Exterior
Optional Matrix LED (Standard in Sportline)
Length 4,87 m 192” (21 cm 8“ longer than Enyaq, 9 cm shorter than ID7)
19-21“ wheels (20“ standard with Sportline)
Optional DCC adaptive suspension
Interior
10“ driver display
13,6“ vertical screen
Loft design selection seats in grey fabric with black leatherette Techtona outside
Lodge Design selection seats in grey fabric/green leatherette (Techtona)
Suite Design selection seats in full Techtona leatherette in black or light grey
Sportline sport seats with integrated headrests in black microfibre/leatherette Techtona
Sportline also with three spoke steering wheel instead two spoke
Optional Sonos sound
Glass roof with electric shade
890 l trunk/boot in 7-seater with 3rd row down, 935 l in 5-seater
Powertrains and batteries
59 kWh net / 63 kWh gross
60 RWD with 150 kW
8,6 s 0-100 kmh
Vmax 160 kmh
10-80 % SoC in 27 min
86 kWh net / 91 kWh gross
90 RWD with 210 kW
7,1 s 0-100 kmh
90x AWD with 220 kW
6,7 s 0-100 km/h
Vmax 180 kmh each
10-80 % SoC in 28 min each
Estimated motorway range 400 - 500 km (250 - 300 miles)
Price from 50.000 Euro
Skoda Peaq
Moderator: Redaktion
-
manneson
- Inlägg: 2310
- Blev medlem: 22 sep 2024 12:13
Skoda Peaq
Bygger på MEB+
-
Macki
- elbilist
- Inlägg: 410
- Blev medlem: 01 nov 2019 09:33
Re: Skoda Peaq
manneson skrev: ↑23 jun 2026 20:28Bygger på MEB+
Exterior
Optional Matrix LED (Standard in Sportline)
Length 4,87 m 192” (21 cm 8“ longer than Enyaq, 9 cm shorter than ID7)
19-21“ wheels (20“ standard with Sportline)
Optional DCC adaptive suspension
Interior
10“ driver display
13,6“ vertical screen
Loft design selection seats in grey fabric with black leatherette Techtona outside
Lodge Design selection seats in grey fabric/green leatherette (Techtona)
Suite Design selection seats in full Techtona leatherette in black or light grey
Sportline sport seats with integrated headrests in black microfibre/leatherette Techtona
Sportline also with three spoke steering wheel instead two spoke
Optional Sonos sound
Glass roof with electric shade
890 l trunk/boot in 7-seater with 3rd row down, 935 l in 5-seater
Powertrains and batteries
59 kWh net / 63 kWh gross
60 RWD with 150 kW
8,6 s 0-100 kmh
Vmax 160 kmh
10-80 % SoC in 27 min
86 kWh net / 91 kWh gross
90 RWD with 210 kW
7,1 s 0-100 kmh
90x AWD with 220 kW
6,7 s 0-100 km/h
Vmax 180 kmh each
10-80 % SoC in 28 min each
Estimated motorway range 400 - 500 km (250 - 300 miles)
Price from 50.000 Euro
Känns trist att de inte har något nytt större batteri, som 7sits så funkar den dåligt lite för liten. Det går att bygga på deras svenska hemsida, om jag maxar den så går den på 857600:-.
Jämför jag med min Ioniq 9 som maxad (utom Performance) går på 894800:-.
Då känns det som ganska mycket mindre för pengarna än mot Ioniq 9, sen att jag gav 712000:- för min med samma specifikation som den vita här skadar ju inte
Ioniq9 är en klass större i allt men kostar inte så mycket mer.
Vag borde ha lite större batterier i deras större bilar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
manneson
- Inlägg: 2310
- Blev medlem: 22 sep 2024 12:13
Re: Skoda Peaq
Ptjah, ser man på Enyaq så verkar ju Skoda lyckats locka många att betala dyrt för den.
Detta är ju mer eller mindre en elektrisk Kodiaq, som varit mycket framgångsrik.
Så denna säljer nog också.
Skoda har ju gjort lite som Volvo, klivit upp i kvalitetskänsla, status och prisklass.
Detta är ju mer eller mindre en elektrisk Kodiaq, som varit mycket framgångsrik.
Så denna säljer nog också.
Skoda har ju gjort lite som Volvo, klivit upp i kvalitetskänsla, status och prisklass.
-
Macki
- elbilist
- Inlägg: 410
- Blev medlem: 01 nov 2019 09:33
Re: Skoda Peaq
Ja jag tvivlar inte en sekund på att denna kommer sälja, men lyfter man blicken lite och börjar jämföra så är det inte så mycket Bang for the Buck.manneson skrev: ↑24 jun 2026 06:46Ptjah, ser man på Enyaq så verkar ju Skoda lyckats locka många att betala dyrt för den.
Detta är ju mer eller mindre en elektrisk Kodiaq, som varit mycket framgångsrik.
Så denna säljer nog också.
Skoda har ju gjort lite som Volvo, klivit upp i kvalitetskänsla, status och prisklass.
Som sagt den funkar väldigt dåligt som 7sits och vad är poängen då?
Men som 5sits så får den bra bagage men då är det en helt annan marknad och många andra konkurrenter.
-
mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 10795
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Skoda Peaq
Den kan väl inte vara trängre på tredje raden än Model Y?Macki skrev: ↑24 jun 2026 09:05Ja jag tvivlar inte en sekund på att denna kommer sälja, men lyfter man blicken lite och börjar jämföra så är det inte så mycket Bang for the Buck.manneson skrev: ↑24 jun 2026 06:46Ptjah, ser man på Enyaq så verkar ju Skoda lyckats locka många att betala dyrt för den.
Detta är ju mer eller mindre en elektrisk Kodiaq, som varit mycket framgångsrik.
Så denna säljer nog också.
Skoda har ju gjort lite som Volvo, klivit upp i kvalitetskänsla, status och prisklass.
Som sagt den funkar väldigt dåligt som 7sits och vad är poängen då?
Men som 5sits så får den bra bagage men då är det en helt annan marknad och många andra konkurrenter.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Macki
- elbilist
- Inlägg: 410
- Blev medlem: 01 nov 2019 09:33
Re: Skoda Peaq
Troligen inte, den har ju skjutbar andra sätes rad vilket hjälper men iom andra raden inte heller har så mycket benutrymme så kan man inte sitta där om man ska kunna sitta på tredje raden.mikebike skrev: ↑24 jun 2026 09:12Den kan väl inte vara trängre på tredje raden än Model Y?Macki skrev: ↑24 jun 2026 09:05Ja jag tvivlar inte en sekund på att denna kommer sälja, men lyfter man blicken lite och börjar jämföra så är det inte så mycket Bang for the Buck.manneson skrev: ↑24 jun 2026 06:46Ptjah, ser man på Enyaq så verkar ju Skoda lyckats locka många att betala dyrt för den.
Detta är ju mer eller mindre en elektrisk Kodiaq, som varit mycket framgångsrik.
Så denna säljer nog också.
Skoda har ju gjort lite som Volvo, klivit upp i kvalitetskänsla, status och prisklass.
Som sagt den funkar väldigt dåligt som 7sits och vad är poängen då?
Men som 5sits så får den bra bagage men då är det en helt annan marknad och många andra konkurrenter.
Vet inte om model y har skjutbar andra rad men borde vara mindre plats i den.
Som sagt i ioniq9 kan jag sitta bakom mig själv på alla rader och då är jag 185cm. Och även då har den mer bagage än peaq....
-
garpen0
- Inlägg: 10
- Blev medlem: 09 nov 2023 14:22
Re: Skoda Peaq
Började bygga en Skoda Peaq med Sportline 90x, tillval som headsup, Dcc och 21" däck samt fem års garanti. Slutade på 840 000 kr och där är ju BMW ix3 neue klasse nivå. Tror inte ventilation går att få med i Sportline?
Skoda har gjort mycket rätt med Peaq, men med ix3 får jag ju upp mot 300 kw laddning. Får hoppas att VWG nya plattform Ssp släpps 2029.
Skoda har gjort mycket rätt med Peaq, men med ix3 får jag ju upp mot 300 kw laddning. Får hoppas att VWG nya plattform Ssp släpps 2029.
-
manneson
- Inlägg: 2310
- Blev medlem: 22 sep 2024 12:13
Re: Skoda Peaq
Peaq är väl mer tänkt att konkurrera med andra mindre 7-sits, tex Mercedes EQB, Peugeot 5008, Model Y osv.garpen0 skrev: ↑25 jun 2026 09:04Började bygga en Skoda Peaq med Sportline 90x, tillval som headsup, Dcc och 21" däck samt fem års garanti. Slutade på 840 000 kr och där är ju BMW ix3 neue klasse nivå. Tror inte ventilation går att få med i Sportline?
Skoda har gjort mycket rätt med Peaq, men med ix3 får jag ju upp mot 300 kw laddning. Får hoppas att VWG nya plattform Ssp släpps 2029.
Men ja, Skoda är inte längre något budgetmärke. Långt ifrån.
-
toppo
- elbilist
- Inlägg: 570
- Blev medlem: 28 aug 2022 08:35
Re: Skoda Peaq
Då har du klickat i ganska mycket extra, jag tycker den är fint utrustad från start. Jag får 12% rabatt på företaget, mot 2% på BMW. Så nettopriset på Peaq var väldigt mycket bättre. (Sen är tyvärr Autoplan som företaget använder värdelösa och sätter klappkast restvärde på Skoda vilket påverkar månadskostnaden en hel del.)garpen0 skrev: ↑25 jun 2026 09:04Började bygga en Skoda Peaq med Sportline 90x, tillval som headsup, Dcc och 21" däck samt fem års garanti. Slutade på 840 000 kr och där är ju BMW ix3 neue klasse nivå. Tror inte ventilation går att få med i Sportline?
Skoda har gjort mycket rätt med Peaq, men med ix3 får jag ju upp mot 300 kw laddning. Får hoppas att VWG nya plattform Ssp släpps 2029.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21