Lucid Air Pure
Moderator: Redaktion
Lucid Air Pure
Om denna kommer att funka som det är tänkt, kommer det bli en utmaning för konkurrenterna. Inte minst för Tesla.
Senast redigerad av Kriper, redigerad totalt 1 gånger.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
-
SwedishAdvocate
Re: Lucid Air Pure
Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
Om man har synpunkter på Elon så är jag rätt övertygad om att man även kommer ha synpunkter på majoritetsägaren i Lucid Motors...
(Och nej – det är inte kinesiska intressen som är majoritetsägare i Lucid Motors.)
Om man har synpunkter på Elon så är jag rätt övertygad om att man även kommer ha synpunkter på majoritetsägaren i Lucid Motors...
(Och nej – det är inte kinesiska intressen som är majoritetsägare i Lucid Motors.)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Marius?Pizzazz skrev: ↑29 aug 2024 19:03Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
LOLElmil skrev: ↑29 aug 2024 19:20Marius?Pizzazz skrev: ↑29 aug 2024 19:03Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
(Och nej – det är inte kinesiska intressen som är majoritetsägare i Lucid Motors.)![]()
Han är ju bara plastprins.
-
SwedishAdvocate
"prins" är inte den benämning jag hade valt.Pizzazz skrev: ↑29 aug 2024 19:03Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
viewtopic.php?p=750196#p750196
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
bin Salman är kronprins och premiärminister och det är inte benämningar jag hade valt heller.SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 22:36"prins" är inte den benämning jag hade valt.Pizzazz skrev: ↑29 aug 2024 19:03Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
viewtopic.php?p=750196#p750196
Men bortsett ifrån att han kanske är en vidrig person på många sätt, det kanske inte går att bortse ifrån det, så är det väl på något sätt bra att intressen som tidigare litat mycket på olja får andra ben att stå på. Tänker då att det blir mindre tryck och mindre lobbying för oljeindustrin?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Bortsett från ägarförhållandena så är det helt klart en intressant produkt.
Q8 e-tron 55 S-line 2024
Polestar 2 LE PP 2021
Håller med. Fin bil!
Låter precis som Tesla, Rivian och alla andra bilföretag som inte är hundra år gamla. Jag blir så jädrans trött på vissa personer som alltid ska prata politik istället för produkt i varje jäkla tråd (utom de som handlar om kinatillverkade Teslor då).
Ja detta är ett märkesforum, men kom igen? Det är inte som att Tesla inte försökt få pengar från Saudi. “Funding secured”.
Förlåt. Ska bättra mig. Råkade svara på nåt.spacecoin skrev: ↑30 aug 2024 14:28Håller med. Fin bil!
Låter precis som Tesla, Rivian och alla andra bilföretag som inte är hundra år gamla. Jag blir så jädrans trött på vissa personer som alltid ska prata politik istället för produkt i varje jäkla tråd (utom de som handlar om kinatillverkade Teslor då).
Ja detta är ett märkesforum, men kom igen? Det är inte som att Tesla inte försökt få pengar från Saudi. “Funding secured”.
Alltid hållt koll på Lucid. De har ju varit väldigt dyra, så Pure kanske blir en storsäljare om de skalar upp produktionen.
Behöver de investera i fler fabriker?
-
SwedishAdvocate
Förstår på intet sätt hur det skulle vara någons slags förmildrande omständighet.
Håller med.
Grottar man i det har säkert även de 100 år gamla märkena även de lik i garderoben.
Det verkar vara mest bilar man lägger politik i, hur kommer det sig?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
SwedishAdvocate
1. Antar att det är VW och Hitler som åsyftas för typ förtiosjunde gången på det här forumet… Kan ju säga så här… Alla som var aktiva i VW fram till 8 maj år 1945 – inklusive Adolf – är relativt stendöda. En del av dom har varit relativt stendöda i ca. 80 år(!)…
2. Hur ska jag formulera det här utan att det blir en retorisk fråga… Får väl helt enkelt skriva ut det i klartext:
Det här forumet handlar om [trumvirvel] bilar(!)…
Det handlar även om "Miljöteknik". Och tidigare var rubriken på den delen av forumet "Miljö", om nu inte minnet sviker mig fullständigt. Minns dock tyvärr inte tidpunkten då den forumrubriken ändrades. Men gissar att The way back-machine skulle kunna erbjuda svaret där.
Nope, inte ens 1% rätt.SwedishAdvocate skrev: ↑05 dec 2025 19:341. Antar att det är VW och Hitler som åsyftas för typ förtiosjunde gången på det här forumet…
Det är ju exakt det jag skriver att det inte alltid verkar göra.SwedishAdvocate skrev: ↑05 dec 2025 19:34
2. Hur ska jag formulera det här utan att det blir en retorisk fråga… Får väl helt enkelt skriva ut det i klartext:
Det här forumet handlar om [trumvirvel] bilar(!)…
Jag är ganska teknikintresserad och i andra forum, inom andra forumområden så existerar inte den politikbiten som ofta dras här. Faktiskt inte i andra bilforum vad jag sett (men jag har ju inte följt jättemånga olika bilmärken på forumsidan.)
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
SwedishAdvocate
Är ju som bekant rätt svårt att läsa folks tankar. Och när man ovanpå det inte får ställa frågor…AAKEE skrev: ↑05 dec 2025 20:01Nope, inte ens 1% rätt.SwedishAdvocate skrev: ↑05 dec 2025 19:341. Antar att det är VW och Hitler som åsyftas för typ förtiosjunde gången på det här forumet…
Man får absolut ställa frågor. Hoppas inte mina inlägg påskiner annatSwedishAdvocate skrev: ↑05 dec 2025 20:50Är ju som bekant rätt svårt att läsa folks tankar. Och när man ovanpå det inte får ställa frågor…![]()
Och det var inga tankar som skulle läsas, utan bara det jag skrev.
1. Jag håller alltså med Spacecoin. För mycket politik, det är ett Teslaforum - elbilsforum och kanske sånt närbesläktat det.
2. Utan att ens tänka på något specifikt märke menar jag att det säkert går hitta hundar begravna i de flesta bilmärken, även de med lång historia. Då menar jag inte och tänker inte alls på Vw. Andemeningen med den delen i inlägget är precis tvärtom - vill man snedvrida diskussioner om bilar till politik så går det antagligen göra om de flesta märken.
Jag tycker andras politiska åskådning är sådär i intressant generellt.
Jag är här för att jag är tekniskt intresserad, inte för politik. Det är klart att man kanske ibland kanske leds in på sånt, och i viss mån kanske politik blir en del av elbilsdiskussionen tex politiska åtgärder för att främja EV i landet.
Det är inte det jag har åsikter om dock.
Tibor har skrivit det rätt bra i reglerna för forumet.
Här diskuterar vi elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet.
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
SwedishAdvocate
Föreslår att vi flyttar den här diskussionen hit istället:AAKEE skrev: ↑05 dec 2025 21:15Man får absolut ställa frågor. Hoppas inte mina inlägg påskiner annatSwedishAdvocate skrev: ↑05 dec 2025 20:50Är ju som bekant rätt svårt att läsa folks tankar. Och när man ovanpå det inte får ställa frågor…![]()
![]()
Och det var inga tankar som skulle läsas, utan bara det jag skrev.
1. Jag håller alltså med Spacecoin. För mycket politik, det är ett Teslaforum - elbilsforum och kanske sånt närbesläktat det.
2. Utan att ens tänka på något specifikt märke menar jag att det säkert går hitta hundar begravna i de flesta bilmärken, även de med lång historia. Då menar jag inte och tänker inte alls på Vw. Andemeningen med den delen i inlägget är precis tvärtom - vill man snedvrida diskussioner om bilar till politik så går det antagligen göra om de flesta märken.
Jag tycker andras politiska åskådning är sådär i intressant generellt.
Jag är här för att jag är tekniskt intresserad, inte för politik. Det är klart att man kanske ibland kanske leds in på sånt, och i viss mån kanske politik blir en del av elbilsdiskussionen tex politiska åtgärder för att främja EV i landet.
Det är inte det jag har åsikter om dock.
Tibor har skrivit det rätt bra i reglerna för forumet.
Här diskuterar vi elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet.
viewtopic.php?t=38370
Har lite annat för mig just nu, men återkommer med ett inlägg vid ett senare tillfälle.
Lucid är ju rätt ny på det här. Förhoppningsvis kommer de förbi det stadiet.
Jag har haft Lucid i tankarna sedan Tesla började plocka bort alla sensorer och göra systemen obrukbara.
Teslas galna degradering på sina Panasonicceller har ju inte minskat suget efter bättre kvalitet och mer hållbara bilar.
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Jag höll ju bara med Spacecoin, och kommer nog inte delta i den tråden med någon större entusiasm.SwedishAdvocate skrev: ↑05 dec 2025 21:25Föreslår att vi flyttar den här diskussionen hit istället:
Jag har inte några starka känslor om vad man får eller ska få diskutera, jag vill bara prata elbilar och relaterad teknik
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
SwedishAdvocate
Valet är så klart fritt. Har en känsla av att det finns andra på forumet som kommer skriva inlägg…AAKEE skrev: ↑05 dec 2025 22:03Jag höll ju bara med Spacecoin, och kommer nog inte delta i den tråden med någon större entusiasm.SwedishAdvocate skrev: ↑05 dec 2025 21:25Föreslår att vi flyttar den här diskussionen hit istället:
Jag har inte några starka känslor om vad man får eller ska få diskutera, jag vill bara prata elbilar och relaterad teknik![]()