Har själv valt att avvakta just för att jag hoppades på dynamiskt chassi och sätesvärme bak. Nu är det ju snart dags för lansering med provkörning och få känna på bilen så avvaktar lite till. Men nyfiken, om du beställde i december vilken leveranstid fick du?Jossi skrev: ↑06 feb 2026 08:06Snyggt. Jag beställde i december så ligger lite efter dig. Hur funkar processen, mailar BMW ut info om tex planerad produktionsvecka när det närmar sig eller måste man "tjata" på sin försäljare för att få info?ObscureEconomist skrev: ↑06 feb 2026 07:55Aldrig hört något sånt besked och fått höra det inte finns någon tydlig tidpunkt för det nu. Lite tråkigt men klarar nog mig utan i dagsläget, hade hoppats mer på ventilerade säten innan produktion men har fått vecka 11 nu.kungjohan skrev: ↑05 feb 2026 16:52Tänkte kolla med er som har fått bekräftad leverans om ni skall få sätesvärme i baksätet. Tidigare besked var att det skulle vara med i bilar som produceras efter lanseringen i mars. Men nu fick jag besked att detta skulle komma långt senare. Känns ganska snålt att de inte kan få till en sådan funktion till lanseringen.
BMW iX3
Moderator: Redaktion
Re: BMW iX3
Vilken anledning menar du?Rennwagen skrev: ↑06 feb 2026 07:59Bästa anledningen att köpa iX3 före EX60 och Tesla https://www.bmwblog.com/2026/02/03/bmw- ... 49V4C7OcOA
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Urkopplingsbar antisladd och antispinn för aktiv vinterkörning
Många elbilar har dålig chassiuppsättning och kompenserar det med väldigt aktiva antisladd och antispinn system som håller ordning på bilen. Dessa går inte att koppla ur för att bilen i grunden är dåligt balanserad. I fallet BMW iX3 så är det bra balans och urkopplingsbart 
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Enda jag har fått är "maj-juni", men det var innan dom sa att dom skulle köra extra skift i fabriken. Ska förbi idag faktiskt då min återförsäljare fått in en visningsbil, så ska klämma och känna litemacky skrev: ↑06 feb 2026 09:32Har själv valt att avvakta just för att jag hoppades på dynamiskt chassi och sätesvärme bak. Nu är det ju snart dags för lansering med provkörning och få känna på bilen så avvaktar lite till. Men nyfiken, om du beställde i december vilken leveranstid fick du?Jossi skrev: ↑06 feb 2026 08:06Snyggt. Jag beställde i december så ligger lite efter dig. Hur funkar processen, mailar BMW ut info om tex planerad produktionsvecka när det närmar sig eller måste man "tjata" på sin försäljare för att få info?ObscureEconomist skrev: ↑06 feb 2026 07:55Aldrig hört något sånt besked och fått höra det inte finns någon tydlig tidpunkt för det nu. Lite tråkigt men klarar nog mig utan i dagsläget, hade hoppats mer på ventilerade säten innan produktion men har fått vecka 11 nu.kungjohan skrev: ↑05 feb 2026 16:52Tänkte kolla med er som har fått bekräftad leverans om ni skall få sätesvärme i baksätet. Tidigare besked var att det skulle vara med i bilar som produceras efter lanseringen i mars. Men nu fick jag besked att detta skulle komma långt senare. Känns ganska snålt att de inte kan få till en sådan funktion till lanseringen.
Beställd: BMW iX3 50 xDrive M Sport
Intressant, möjligen i Sthlmsområdet?Jossi skrev: ↑06 feb 2026 10:42Enda jag har fått är "maj-juni", men det var innan dom sa att dom skulle köra extra skift i fabriken. Ska förbi idag faktiskt då min återförsäljare fått in en visningsbil, så ska klämma och känna litemacky skrev: ↑06 feb 2026 09:32Har själv valt att avvakta just för att jag hoppades på dynamiskt chassi och sätesvärme bak. Nu är det ju snart dags för lansering med provkörning och få känna på bilen så avvaktar lite till. Men nyfiken, om du beställde i december vilken leveranstid fick du?Jossi skrev: ↑06 feb 2026 08:06Snyggt. Jag beställde i december så ligger lite efter dig. Hur funkar processen, mailar BMW ut info om tex planerad produktionsvecka när det närmar sig eller måste man "tjata" på sin försäljare för att få info?ObscureEconomist skrev: ↑06 feb 2026 07:55Aldrig hört något sånt besked och fått höra det inte finns någon tydlig tidpunkt för det nu. Lite tråkigt men klarar nog mig utan i dagsläget, hade hoppats mer på ventilerade säten innan produktion men har fått vecka 11 nu.kungjohan skrev: ↑05 feb 2026 16:52Tänkte kolla med er som har fått bekräftad leverans om ni skall få sätesvärme i baksätet. Tidigare besked var att det skulle vara med i bilar som produceras efter lanseringen i mars. Men nu fick jag besked att detta skulle komma långt senare. Känns ganska snålt att de inte kan få till en sådan funktion till lanseringen.![]()
Det har väl alltid varit anledningen att köpa BMW framför andra märken.Rennwagen skrev: ↑06 feb 2026 07:59Bästa anledningen att köpa iX3 före EX60 och Tesla https://www.bmwblog.com/2026/02/03/bmw- ... 49V4C7OcOA
Halmstad!macky skrev: ↑06 feb 2026 10:55Intressant, möjligen i Sthlmsområdet?Jossi skrev: ↑06 feb 2026 10:42Enda jag har fått är "maj-juni", men det var innan dom sa att dom skulle köra extra skift i fabriken. Ska förbi idag faktiskt då min återförsäljare fått in en visningsbil, så ska klämma och känna litemacky skrev: ↑06 feb 2026 09:32Har själv valt att avvakta just för att jag hoppades på dynamiskt chassi och sätesvärme bak. Nu är det ju snart dags för lansering med provkörning och få känna på bilen så avvaktar lite till. Men nyfiken, om du beställde i december vilken leveranstid fick du?Jossi skrev: ↑06 feb 2026 08:06Snyggt. Jag beställde i december så ligger lite efter dig. Hur funkar processen, mailar BMW ut info om tex planerad produktionsvecka när det närmar sig eller måste man "tjata" på sin försäljare för att få info?ObscureEconomist skrev: ↑06 feb 2026 07:55
Aldrig hört något sånt besked och fått höra det inte finns någon tydlig tidpunkt för det nu. Lite tråkigt men klarar nog mig utan i dagsläget, hade hoppats mer på ventilerade säten innan produktion men har fått vecka 11 nu.![]()
Beställd: BMW iX3 50 xDrive M Sport
- BaronHellJug
- Teslaägare
Jag har inte fått något bekräftat men förutsätter att min bil inte kommer ha värme i baksätet - det var ju inte ett tillval när jag beställde (strax effter lansering) så finner det osannolikt att de skulle lägga på det för att vara shyssta - enda möljigheten gissar jag är om det blir standardutrustning så det inte finns något baksäte utan värme. Men min bil ska tydligen gå i produktion nästa vecka (fortfarande indikeras leverans till mig andra halvan av mars) så det lär ju inte hända...kungjohan skrev: ↑05 feb 2026 16:52Tänkte kolla med er som har fått bekräftad leverans om ni skall få sätesvärme i baksätet. Tidigare besked var att det skulle vara med i bilar som produceras efter lanseringen i mars. Men nu fick jag besked att detta skulle komma långt senare. Känns ganska snålt att de inte kan få till en sådan funktion till lanseringen.
tänker att det är samma med ventilerade säten (som nämns i inlägg under ditt) och "dubbelriktad" (V2L) 22kw laddning, dessa fanns ju inte när jag beställde och har inga illusioner att de automatiskt lägger på dessa så det kommer jag få leva utan. Även om V2L hade varit en kul feature känner jag inte att jag kommer sakna den, svårt att tro att jag någonsin skulle använt annat är för att visa att det går...
Nej, man ska nog inte räkna med att få ngt extra utöver spec. Sätesvärme bak finns ännu inte som tillval heller. Däremot läste jag på tyskt forum att många bilar fått 22 kW laddaren då det var slut på 11 kW. De ville nog hålla igång produktionen. Så där kanske vissa får en okänd upgrade.BaronHellJug skrev: ↑06 feb 2026 12:38Jag har inte fått något bekräftat men förutsätter att min bil inte kommer ha värme i baksätet - det var ju inte ett tillval när jag beställde (strax effter lansering) så finner det osannolikt att de skulle lägga på det för att vara shyssta - enda möljigheten gissar jag är om det blir standardutrustning så det inte finns något baksäte utan värme. Men min bil ska tydligen gå i produktion nästa vecka (fortfarande indikeras leverans till mig andra halvan av mars) så det lär ju inte hända...kungjohan skrev: ↑05 feb 2026 16:52Tänkte kolla med er som har fått bekräftad leverans om ni skall få sätesvärme i baksätet. Tidigare besked var att det skulle vara med i bilar som produceras efter lanseringen i mars. Men nu fick jag besked att detta skulle komma långt senare. Känns ganska snålt att de inte kan få till en sådan funktion till lanseringen.
tänker att det är samma med ventilerade säten (som nämns i inlägg under ditt) och "dubbelriktad" (V2L) 22kw laddning, dessa fanns ju inte när jag beställde och har inga illusioner att de automatiskt lägger på dessa så det kommer jag få leva utan. Även om V2L hade varit en kul feature känner jag inte att jag kommer sakna den, svårt att tro att jag någonsin skulle använt annat är för att visa att det går...
Jag har fått bekräftat att min bil får Charging professional 4U6 optionen och därmed V2L. Fanns inte när jag beställde bilen men det skulle komma i bilar tillverkade efter lanseringen i början på mars.
-
benke_berguv
Beställde en idag och beskedet på rumpvärmefrågan var att senaste besked var att det finns från augusti -26.
//benke
//benke
Beställde i oktober, inte ett knyst från min ÅF.
Fick kontakta honom själv och han sa att det är lite kaos. De fick in 2st bilar till produktion i mars förra veckan. De har väldigt många ordrar. Så det kommer förmodligen inte bli leverans innan sommaren för mig. Höst om jag har tur.
De som produceras i mars kommer levereras i april. Så ca en månad mellan tillverkning och leverans.
Enligt FB gruppen så verkar man få uppdatering via mejl när bilen tillverkas etc.
Fick kontakta honom själv och han sa att det är lite kaos. De fick in 2st bilar till produktion i mars förra veckan. De har väldigt många ordrar. Så det kommer förmodligen inte bli leverans innan sommaren för mig. Höst om jag har tur.
De som produceras i mars kommer levereras i april. Så ca en månad mellan tillverkning och leverans.
Enligt FB gruppen så verkar man få uppdatering via mejl när bilen tillverkas etc.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.