FSD Beta är imponerande!
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
-
Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Re: FSD Beta är imponerande!
Om man åker till danmark, kommer en svensk bil med FSD att kunna aktivera den då?
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell X 90D -17 FSD
Modell S 90D -17
Modell X 90D -17 FSD
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Om den har "riktig" FSD, men det lär den ju inte ha.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
BLKTSLA
- Teslaägare
När man är i Danmark med sin svenska Tesla visar appen fortfarande FSD-abonnemanget till svenskt pris (tillsammans med ett meddelande om att det inte är tillgängligt än). Jag testade detta i Köpenhamn idag.
Men jag föreställer mig att vi svenska Tesla-ägare inte kommer att kunna köra FSD i Danmark eftersom våra bilar inte kan få (antar jag) den nödvändiga uppdateringen som möjliggör FSD.
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Jag misstänker att man enligt EUs regler både måste köpt bilen i ett FSDs-land, och även köra den (checkas vis bilens position) i ett FSDs-godkänt land, för att FSDs skall kunna användas.BLKTSLA skrev: ↑11 jun 2026 15:13När man är i Danmark med sin svenska Tesla visar appen fortfarande FSD-abonnemanget till svenskt pris (tillsammans med ett meddelande om att det inte är tillgängligt än). Jag testade detta i Köpenhamn idag.
Men jag föreställer mig att vi svenska Tesla-ägare inte kommer att kunna köra FSD i Danmark eftersom våra bilar inte kan få (antar jag) den nödvändiga uppdateringen som möjliggör FSD.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
mussla
- Teslaägare
Jag är sent på bollen här men nu när FSD har börjat bli godkänd inom EU så jag har kikat på YouTube på FSD från Nederländerna. Jag måste säga att jag är riktigt imponerad. Jag trodde faktiskt inte att de skulle få till det men det fungerar ju otroligt bra. Stadstrafik, cyklister, rondeller allt möjligt hanteras med bravur.
Hoppas verkligen att det kommer till Sverige snart och i någon form till HW3.
Hoppas verkligen att det kommer till Sverige snart och i någon form till HW3.
Model Y LR AWD -24
-
Autonom
- Teslaägare
Ja, det är lite svårt att föreställa sig hur bra FSD fungerar utan att titta på videoklipp, speciellt på hur den löser knepiga situationer.
Den här filmen börjar bli lite gammal nu, men den är bland de bästa att visa för att få någon att snabbt förstå att FSD gör något utanför de flesta personers referensramar:
Den här filmen börjar bli lite gammal nu, men den är bland de bästa att visa för att få någon att snabbt förstå att FSD gör något utanför de flesta personers referensramar:
-
mussla
- Teslaägare
Imponerande video. Särskilt delarna med snö. Det skall bli riktigt intressant att uppleva detta på egen hand när tillfälle ges.Autonom skrev: ↑18 jun 2026 08:25Ja, det är lite svårt att föreställa sig hur bra FSD fungerar utan att titta på videoklipp, speciellt på hur den löser knepiga situationer.
Model Y LR AWD -24