Kusinen Cupra Raval verkar vara lite före. Där har man ett preliminärt från pris på 295.000kr i sverige.
ID. Polo
Moderator: Redaktion
Re: ID. Polo
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Lite väl hårt att kalla det för fel plats, utopi att precis alla skulle bo precis därmikebike skrev: ↑16 dec 2025 19:17Många bor eller jobbar på fel plats verkar det som.SwedishAdvocate skrev: ↑16 dec 2025 18:53Är väl jättebra om det går att lösa så, men det är nog tyvärr inte alla som kan göra det. Om vi nu inte skulle börja organisera samhället efter var folk bor (eller vill bo) istället för efter var X antal människor anser att produktionen skall utföras…![]()
![]()
arbetskraften behövs men såklart att det vore najs om det gick att ha det så.
Synd att jobba på distans ska vara en så svår sak på många företag, det skulle ju
vara ett av många sätt att komma närmare utopin iaf, nästan så att det skulle behövas
en Corona-smäll till (fast inte med alla sjuka/döda då utifall nån nu tror att jag vill det).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag har jobbat hemma 4 timmar på 12 år.Bjelke skrev: ↑17 dec 2025 22:35Lite väl hårt att kalla det för fel plats, utopi att precis alla skulle bo precis därmikebike skrev: ↑16 dec 2025 19:17Många bor eller jobbar på fel plats verkar det som.SwedishAdvocate skrev: ↑16 dec 2025 18:53Är väl jättebra om det går att lösa så, men det är nog tyvärr inte alla som kan göra det. Om vi nu inte skulle börja organisera samhället efter var folk bor (eller vill bo) istället för efter var X antal människor anser att produktionen skall utföras…![]()
![]()
arbetskraften behövs men såklart att det vore najs om det gick att ha det så.
Synd att jobba på distans ska vara en så svår sak på många företag, det skulle ju
vara ett av många sätt att komma närmare utopin iaf, nästan så att det skulle behövas
en Corona-smäll till (fast inte med alla sjuka/döda då utifall nån nu tror att jag vill det).
Innan dess, som egen företagare, jobbade jag ungefär 50% hemma.
Varken jag eller min fru skulle stå ut med att vara beroende av bil för att ta sig till jobbet. Eller att pendla över en timme på annat sätt heller.
När jag var ung var det en majoritet av hushållen som inte hade bil, men det funkade ändå. Man handlade lokalt (vi hade en konsumbutik i samma hus) och barnen gick i närmaste skola.
Nu duger inte närmaste skola/dagis och lokala affärer har lagt ned eftersom folk handlar i köpcentrum, med bil.
Back on topic; kommer det någon ny e-UP?
En kompis har en sådan som andrabil (förstabilen är en i5).
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Japp det är förjävligt att min arbetsplats inte lagt kontoret utanför vårt hemmikebike skrev: ↑16 dec 2025 19:17Många bor eller jobbar på fel plats verkar det som.SwedishAdvocate skrev: ↑16 dec 2025 18:53Är väl jättebra om det går att lösa så, men det är nog tyvärr inte alla som kan göra det. Om vi nu inte skulle börja organisera samhället efter var folk bor (eller vill bo) istället för efter var X antal människor anser att produktionen skall utföras…![]()
![]()
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Min arbetsplats hade kunnat vara hemma men av oklara skäl (kulturen)måste jag resa 1h per dag för att ha möten med nån som sitter i en annan stad som gjort samma sakchaffis75 skrev: ↑18 dec 2025 07:57Japp det är förjävligt att min arbetsplats inte lagt kontoret utanför vårt hemmikebike skrev: ↑16 dec 2025 19:17Många bor eller jobbar på fel plats verkar det som.SwedishAdvocate skrev: ↑16 dec 2025 18:53Är väl jättebra om det går att lösa så, men det är nog tyvärr inte alla som kan göra det. Om vi nu inte skulle börja organisera samhället efter var folk bor (eller vill bo) istället för efter var X antal människor anser att produktionen skall utföras…![]()
![]()
![]()
Tänk så mycket tid och stress som sparades för alla under covid
Det är ju du som väljer att acceptera det.tnjo skrev: ↑18 dec 2025 13:40Min arbetsplats hade kunnat vara hemma men av oklara skäl (kulturen)måste jag resa 1h per dag för att ha möten med nån som sitter i en annan stad som gjort samma sakchaffis75 skrev: ↑18 dec 2025 07:57Japp det är förjävligt att min arbetsplats inte lagt kontoret utanför vårt hemmikebike skrev: ↑16 dec 2025 19:17Många bor eller jobbar på fel plats verkar det som.SwedishAdvocate skrev: ↑16 dec 2025 18:53Är väl jättebra om det går att lösa så, men det är nog tyvärr inte alla som kan göra det. Om vi nu inte skulle börja organisera samhället efter var folk bor (eller vill bo) istället för efter var X antal människor anser att produktionen skall utföras…![]()
![]()
![]()
Själv har jag inte pendlat till kontor på snart 15 år och kommer aldrig göra det igen. Skulle någon kräva det säger jag bara tack och adjö. Jag varken vill eller behöver jobba för någon som inte respekterar mina behov.
Äh. Du åker till jobbet som alla andra.manneson skrev: ↑18 dec 2025 13:53Det är ju du som väljer att acceptera det.tnjo skrev: ↑18 dec 2025 13:40Min arbetsplats hade kunnat vara hemma men av oklara skäl (kulturen)måste jag resa 1h per dag för att ha möten med nån som sitter i en annan stad som gjort samma sakchaffis75 skrev: ↑18 dec 2025 07:57Japp det är förjävligt att min arbetsplats inte lagt kontoret utanför vårt hemmikebike skrev: ↑16 dec 2025 19:17Många bor eller jobbar på fel plats verkar det som.SwedishAdvocate skrev: ↑16 dec 2025 18:53
Är väl jättebra om det går att lösa så, men det är nog tyvärr inte alla som kan göra det. Om vi nu inte skulle börja organisera samhället efter var folk bor (eller vill bo) istället för efter var X antal människor anser att produktionen skall utföras…![]()
![]()
![]()
Själv har jag inte pendlat till kontor på snart 15 år och kommer aldrig göra det igen. Skulle någon kräva det säger jag bara tack och adjö. Jag varken vill eller behöver jobba för någon som inte respekterar mina behov.