Förbrukning på 1,4 kWh per mil i en sån kaross? Tyvärr inte. Men rimligen 60-70 mil i verkligheten. Ungefär som iX3 skulle jag gissa. Mer än vad jag behöver men det är nog förbaskat skönt en sån här dag, dagen före midsommarafton, om man ska åka lite längre till sitt firande.
BMW iX5
Moderator: Redaktion
-
bmwixxdrive50
- Inlägg: 267
- Blev medlem: 25 apr 2026 12:43
Re: BMW iX5
-
Emg
- Teslaägare
- Inlägg: 130
- Blev medlem: 09 aug 2017 10:28
Re: BMW iX5
Vi har en i3s som jag kör i stan vanligtvis, och en iX60. Det är som en dröm att byta upp till iX när man ska göra något ärende på kvällen. Om iX5 bygger på, och förbättrar, iX på fler punkter än räckvidd och laddning kommer det bli väääldigt intressant.
Men vi får hoppas iX5 dröjer ett tag till. Det känns tveksamt om inbytet på iX60 kommer bli så roligt jmf med restskulden så här snabbt
Men vi får hoppas iX5 dröjer ett tag till. Det känns tveksamt om inbytet på iX60 kommer bli så roligt jmf med restskulden så här snabbt
-
Dafro
- elbilist
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 24 okt 2021 13:00
Re: BMW iX5
Är ps3 så törstig eller vilken modell har du? Gissar på dual motor så wltp på 630 och inte mer än 30 mil på motorvägen förstår jag om det känns sådär eller nja då behöver man väl ändå ta en paus.
Senast redigerad av Dafro, redigerad totalt 1 gånger.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
BMW IX xDrive60 M Sport Pro
Pixii Home 20 kWh/20 kW
BMW IX xDrive60 M Sport Pro
-
Dafro
- elbilist
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 24 okt 2021 13:00
Re: BMW iX5
Behöver du bättre räckvidd och laddeffekt? Med den räckvidden så har jag heller inga problem med laddeffekten, man behöver ju ett längre stopp efter ett antal timmar. Var inne på ex60 för att det skulle bli lite billigare men ix5 lockar ju mer och mer men lär väl börja på över 1.2. Vet vi när den kommer?Emg skrev: ↑18 jun 2026 21:18Vi har en i3s som jag kör i stan vanligtvis, och en iX60. Det är som en dröm att byta upp till iX när man ska göra något ärende på kvällen. Om iX5 bygger på, och förbättrar, iX på fler punkter än räckvidd och laddning kommer det bli väääldigt intressant.
Men vi får hoppas iX5 dröjer ett tag till. Det känns tveksamt om inbytet på iX60 kommer bli så roligt jmf med restskulden så här snabbt![]()
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
BMW IX xDrive60 M Sport Pro
Pixii Home 20 kWh/20 kW
BMW IX xDrive60 M Sport Pro
-
Emg
- Teslaägare
- Inlägg: 130
- Blev medlem: 09 aug 2017 10:28
Re: BMW iX5
Nej, tvärtom. Det är jag på det stora hela väldigt nöjd med. Men om iX5 förbättrar även andra områden kommer det bli en brutalt spännande bil.Dafro skrev: ↑18 jun 2026 21:38Behöver du bättre räckvidd och laddeffekt?Emg skrev: ↑18 jun 2026 21:18Vi har en i3s som jag kör i stan vanligtvis, och en iX60. Det är som en dröm att byta upp till iX när man ska göra något ärende på kvällen. Om iX5 bygger på, och förbättrar, iX på fler punkter än räckvidd och laddning kommer det bli väääldigt intressant.
Men vi får hoppas iX5 dröjer ett tag till. Det känns tveksamt om inbytet på iX60 kommer bli så roligt jmf med restskulden så här snabbt![]()
Nu har jag inte lusläst internet om nyheter och skvaller. Så det kanske finns mer info än teasern om det stora batteriet. Men tänk om allt på hela bilen blir 30% bättre än iX…
-
Barne
- Teslaägare
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 22 jun 2022 14:23
Re: BMW iX5
Nejdå, PS3 kommer absolut 50 mil motorväg på sommaren och över 40 på vintern när man kör 10 -15 Km/h över hastighetsgränsen. Det vore dock häftigt att kunna köra Sthlm Malmö utan att behöva ladda.Dafro skrev: ↑18 jun 2026 21:34Är ps3 så törstig eller vilken modell har du? Gissar på dual motor så wltp på 630 och inte mer än 30 mil på motorvägen förstår jag om det känns sådär eller nja då behöver man väl ändå ta en paus.
TM3 -20 såld
TM3 -22 såld
Polestar 3 -25
TM3 -22 såld
Polestar 3 -25