Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Letalis
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 11 feb 2020 20:58
Ort: Västerlanda
Referralkod: ts.la/roger897563

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Letalis »

certel skrev: 22 jun 2026 16:09
Letalis skrev: 22 jun 2026 15:57
Jag har fått upphämtningdatum eftermiddagen 30/6
Beställde som sagt 29/5
Nästan orimligt snabb leverans.. bara att gratulera!
7-sits?

Vilket leveranscenter?
Oj missade det Aminogatan Göteborg
Nissan Leaf 40kWh 2018
Hyundai Ioniq 5 Advanced RWD 2021
Model Y LR 2024

VW ID.4 GTX 2022
Beställt: GREY AWD 29/5,
bokad upphämtning Aminogatan GBG 30/6
humandecoy
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 apr 2026 10:19

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av humandecoy »

Fick nu möjlighet att boka om, så nu är leveransen bokad till nu på fredag den 26/6 :D . Det tog alltså
78 dagar eller 11 veckor från beställning till leverans.

Beställd 9/4.
Model Y Standard, RWD Vit. Stockholm.
Kotlin83
Inlägg: 22
Blev medlem: 07 maj 2026 23:51

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Kotlin83 »

humandecoy skrev: 23 jun 2026 10:41
Fick nu möjlighet att boka om, så nu är leveransen bokad till nu på fredag den 26/6 :D . Det tog alltså
78 dagar eller 11 veckor från beställning till leverans.

Beställd 9/4.
Model Y Standard, RWD Vit. Stockholm.
Vilken tid? Jag ska också hämta den 26/6
Kimbodja
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 apr 2026 22:01

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Kimbodja »

Okej. Så äntligen hände det nånting, det rasslade till i både app och Boring Tracker... Helt plötsligt, från att bara haft "Juni 2026" i vad som känns som en evighet fick jag VIN, Regnr och ett smalare leveransdatum på "Juni 23-27". Alltså nu, den här veckan. Hur det ska gå till, vet jag inte. Bilen står som "in production" i Boring och enligt Transportstyrelesen byggdes den den 18:e Juni.

Vi får se vad som händer den här veckan helt enkelt.
MY AWD Premium,5-sits, Pearl White/Vit klädsel
Beställt: 9/4

260409: 21-39 juni
260428: juni
260618: Efter kontakt med Tesla "Juli-September" App ej uppdaterad.
260623: VIN + Regnr i app. Lev 23-27 Juni

260624: Faktura+Lev.datum 30 Juni
Kimbodja
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 apr 2026 22:01

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Kimbodja »

Okej, nu går det fort. Fick slutfaktura och tid för upphämtning 30:e Juni, 15:00. :D
MY AWD Premium,5-sits, Pearl White/Vit klädsel
Beställt: 9/4

260409: 21-39 juni
260428: juni
260618: Efter kontakt med Tesla "Juli-September" App ej uppdaterad.
260623: VIN + Regnr i app. Lev 23-27 Juni

260624: Faktura+Lev.datum 30 Juni
Faulk
Inlägg: 13
Blev medlem: 19 maj 2026 19:00

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Faulk »

Kimbodja skrev: 24 jun 2026 10:35
Okej, nu går det fort. Fick slutfaktura och tid för upphämtning 30:e Juni, 15:00. :D
Grattis! De verkar vilja pusha ut så många som möjligt innan kvartalet är slut. Jag har fått tid för upphämtning 30 juni också.
Model Y RWD standard beställd 10 april
Förväntad leveranstid 29-30 juni till (uppdaterat 13 juni)
VIN (Boring order tracker, ej Tesla app) 29 maj
Slutfaktura 16 juni
Vin i appen 18 juni
Leveransdag bokad 30 juni 2026.
Esfe
Inlägg: 16
Blev medlem: 10 apr 2026 13:57

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Esfe »

Håller tummarna för att de hinner få fram nummerplåtar till bilarna åt oss och inga provisoriska :)
MY Premium AWD Pearl/Svart
Beställd 8/4
8/4: 21 juni - 30 juni
27/4: juni
4/6: Faktura
11/6: vin i Boring
11/6: leveransfönster 26 juni - 30 juni
22/6: leverans 30/6
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1861
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Franz »

Kimbodja skrev: 24 jun 2026 08:35
Okej. Så äntligen hände det nånting, det rasslade till i både app och Boring Tracker... Helt plötsligt, från att bara haft "Juni 2026" i vad som känns som en evighet fick jag VIN, Regnr och ett smalare leveransdatum på "Juni 23-27". Alltså nu, den här veckan. Hur det ska gå till, vet jag inte. Bilen står som "in production" i Boring och enligt Transportstyrelesen byggdes den den 18:e Juni.

Vi får se vad som händer den här veckan helt enkelt.
Tror inte du behöver oroa dig. Min bil byggdes den 18:e mars och den kunde jag hämta ut den 25:e mars. Skyltarna var tydligen lite sena den dagen men de satt på när jag hämtade den på eftermiddagen.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 940
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Dexter86 »

Franz skrev: 24 jun 2026 11:41
Kimbodja skrev: 24 jun 2026 08:35
Okej. Så äntligen hände det nånting, det rasslade till i både app och Boring Tracker... Helt plötsligt, från att bara haft "Juni 2026" i vad som känns som en evighet fick jag VIN, Regnr och ett smalare leveransdatum på "Juni 23-27". Alltså nu, den här veckan. Hur det ska gå till, vet jag inte. Bilen står som "in production" i Boring och enligt Transportstyrelesen byggdes den den 18:e Juni.

Vi får se vad som händer den här veckan helt enkelt.
Tror inte du behöver oroa dig. Min bil byggdes den 18:e mars och den kunde jag hämta ut den 25:e mars. Skyltarna var tydligen lite sena den dagen men de satt på när jag hämtade den på eftermiddagen.
Tror någon på Tesla sa att det är typ 10 dagar från bilen tillverkas tills den kan levereras till Teslacenter, så det går fort :)
ELEX
Inlägg: 18
Blev medlem: 26 mar 2026 21:54

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av ELEX »

Esfe skrev: 24 jun 2026 10:54
Håller tummarna för att de hinner få fram nummerplåtar till bilarna åt oss och inga provisoriska :)
Jag fick sms idag om att det kommer bli provisoriska plåtar. Hämtar imorgon kl 16 👍
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 940
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Dexter86 »

Har dom tagit bort funktionen när man drar dubbelt ner på spaken så styr bilen själv? :shock:
Användarvisningsbild
Lasse Hanson
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 23 jul 2020 19:00

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Lasse Hanson »

Dexter86 skrev: 24 jun 2026 22:37
Har dom tagit bort funktionen när man drar dubbelt ner på spaken så styr bilen själv? :shock:
De har tagit bort hela spaken, du får använda knappen på ratten i stället.
Model Y AWD LR / Stealth Grey / Black / 19”

Beställd: 21/4
Beräknad leverans aug - sept
Beräknad leverans 26 - 30 juni
Slutfaktura 16:e juni
Leverans inbokad 30:e juni
VIN i appen 23 juni
Bilen byggd 23 juni (Transportstyrelsen)
Regnummer i appen 24 juni
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 10796
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av mikebike »

Dexter86 skrev: 24 jun 2026 22:37
Har dom tagit bort funktionen när man drar dubbelt ner på spaken så styr bilen själv? :shock:
Man måste välja i förväg om man vill ha farthållare eller AP. Man kan inte ändra under färd.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Esfe
Inlägg: 16
Blev medlem: 10 apr 2026 13:57

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Esfe »

ELEX skrev: 24 jun 2026 17:46
Esfe skrev: 24 jun 2026 10:54
Håller tummarna för att de hinner få fram nummerplåtar till bilarna åt oss och inga provisoriska :)
Jag fick sms idag om att det kommer bli provisoriska plåtar. Hämtar imorgon kl 16 👍
Ok, misstänker att många av oss som får nu inför månadsskiftet får provisoriska då..
MY Premium AWD Pearl/Svart
Beställd 8/4
8/4: 21 juni - 30 juni
27/4: juni
4/6: Faktura
11/6: vin i Boring
11/6: leveransfönster 26 juni - 30 juni
22/6: leverans 30/6
Kimbodja
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 apr 2026 22:01

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Kimbodja »

Det jag fick från Tesla var typ "Det enda vi väntar på nu är plåtarna."
MY AWD Premium,5-sits, Pearl White/Vit klädsel
Beställt: 9/4

260409: 21-39 juni
260428: juni
260618: Efter kontakt med Tesla "Juli-September" App ej uppdaterad.
260623: VIN + Regnr i app. Lev 23-27 Juni

260624: Faktura+Lev.datum 30 Juni
Ggmannen93
Inlägg: 3
Blev medlem: 09 jun 2026 16:44

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Ggmannen93 »

Fick också bokat 30/6 men kunde inte hämta då och i och med månadsslutet så kunde jag inte hämta den senaste (vilket jag tycker är Teslas problem och inte mitt). Däremot så löste dom det med provisoriska plåtar så hämtar den imorgon fredag! Ska bli grymt kul!

Model Y std. Beställd 9/4.