Beställt RWD Standard 15/3. VIN i appen 15/4. Inget reg och ej möjlighet att boka upphämtning. Beräknas leverans 18/4 - 23/4. Blir nog svårt att hinna med lev i helgen eller?
Spännande! Beställde min samma dag. Borde det vara nära för mig nu.
Vilken färg samt upphämtningsort valde du?
MY RWD Svart
Beställningsort: Stockholm
Beställd - 15/3
-20260315: 9 april - 3 maj
20260403: 19 april - 4 maj
20260419: 4 maj - 18 maj
Beställt RWD Standard 15/3. VIN i appen 15/4. Inget reg och ej möjlighet att boka upphämtning. Beräknas leverans 18/4 - 23/4. Blir nog svårt att hinna med lev i helgen eller?
Spännande! Beställde min samma dag. Borde det vara nära för mig nu.
Vilken färg samt upphämtningsort valde du?
Beställt en ny Model Y standard precis. Är bästa stället att kolla leveranstid appen? Leveranstiderna har ju tyvärr glidit lite till augusti, någon som har koll på om de brukar kunna leverera tidigare än de uppger?
Har du fått någon bekräftelse hur det blir med 0% ränta om bilen levereras efter Juni? Förutsatt att du tänker använda avbetalning dvs
De säger att man fortfarande får 0-ränta om man beställer när kampanjen är aktiv.
beställning 27/2
levfönster 27/2: april-maj
levfönster 1/3: 6 April - 28 April
levfönster: 25/3: 9 April - 24 April
levfönster: 5/4: 3 maj - 25 maj
levfönster: 14/4: 2 maj - 7 maj SAMT VIN/SLUTFAKTURA
ny update! svänger snabbt
väntar fortfarande på mitt vin
Fick du den precis klockan 14:00?
nej tidigare runt 11-12 kanske, fanns ej imorse iaf.
Inget VIN i appen än men finns i slutfakturan samt TOST
Beställt en ny Model Y standard precis. Är bästa stället att kolla leveranstid appen? Leveranstiderna har ju tyvärr glidit lite till augusti, någon som har koll på om de brukar kunna leverera tidigare än de uppger?
Har du fått någon bekräftelse hur det blir med 0% ränta om bilen levereras efter Juni? Förutsatt att du tänker använda avbetalning dvs
De säger att man fortfarande får 0-ränta om man beställer när kampanjen är aktiv.
Så irriterande. Kan dom inte bara skriva ut i klartext att det gäller beställningar innan x-datum snarare än leveransdatum kunden ändå inte kan påverka. Helt bakvänt.
Nu ska man snarare hoppas på att Tesla "hedrar" deras kampanj...
Ytterligare en ny framtida Tesla ägare här , MY Premium AWD, svart/vit 7-sits. Beställde 7/4.
Stått beräknad leverans 1-23 juni i appen sedan dess.
Dock alldeles nyss ändra jag beställningen, ändra från EAP till FSD. Allt uppdaterades i appen men leveranstiden är ff den samma.
Tesla ringde i veckan och vi diskuterade just detta och han sa att sådana ändringarna ändrar inte leveranstiden eller "kön". Vi prata också om leveranstiden försenades till juli(Q3), han sa då som andra nämnt att historiskt har man alltid hedrat kampanjen, för dom vill ju ff sälja bilen och tjänar ju rätt dåligt på om alla dessa avbokar. Men han kunde ju inte lova ngt ofc.
Spännande väntan detta !
Senast redigerad av Tomp1337, redigerad totalt 3 gång.
MY AWD Premium, 7-sits, svart/vit
Beställt: 7/4
Est.
20260407: 1-23 juni
Ytterligare en ny framtida Tesla ägare här , beställde 7/4.
Dock alldeles nyss ändra jag beställningen, ändra från EAP till ESP.. Allt uppdaterades i appen men leveranstiden är ff den samma. Tesla ringde i veckan och vi diskuterade just detta och han sa att sådana ändringarna ändrar inte leveranstiden eller "kön". Vi prata också om leveranstiden försenades till juli(Q3), han sa då som andra nämnt att historiskt har man alltid hedrat kampanjen, för dom vill ju ff sälja bilen och tjänar ju rätt dåligt på om alla dessa avbokar. Men han kunde ju inte lova ngt ofc.
Ytterligare en ny framtida Tesla ägare här , beställde 7/4.
Dock alldeles nyss ändra jag beställningen, ändra från EAP till ESP.. Allt uppdaterades i appen men leveranstiden är ff den samma. Tesla ringde i veckan och vi diskuterade just detta och han sa att sådana ändringarna ändrar inte leveranstiden eller "kön". Vi prata också om leveranstiden försenades till juli(Q3), han sa då som andra nämnt att historiskt har man alltid hedrat kampanjen, för dom vill ju ff sälja bilen och tjänar ju rätt dåligt på om alla dessa avbokar. Men han kunde ju inte lova ngt ofc.
Spännande väntan detta !
ESP låter spännande.
Haha.. ESP = ElectricSpeedPower.. ändrat i texten till FSD
Est.
Ytterligare en ny framtida Tesla ägare här , MY Premium AWD, svart/vit 7-sits. Beställde 7/4.
Dock alldeles nyss ändra jag beställningen, ändra från EAP till FSD. Allt uppdaterades i appen men leveranstiden är ff den samma.
Tesla ringde i veckan och vi diskuterade just detta och han sa att sådana ändringarna ändrar inte leveranstiden eller "kön". Vi prata också om leveranstiden försenades till juli(Q3), han sa då som andra nämnt att historiskt har man alltid hedrat kampanjen, för dom vill ju ff sälja bilen och tjänar ju rätt dåligt på om alla dessa avbokar. Men han kunde ju inte lova ngt ofc.
Spännande väntan detta !
Grattis till köp! Håller tummarna för snabb leverans! (Offtopic) En undran, vad var det som avgjorde att du valde till FSD för 77700?
Spännande väntan detta !
Grattis till köp! Håller tummarna för snabb leverans! (Offtopic) En undran, vad var det som avgjorde att du valde till FSD för 77700?
Inget vett
Nee men jag har velat fram å tbx 100ggr och kollat säkert 200 YT klipp ifrån USA och EU länder där dom går igenom fördelar och nackdelar. Men i slutändan är jag en tekniknörd och för egen del EAP till FSD var ca 340kr mer i månaden. Ville då inte riskera att få ett sug i efterhand och inte kunna punga upp 35k på ett bräde. Sen har vi ju att det känns som det rör sig framåt med tanke på Nederländerna och transportstyrelsen OK:at testning i Sverige. Men jag är ff inte helt säker på jag gjort rätt val, men nu får det vara..
Est.
Framflyttad leverans. Nytt fönster 4 maj - 18 maj. Förvisso, än så länge, endast två veckor längre än sista datumet i först estimerade leveransfönstret. Är mer missnöjd än vad jag borde vara haha
MY RWD Svart
Beställd - 15/3
Framflyttad leverans. Nytt fönster 4 maj - 18 maj. Förvisso, än så länge, endast två veckor längre än sista datumet i först estimerade leveransfönstret. Är mer missnöjd än vad jag borde vara haha
Det förstår jag.. jag väntar ff på när min ska försenas och kommer bli gravt besviken när jag ser det.. .
Men förhoppningsvis blir det tidigare för dig snart igen istället
Est.
1. När kom black headliner?
2. Fick alla modeller det?
3. Blev det några andra uppdateringar samtidigt?
4. Har alla 16” högupplöst skärm nu?
5. Bara performance som har dom nyaste stolarna?
Ny uppdatering: tajtare period: 26 apr - 3 maj (tidigare 21 apr - 6 maj). Nu kanske är det nära... ingen VIN.
Så du beställde i januari med beräknas få den i maj.. ajaj jag gillar inte det jag läser.. . Håller tummarna för det ska gå snabbt
Det går inte att förstå Teslas-logistik... det är flera AWD-er som har levererats trots att de beställt efter mig.
Just bakhjulsdrivna bilar kom lite senare i kö som det verkar.
Ny uppdatering: tajtare period: 26 apr - 3 maj (tidigare 21 apr - 6 maj). Nu kanske är det nära... ingen VIN.
Så du beställde i januari med beräknas få den i maj.. ajaj jag gillar inte det jag läser.. . Håller tummarna för det ska gå snabbt
Det går inte att förstå Teslas-logistik... det är flera AWD-er som har levererats trots att de beställt efter mig.
Hmm ok, kan det bero på att dem är mer populära kanske? Att just de fått flest beställningar. Märkligt vilket som. Vi hoppas på det bästa!
Est.
Kan det hänga ihop med val av färg? Jag får för mig att vissa färger gått förbi mig som beställt q-silver... Blev också lite orolig när jag såg att nybeställning av LRAWD nu ligger i aug-sept. Jag hoppas fortfarande att min ska hamna i maj men senare än juni hade inte varit ok när jag beställde 8/3
- MY AWD LR / Quicksilver / Premium-Black / Uppdaterad Autopilot / 19in /
- Tesla Gothenburg Mölndal Delivery Center
- Business Lease
Order Timeline:
8/3: Reservation, delivery est: apr-maj
10/3: new est: 24/5 - 15/6
5/4: new est: 18-30/6
Kan det hänga ihop med val av färg? Jag får för mig att vissa färger gått förbi mig som beställt q-silver... Blev också lite orolig när jag såg att nybeställning av LRAWD nu ligger i aug-sept. Jag hoppas fortfarande att min ska hamna i maj men senare än juni hade inte varit ok när jag beställde 8/3
Ja, färg kan säkert spela in, men troligen mer som en del av Teslas batchning än som en egen regel. Om Q-silver varit mindre vanlig i din tilldelning kan andra specar ha gått före. Att nybeställning nu visar aug-sept behöver inte säga så mycket om din order från 8/3, men jag fattar din oro. Maj eller senast juni låter rimligt utifrån när du beställde, kan man tycka. Men du kommer at få en massa updates säkert.
Kan ju vara att dom har massa bilar i en viss färg lackade å klara. Som dom sen bara slänger upp på bandet för att bygga sen. Behöver dom lacka nya kanske det tar längre tid. Aja vi kan spekulera hur mycket som helst antar jag . Väntans tider
Est.
Man kan nog också tänka sig att olika marknader prioriteras olika eller utifrån ett effektivt flöde kopplat till logistik.
Det är nog en rätt stor ekvation som ska mynna ut i en så effektiv kostnad som möjligt.
MY RWD Svart
Beställd - 15/3
Man kan nog också tänka sig att olika marknader prioriteras olika eller utifrån ett effektivt flöde kopplat till logistik.
Det är nog en rätt stor ekvation som ska mynna ut i en så effektiv kostnad som möjligt.
Väldigt sant!
Est.