Problem med LTE?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Spid3r
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 08 feb 2023 18:57

Problem med LTE?

Inlägg av Spid3r »

Är det någon mer som upplever problem med LTE (Premium Connectivity) senaste dagarna?
Sista två dagar hade jag svårt att koppla upp mig på Spotify, LTE ikonen kommer och går. Någon mer eller vet någon vad det kan bero på?
(2026, Juniper Premium, rwd). Har startat om flera ggr.
MY RWD 2023
MY RWD LR hämtad 2026-05-08
Användarvisningsbild
diskantbroms
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 23 nov 2023 20:57
Ort: Jönköping

Re: Problem med LTE?

Inlägg av diskantbroms »

Ja, det verka vara problem just nu.
viewtopic.php?t=38989
Användarvisningsbild
Spid3r
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 08 feb 2023 18:57

Re: Problem med LTE?

Inlägg av Spid3r »

diskantbroms skrev: 03 jun 2026 20:33
Ja, det verka vara problem just nu.
viewtopic.php?t=38989
Tack snälla
MY RWD 2023
MY RWD LR hämtad 2026-05-08
Användarvisningsbild
bpl
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 04 jun 2026 06:42
Ort: Stockholm

Re: Problem med LTE?

Inlägg av bpl »

Samma problem här.

Någon som har felanmält eller kan man felanmäla på något sätt?
Tesla Model 3 RWD 2026
Användarvisningsbild
TeslaLeo
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 27 mar 2026 09:13

Re: Problem med LTE?

Inlägg av TeslaLeo »

Jag tröttnade och la ett serviceärende. En dag är jobbigt.

Tre dagar i rad med problem är inte okej någonstans.
——
Tesla Model Y AWD -24 Quicksilver
Användarvisningsbild
bpl
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 04 jun 2026 06:42
Ort: Stockholm

Re: Problem med LTE?

Inlägg av bpl »

Ja det suger. Undrar om vi får kompensation, förlängt Premium connectivity… 🤨
Tesla Model 3 RWD 2026
Användarvisningsbild
togr82
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 07 okt 2025 13:31

Re: Problem med LTE?

Inlägg av togr82 »

Imorse var internet nere i bilen igen. Var tvungen att dra igång wifi delning på mobilen för att få internet i bilen.
Någon annan som upplevt problem i södra sverige idag eller igår?
Användarvisningsbild
bpl
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 04 jun 2026 06:42
Ort: Stockholm

Re: Problem med LTE?

Inlägg av bpl »

Japp, samma problem i Stockholm.
Tesla Model 3 RWD 2026
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 276
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Problem med LTE?

Inlägg av Andreasson »

Yes! Här med! (Västerås)
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
Nidhogg
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 aug 2019 14:39

Re: Problem med LTE?

Inlägg av Nidhogg »

Likadana problem i Höganäs.
Model 3 RWD 2024 Highland
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 892
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Problem med LTE?

Inlägg av HerrNilsson »

Hade lite problem i förra veckan men sedan i fredags kväll fungerar det klockrent igen. (Mälardalen)
Mvh
Nilsson


Användarvisningsbild
leolulz
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 31 jan 2026 11:04

Re: Problem med LTE?

Inlägg av leolulz »

Spid3r skrev: 03 jun 2026 20:30
Är det någon mer som upplever problem med LTE (Premium Connectivity) senaste dagarna?
Sista två dagar hade jag svårt att koppla upp mig på Spotify, LTE ikonen kommer och går. Någon mer eller vet någon vad det kan bero på?
(2026, Juniper Premium, rwd). Har startat om flera ggr.
Denna tråden kanske bör låsas då exakt samma diskussion finns i den Generella forumdelen som täcker alla modeller?

viewtopic.php?p=890249
M3P -26