Angående att AP varnar för att man skall hålla i ratten och när en kollision är på gång har jag alltid fått varningen från lilla skärmen (genom ratten).
Men igår kom varningen på stora skärmen och varningsrutan var ca 2x2dm och en bild på ratten och 2 röda händer och texten var ungefär ta över omedelbart.
Någon som fått denna varning på stora skärmen och om har ni fått den där hela tiden?
Autopilot - stillastående van. Ooops
Moderator: Redaktion
Re: Autopilot - stillastående van. Ooops
Fick det förra veckan när jag körde på ap och matade in semester destination i navin hela systemet krashade och det var första gången jag såg den hör stora rutanleiflodde skrev:Angående att AP varnar för att man skall hålla i ratten och när en kollision är på gång har jag alltid fått varningen från lilla skärmen (genom ratten).
Men igår kom varningen på stora skärmen och varningsrutan var ca 2x2dm och en bild på ratten och 2 röda händer och texten var ungefär ta över omedelbart.
Någon som fått denna varning på stora skärmen och om har ni fått den där hela tiden?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Utan att ha några som helst fakta så tror jag att farthållaren var aktiverad och följer framfarande bil i kötempo. När bilen framför får en lucka och svänger ut från körbanan där vanen står tror helt enkelt teslabilen att kön lättat och ökar därmed farten (som den skall göra). Den upptäcker vanen och signalerar när den bromsar, men inte tillräckligt då den ger vanen en knuff.
Det finns en anledning att de fortfarande betecknar autopiloten som beta, men enligt mig skulle det kunna ske i vilken annan tillverkaresbil som har adaptiv farthållare.
Jag blir dock förvånad om biltillverkarna inte tar till sig situationen och ser till att komma med en lösning.
Det finns en anledning att de fortfarande betecknar autopiloten som beta, men enligt mig skulle det kunna ske i vilken annan tillverkaresbil som har adaptiv farthållare.
Jag blir dock förvånad om biltillverkarna inte tar till sig situationen och ser till att komma med en lösning.
Den ser inte såna heller 

http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Klippet är borta nu... Undrar hur Tesla utövat påtryckning där..
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Kanske var dåligt batteri som när Volvo skulle visa sin autobroms. Hahahahaha!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning