Jag skulle skämams mindre över att köra den där än att köra en CT, men båda bilarna står otroligt långt ner på listan över tänkbara bilar för mej personligen.
Jag tror utseendet på den där rimmar bra med kunderna som idag köper en ford F150 ellar en toyota tundra, som inte verkar vara så intresserade av CT.
Troligen ahr den designats med hjälp från USA och med kundundersökningar bland just dessa.
Den går väl i linje med Kias nya designspråk. Ev9 ser ut som om den tillhörde insatsstyrkan, och denna passar ihop där också. Speciellt med tanke på att många färger de har just nu har ett mer nedtonat uttryck.
Den går väl i linje med Kias nya designspråk. Ev9 ser ut som om den tillhörde insatsstyrkan, och denna passar ihop där också. Speciellt med tanke på att många färger de har just nu har ett mer nedtonat uttryck.
Tycker tyvärr att Hyundais designspråk är extremt otilltalande.
De ser förvisso futuristiska ut men är synnerligen ovackra.
Bara BYD är mer ovackra i mina ögon.
Men å andra sidan så bryr jag mig mycket mer om funktioner än design när det gäller elbilar, där emot så är design mycket viktigare om jag uppskattar en klassisk fossilbil eller inte.
Elbil är för mig smart och trevligt transportmedel, väcker inte ha begär eller känsla så som en klassisk fossilare kan göra.
Hyundai känns ju extremt spretiga också. I5 kan jag gilla, men den är inte lik någon annan Hyundai. I6 ser helt bisarr ut i mina ögon, kan tycka att funktion kan få gå före form och att det kan vara snyggt till och med i vissa lägen, men .. I6.. hallå!! Och inte heller den följer någon designlinje som anknyter till deras andra modeller.