbilen i landet, var kabelstammen 1,6 kilometer längre än Teslas och 31 kilo tyngre, berättar Farley.”
https://www.automotorsport.se/nyheter/f ... -och-kina/
Har Ford haft stora mjukvaruproblem?