När jag hämtade ut min P2 förra december så hade jag köpt egna hjul som jag hade med mig. Sen bytte Volvoverkstaden till mina hjul jag tog med efter leverans. Men fick boka och betala detta själv.
Tesla sänker priserna på privatleasing
Moderator: Redaktion
Re: Tesla sänker priserna på privatleasing
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.
Cupra Tavascan med 1000mil/år och 36månader utan första förhöjd leasingavgift för 4995:- är väl en mer rimlig jämförelse
Polestar 2 -24
Cupra Born -22
Cupra Born -22
- enoch85
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel893595
Någon som.räknat på när privatleasing blir en bra affär för någon som kör 2500 mil per år?
Sugen på en Y, men sitter fast med min LR3 på grund av för lågt värde och för högt lån.
Sugen på en Y, men sitter fast med min LR3 på grund av för lågt värde och för högt lån.
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Du kan köpa vinterdäcken löst sen kränga om varje byte. Eller köpa begagnade på blocket.
Model 3 Highland 2024
Audi RS3 2026
BMW M2 CS 2026
Audi RS3 2026
BMW M2 CS 2026
Samma sits här! Men hade gärnat velat ta en bil på bolaget. Jag köper ogärna igen mtp värdesmällen som blev. O då hade vi tur som fick miljöbonus
Att lägga på vinterhjul på leasingen är ingen bra affär. Man får betala av hela kostnad för hjulen under leasingtiden men måste lämna tillbaka dem sen. Bättre då att köpa egna vid sidan om och sen använda på nästa bil eller sälja vidare.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Till senaste bilen jag leasade, en vw, så köpte jag bra begagnade vinterhjul för 4000 kr, sålde dem sen för 1000 kr i bra skick. Och för mig kostade det 80 kr/mån.
Det är ju samma med tillbehör, kikade på att leasa en etron för bra pris men den saknade bland annat backkamera (paketpusslet på Audi.. det var en bil beställd av nån annan) och det skulle kosta mig 800 kr/ mån i 34 månader.
Det är ju samma med tillbehör, kikade på att leasa en etron för bra pris men den saknade bland annat backkamera (paketpusslet på Audi.. det var en bil beställd av nån annan) och det skulle kosta mig 800 kr/ mån i 34 månader.
Model Y LR AWD 2022
Tesla säger leverans i April och att privatleasing försvinner sen. Får man inte leverans innan 31 Mars gäller inte dealen säger dom wtf? Tror ni en liknande deal kommer tillbaka?
Tesla kör väldigt sällan kampanj på privatleasing, sist jag minns att det var ett liknande pris var våren 2024. Så är du sugen så ska du nog slå till nu.
Okej! Känner att jag inte riktigt orkar vara i ett limbo där jag kanske får en bil. Snackade med Tesla och dom återbetalar bokningsavgiften ifall dom inte kan leverera en bil innan 31 Mars.
Kan så klart ta en bakhjulsdriven men det suger i Luleå eller en Performance men det har jag inte nytta av egentligen så blir att man betalar för ngt man inte behöver. Ajjja. Blir nog ingen Tesla denna gång

Kan så klart ta en bakhjulsdriven men det suger i Luleå eller en Performance men det har jag inte nytta av egentligen så blir att man betalar för ngt man inte behöver. Ajjja. Blir nog ingen Tesla denna gång
En P är lite lägre med lite bättre väghållning i kurvorna i snön.Sandpappa skrev: ↑30 jan 2026 13:16Okej! Känner att jag inte riktigt orkar vara i ett limbo där jag kanske får en bil. Snackade med Tesla och dom återbetalar bokningsavgiften ifall dom inte kan leverera en bil innan 31 Mars.
Kan så klart ta en bakhjulsdriven men det suger i Luleå eller en Performance men det har jag inte nytta av egentligen så blir att man betalar för ngt man inte behöver. Ajjja. Blir nog ingen Tesla denna gång![]()
Och bättre stolar.
Så även om du inte racear så kommer du ha nytta av delar av den.
Om du nu inte vill ha så hög frigång som möjligt.
Jag tycker det är beslutsångest deluxe om man ska nappa på detta privatleasingerbjudande.
En Y standard räcker för min del. Bilen som den ska ersätta är en privatleasing av en fossilare som är alldeles för törstig men dock med fyrhjulsdrift och kostar 4800 inklusive vinterdäck, försäkring mm.
En Y standard med vinterdäck (om man inte orkar kränga gummi varje säsong) och försäkring med 1000 mil ser ut att gå loss för 6000 för egen del om jag räknar på cirka 600 kr för halvförsäkring. Vill jag ha 500 mil till kostar det bara 260kr till per månad. Ställde frågan till Tesla och övermil kostar 10kr/mil så om det stämmer är det inte värt att höja då snittet är 1100 för bilen i fråga som ska ersättas.
Någon som har input att ge till ovan? Ingen som har Y standard på forumet och skriva några ord om bilen? (kanske borde provköra...)
En Y standard räcker för min del. Bilen som den ska ersätta är en privatleasing av en fossilare som är alldeles för törstig men dock med fyrhjulsdrift och kostar 4800 inklusive vinterdäck, försäkring mm.
En Y standard med vinterdäck (om man inte orkar kränga gummi varje säsong) och försäkring med 1000 mil ser ut att gå loss för 6000 för egen del om jag räknar på cirka 600 kr för halvförsäkring. Vill jag ha 500 mil till kostar det bara 260kr till per månad. Ställde frågan till Tesla och övermil kostar 10kr/mil så om det stämmer är det inte värt att höja då snittet är 1100 för bilen i fråga som ska ersättas.
Någon som har input att ge till ovan? Ingen som har Y standard på forumet och skriva några ord om bilen? (kanske borde provköra...)
Model Y RWD, 2026, incoming!
Model 3 LR AWD, 2020, SÅLD
Model S 75D, 2018 SÅLD
Model S 75D, 2018 SÅLD
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Du skall definitivt provköra, tvåhjulsdrift och borttagna parkeringssensorer, spakar mm kanske inte är för dig?Vindens skrev: ↑30 jan 2026 14:11Jag tycker det är beslutsångest deluxe om man ska nappa på detta privatleasingerbjudande.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Du kommer bli supernöjd. MY är en fantastisk trevlig bil. Standard är lite avskalad men istället är priset oslagbart.Vindens skrev: ↑30 jan 2026 14:11Jag tycker det är beslutsångest deluxe om man ska nappa på detta privatleasingerbjudande.
MY RWD Vit 2023
- m05erili
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/erik460049
Någon med erfarenhet att privatlesa Tesla?
Leasegivare nu är DNB ASA filial Sverige och deras betyg på tex trustpilot är ju allt annat än goda.
Eller funkar det bra när det går ”via” Tesla?
Krångel med dolda avgifter eller att de är petiga på onormalt slitage?. DNB eller Tesla som bedömer slitaget efter leasingperioden?
Leasegivare nu är DNB ASA filial Sverige och deras betyg på tex trustpilot är ju allt annat än goda.
Krångel med dolda avgifter eller att de är petiga på onormalt slitage?. DNB eller Tesla som bedömer slitaget efter leasingperioden?
2022 - M3P - Midnight Silver - Svart Interiör
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Sådant kan du läsa om alla leasingbolag. Volkswagens egna finans försökte lura mig på 4k efter leasing.m05erili skrev: ↑30 jan 2026 19:35Någon med erfarenhet att privatlesa Tesla?
Ägaren (DNB) eller av ägaren utsedd inspektör bedömer skick.
Vad jag minns så var DNB en av de bolagen som hade rörlig ränta på leasing vilket påverkat många som signat avtal utan att läsa.
Någon som leasar via Tesla och vet hur avtalet ser ut? Är det rörligt eller fast pris hela perioden?
Fick svar från Ida på Tesla nu att så länge man tecknar avtal via dom så kommer priset gälla även om leverans sker senare t.ex april eller Maj.
Hade gärna tagit leverans så att jag slipper vinterdäck och har hela hösten på mig att fixa det
Fick svar från Ida på Tesla nu att så länge man tecknar avtal via dom så kommer priset gälla även om leverans sker senare t.ex april eller Maj.
Hade gärna tagit leverans så att jag slipper vinterdäck och har hela hösten på mig att fixa det
Det går att ta del av avtalet i förväg. Bara be om det i chatten. Jag fick även ta del av skötselguide som beskriver normalt/onormalt slitage och kunde inte se något avvikande gentemot andra leasingbolag.Sandpappa skrev: ↑01 feb 2026 19:43Någon som leasar via Tesla och vet hur avtalet ser ut? Är det rörligt eller fast pris hela perioden?
Hade gärna tagit leverans så att jag slipper vinterdäck och har hela hösten på mig att fixa det![]()
Model Y RWD, 2026, incoming!
Model S 75D, 2018 SÅLD
Model S 75D, 2018 SÅLD