Allt du behöver veta om camping i en Tesla Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Allt du behöver veta om camping i en Tesla Model Y

Inlägg av jonasl »

Duomat M är en modell av storleken M och den passar bra mellan hjulhusen.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
rhansson
Teslaägare

Re: Allt du behöver veta om camping i en Tesla Model Y

Inlägg av rhansson »

PSMKA skrev: 26 maj 2026 10:53
T4s skrev: 24 mar 2026 08:24
PSMKA skrev: 02 mar 2026 16:08
Det känns som vintern börjar ge med sig och då är det dags på riktigt att köpa madrass. Har under vintern passat på att köpa lite annat smått och gott som behövs, så som insynskydd runtom etc.

Jag har även tagit med en tunnare madrass hemifrån och sovit ett par timmar under en rast på ett nattpass och det fungerade kanon, men känner ändå att en ordentlig madrass är att föredra om man ska iväg flera dagar och dessutom sova hela nätter.

Tar med mig era tips och redan kollat en hel del sedan jag var härinne och veva sist, men undrar samtidigt om någon använder sig av en Havnby?

Aldrig hört talas om Havnby. Kolla så det inte är något Kina resell tjafs.

Snuuzu ska vara riktigt bra har jag hört! Beror på hur mycket du sover och vad du vill spendera kostnad per natt
Det blev en Havnby efter mycket om och men. Vi får se om den kan funka som en sovplats ett par gånger om året.

Snuuzu hade varit fantastiskt men svårt att motivera på hemmaplan att jag ska köpa en madrass till bilen för 10000kr. Svårt att ens få mig själv att tycka det är en rimlig plan. :D
Jag siktar också på en Havnby om det blir så att min nästa bil blir ytterligare en Model Y. Skall snart byta bil, så vill inte köpa en nu till min nuvarande Model Y om jag inte skall fortsatt ha en Model Y därefter.
Men Havnby verkar nice, speciellt eftersom det är bra stoppning och de kompenserar för lutningen av baksätet så det blir plant underlag.

Snuuzu är ju bara för dyra. Vilka jäkla priser alltså.
---
Tesla Model Y Long Range, Dec 2023