MY, riddermark hörde dock av sig på nytt och kunde erbjuda mer, kanske 415-420, var dock inte aktuellt IOM att vi behöver bilen i sommar
Riddermark Bil storsatsar på inköp av Tesla kommande månad
Moderator: Redaktion
-
Timtim34
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niels445365
Re: Riddermark Bil storsatsar på inköp av Tesla kommande månad
-
Letalis
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/roger897563
320 för MYAWD-24 med nästan 12k på mätaren
Hyundai Ioniq 5 Advanced RWD 2021
Model Y LR 2024
VW ID.4 GTX 2022
Beställt: GREY AWD 29/5, Prel upp 3-8 Juli
-
D_zlatan
- Teslaägare
Fick 350 tkr för min MY 2022, 5800 mil, Vit utan krok. Såld till Riddermark
Hade helt andra priser för 2-3 månader sedan som var långt under dessa nivår.
Hade helt andra priser för 2-3 månader sedan som var långt under dessa nivår.
-
Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Folk börjar väl preppa för maktskifte efter valet i höst.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Wow.
Min med dyrare lack och dragkrok borde alltså ge ännu mer.
Jag har räknat med 300 och hoppats på 325.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Justin Time
- Teslaägare
Jag kollade med Tesla och Riddermark ang. min MYLR -24 uttagen feb, vit, 6300 mil.
Tesla 354, Riddermark 410. Det skiljer en hel del.
Tesla 354, Riddermark 410. Det skiljer en hel del.
Model Y LR 2024
Model 3 RWD 2022
Model 3 RWD 2022
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag fick 350 tkr från Carla nu.
Jag väntar med att kontakta fler innan jag fått min nya bil.
Volvo PV 544 Special 1963
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Nej, de flesta nya elbilsköpare har nog ingen som helst erfarenhet av elbilar, och liten chans att de ens vet vad OPD är, och hur otroligt smidigt det är när man väl vant sig. Tror dock inte, precis som du är inne på, påvekar beg-priserna alls. Är bara en personlig showstopper för mig som utesluter en R5 för mig. Men gillar inte den höga förbrukningen eller det tetigt placerade laddintaget heller.Leo skrev: ↑15 maj 2026 19:19Tror egentligen många gillar R5:an, särskilt de som provkört den. Den är riktigt trevlig att köra och känns ovanligt solid på ett tyskt vis! Att räckvidden är kass vintertid är nog inte så många som noterat eller så väsentligt för många kunder som kollar på den typen av bil/storlek. OPD tror jag inte är avgörande för de som söker den här typen av bil. Sen är ju "marknaden" generellt av tradition lite kallsinnig till begagnade franska bilar. Jag hade dock vissa små förhoppningar om att R5:an skulle var lite mer intressant.
Sedan är nypriset på att köpa R5 galet höga tycker jag. Tror det avspeglas på marknaden.Leo skrev: ↑15 maj 2026 19:19Tror egentligen många gillar R5:an, särskilt de som provkört den. Den är riktigt trevlig att köra och känns ovanligt solid på ett tyskt vis! Att räckvidden är kass vintertid är nog inte så många som noterat eller så väsentligt för många kunder som kollar på den typen av bil/storlek. OPD tror jag inte är avgörande för de som söker den här typen av bil. Sen är ju "marknaden" generellt av tradition lite kallsinnig till begagnade franska bilar. Jag hade dock vissa små förhoppningar om att R5:an skulle var lite mer intressant.
Var mest förvånad att så många handlare inte ens ville ge ett bud samtidigt som de handlare som gjorde det faktisk bjöd ganska bra. Hade förväntat mig bud från betydligt fler handlare och att de skulle ligga i intervallet 250-295 ungefär, men de 4-5 seriösa handlare som ändå lade bud bjöd 290" och uppåt vilket var det som kändes så splittrat ihop med att andra inte ens vill lägga ett bud. Samtidigt trycker ju Renault ut privatleasingbilar på kampanj som gör att många spekulanter hamnar där.
Så inte helt lätt tolka marknaden idag.
Både genom dåliga andrahandspriser, men även att de flesta som skaffar R5 är troligen via mer prisvärda kampanjer på privatleasing. Troligen ett betydligt svalare intresse för de flesta att köpa en R5 kontant, oavsett om ny eller beg.
Inte så konstigt. Tycker som sagt att den är inte speciellt prisvärd att köpa. Trots att jag älskar designen på den, så måste de fixa problem ovan, och kraftigt justera priserna för köp att bli mer marknadsanpassade. Är själv inte så pigg på att privatleasa bilar generellt.
Förstår dig 100% gällande din Mii (var ett tag inne på syrran e-Up). Är så otroligt glad att jag skaffade vår lilla Mini Cooper SE under 2022 när bonusen fortfarande fanns. Fick den för 285 papp efter lite prutande och utbetald bonus.Leo skrev: ↑15 maj 2026 19:19Planen var ursprungligen att R5:an skulle ersätta vår Seat Mii som smidig stadsbil/2:a-bil. Men utifrån hur allt landade nu så känns Seat Miin som en fantastiskt prisvärd småbil som gör i princip samma jobb med bravur för närmare 1/3-del av pengen så därför väljer vi att behålla den istället.
Är en i dag en helt fantastiskt både praktisk (för att vara en liten stadsbil) och otroligt kul körglad liten bil!
Kan inte se att jag i dag skulle kunna få en helt splitter ny bil för under 300 papp som jag skulle gilla lika mycket.
Kommer troligen att behålla den ett antal år till, och är enormt billig att äga i både försäkring och lågt underhåll. Förutom att vara en väldigt välbyggd bil (testkörde den nya kinakonstruerade J01-ersättaren, och den kändes inte alls så välbyggd eller gokartaktigt körglad som F56), så är det svårt för oss att hitta en bättre småbil.
Känns som at små elbilar nästan peakade runt 2019-2022 i attraktivitet att köpa. Speciellt när bonusen var på plats. I dag är det nästan bara privatleasing som gäller för små elbilar (tyvärr).
Så ni gör säkert helt rätt som också behåller er Mii ett par år till.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP