Du behöver gå ur din bubbla en stund, ta ett par djupa andetag och sedan svara. Människor som vågar tänka själva skriver du, det insinuerar ju att folk med iPhone inte tänker själva. Vem tänker åt dom (inkl mig)? Är jag tekniskt okunnig? Hur vet du det baserat på mitt val av telefon? Så kategoriskt som du uttrycker dig så rekommenderar jag Flashback och familjeliv. Att telefonen är snygg ser jag som en bonus, men primärt har jag den för att den uppfyller mina behov, det samma gäller för övrigt mina val av datorer, MBA M4 för jobb, PC med Windows för spel, Dell R620 1U med debian som server osv. MacBooken förvisso snygg, men primärt är den lätt, har batteri hela dagen och har en bra terminal.vrid_i_skogen skrev: ↑14 nov 2025 15:01Personer som använder Android tenderar att vara tekniskt kunniga, göra medvetna val och måna om att få det bästa möjliga för sina pengar. Inte det som blänker mest eller är mest inne. Det finns funktioner i Android som de som använder iOS aldrig kommer kunna förstå även om jag förklarade dem. Sen ska hi inte tala om Apples AI eller Siri. I bästa fall kan det sätta en timer när man skriker till högtalaren vid spisen. Människor som är intresserade av teknik, är tekniskt kunniga och vågar tänka själva använder Android.
Jag tycker Teslas infotainment är ganska dåligt, jag tycker CarPlay är mycket bättre i min polestar, men jag antar att det är för att jag inte kan tänka själv?