Vanliga Autopilot tråden
Moderator: Redaktion
- vrid_i_skogen
- Teslaägare
Vanliga Autopilot tråden
- vrid_i_skogen
- Teslaägare
Re: Vanliga Autopilot tråden
I min model 3 som är en bil tillverkad i oktober 2025 med blinkersspak och kamera fram så har jag följande problem; bilen tenderar att lägga sig lite till vänster om mitten av vägbanan på landsväg. Det går vanligtvis bra men när man möter bussar och lastbilar är det obehagligt då de passerar väldigt nära och man känner sig liten i en låg bil när en hög jätte far förbi. Jag misstänker lite att Tesla safe:ar och låter bilen mest gå efter mittlinjen när den centrerar sig och inte bägge linjerna som gör körfältet. I min tidigare 2023 Volvo C40 så kändes det som att bilen lade sig mer mitt i filen och där hade man t o m möjligheten att styra med och placera bilen exakt var man vill om standard placeringen inte passar en. Hur upplever ni detta på era bilar?
Håller med, framförallt i högersvängar ligger bilen obekvämt nära mittlinjen. Highland -24.
TM3 LR -24 Highland
Vänta bara tills du möter en lastbil i en högerkurva och AP väljer att tvärnita i mötesögonblicket, då blir det otäckt på riktigt.vrid_i_skogen skrev: ↑09 jan 2026 10:10I min model 3 som är en bil tillverkad i oktober 2025 med blinkersspak och kamera fram så har jag följande problem; bilen tenderar att lägga sig lite till vänster om mitten av vägbanan på landsväg. Det går vanligtvis bra men när man möter bussar och lastbilar är det obehagligt då de passerar väldigt nära och man känner sig liten i en låg bil när en hög jätte far förbi. Jag misstänker lite att Tesla safe:ar och låter bilen mest gå efter mittlinjen när den centrerar sig och inte bägge linjerna som gör körfältet. I min tidigare 2023 Volvo C40 så kändes det som att bilen lade sig mer mitt i filen och där hade man t o m möjligheten att styra med och placera bilen exakt var man vill om standard placeringen inte passar en. Hur upplever ni detta på era bilar?
AP gör sig bäst på mötesfria vägar.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)