Med hjälp av mer våld (vedträ) så fick jag loss kroken, men hur jag än försöker så går det inte att låsa fast den.
Det finns en ensam kula som uppenbarligen skall tryckas in när kroken är i rätt läge. Om jag trycker in den när kroken är lös så hoppar ratten tillbaks, men det inträffar inte när jag försöker montera den på bilen.
Punkt 5:
Screenshot_20260621_183900_Samsung Browser.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Med hjälp av mer våld (vedträ) så fick jag loss kroken, men hur jag än försöker så går det inte att låsa fast den.
Det finns en ensam kula som uppenbarligen skall tryckas in när kroken är i rätt läge. Om jag trycker in den när kroken är lös så hoppar ratten tillbaks, men det inträffar inte när jag försöker montera den på bilen.
Punkt 5:
Om den inte använts på 4 år är där kanske nån smuts i den? Eller rost?
Minns på min ID4 när jag inte använt den på ett år så fick jag slå loss den med slägga. Det korroderar..
Punkt 5:
Är det något skit i fäströret?
Ser rent och fint ut, dessutom ser ju kroken ut att bottna i de koniska delarna på utsidan.