Japp det fanns en
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
Dexter86
- Teslaägare
- Inlägg: 948
- Blev medlem: 28 jul 2021 18:08
-
niclaslw
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 14 apr 2026 07:05
Re: Väntrum model Y Juniper
Fick samma. Hade bokat 27:e nu på lördag.
Kan dock inte hämta 30:e och de säger som förväntat att bilen måste hämtas innan månadsskiftet.
Får se hur det blir
-
ELEX
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 26 mar 2026 21:54
Re: Väntrum model Y Juniper
Idag fick jag hämtat en fläckfri vit Model Y standard med provisoriska plåtar (eller papper, som det ju är). Stod ett helt gäng och väntade på sina nya ägare nere i Trelleborg.
Förra bilen var en bensinare från 2015 som förvisso tjänat sitt syfte väl. Men inget snack om att det var ett visst steg upp i både komfort och mjukvara - mest förvånad blev jag ändå av att den erbjöd så pass fin körglädje. Den långsiktiga ekonomin i det hela återstår att se - jag planerar att ha min nya Y i åtminstone fem år...
Lycka till för alla er som fortfarande väntar, hoppas att ni får en lika lyckad hämtning.
Förra bilen var en bensinare från 2015 som förvisso tjänat sitt syfte väl. Men inget snack om att det var ett visst steg upp i både komfort och mjukvara - mest förvånad blev jag ändå av att den erbjöd så pass fin körglädje. Den långsiktiga ekonomin i det hela återstår att se - jag planerar att ha min nya Y i åtminstone fem år...
Lycka till för alla er som fortfarande väntar, hoppas att ni får en lika lyckad hämtning.
-
Faulk
- Inlägg: 15
- Blev medlem: 19 maj 2026 19:00
Re: Väntrum model Y Juniper
Stort grattis! Hur går det till på leveransdagen rent praktiskt när man kommer dit? Har sett lite olika varianter på Youtube. Ska hämta min på tisdag.ELEX skrev: ↑25 jun 2026 22:07Idag fick jag hämtat en fläckfri vit Model Y standard med provisoriska plåtar (eller papper, som det ju är). Stod ett helt gäng och väntade på sina nya ägare nere i Trelleborg.
Förra bilen var en bensinare från 2015 som förvisso tjänat sitt syfte väl. Men inget snack om att det var ett visst steg upp i både komfort och mjukvara - mest förvånad blev jag ändå av att den erbjöd så pass fin körglädje. Den långsiktiga ekonomin i det hela återstår att se - jag planerar att ha min nya Y i åtminstone fem år...
Lycka till för alla er som fortfarande väntar, hoppas att ni får en lika lyckad hämtning.
Model Y RWD standard beställd 10 april
Förväntad leveranstid 29-30 juni till (uppdaterat 13 juni)
VIN (Boring order tracker, ej Tesla app) 29 maj
Slutfaktura 16 juni
Vin i appen 18 juni
Leveransdag bokad 30 juni 2026.
Förväntad leveranstid 29-30 juni till (uppdaterat 13 juni)
VIN (Boring order tracker, ej Tesla app) 29 maj
Slutfaktura 16 juni
Vin i appen 18 juni
Leveransdag bokad 30 juni 2026.
-
Dexter86
- Teslaägare
- Inlägg: 948
- Blev medlem: 28 jul 2021 18:08
Re: Väntrum model Y Juniper
En ytterligare lastbil i norrgående riktning
Marinblå svart och grå Y
Inga performance
Marinblå svart och grå Y
Inga performance
-
Tomp1337
- Inlägg: 65
- Blev medlem: 17 apr 2026 20:54
Re: Väntrum model Y Juniper
Hur kommer det sig att du ser dessa latbilar hela tiden
Trackar du på ngt sätt?
MY AWD Premium, 7-sits, Svart/Vit, FSD
Beställt: 7/4
Est.
260428: 1-23 juni
260428: juni
260529: 27-30 juni(+Slutfaktura)
260609: Handpenning betalning
260616: VIN i app
260617: RegNr
260618: Finansavtal signerat
260627: Hämta
Beställt: 7/4
Est.
260529: 27-30 juni(+Slutfaktura)
260609: Handpenning betalning
260616: VIN i app
260617: RegNr
260618: Finansavtal signerat
260627: Hämta
-
Dexter86
- Teslaägare
- Inlägg: 948
- Blev medlem: 28 jul 2021 18:08
-
Tomp1337
- Inlägg: 65
- Blev medlem: 17 apr 2026 20:54
Re: Väntrum model Y Juniper
Hehe okok! Bra med field rapportering
MY AWD Premium, 7-sits, Svart/Vit, FSD
Beställt: 7/4
Est.
260428: 1-23 juni
260428: juni
260529: 27-30 juni(+Slutfaktura)
260609: Handpenning betalning
260616: VIN i app
260617: RegNr
260618: Finansavtal signerat
260627: Hämta
Beställt: 7/4
Est.
260529: 27-30 juni(+Slutfaktura)
260609: Handpenning betalning
260616: VIN i app
260617: RegNr
260618: Finansavtal signerat
260627: Hämta
-
Klotty77
- Inlägg: 6
- Blev medlem: 27 mar 2026 21:14
Re: Väntrum model Y Juniper
Någon mer som fått senarelagd leverans idag? Skulle hämta bilen på söndag men helt plötsligt ändrade dom det två gånger till på tisdag istället, vilket känns skumt då bilen finns i Stockholm? Vad kan misstänkas ligga bakom att dom senarelägger leveransen?
Beställd 31/3 MY Premium AWD - Vit/svart
Beställd 31/3-26
Est maj/juni
Est 13/6-30/6
Est Juni. 27/3-26
Beställd 31/3-26
Est maj/juni
Est 13/6-30/6
Est Juni. 27/3-26
-
certel
- Inlägg: 57
- Blev medlem: 19 apr 2026 22:43
Re: Väntrum model Y Juniper
Vet ej, reg.plåtar kanske?
Ska själv hämta på tisdag fm. Ser ut att bli trångt..
Model Y AWD LR / Stealth Grey / Black / 19” + vinterhjul (odubbat)
Beställd: 10/4
10/4: Beräknad leverans 16-30 Juni
27/4: Beräknad leverans Aug-Sep
11/6: VIN, Slutfaktura, leverans 4-9 Juli
22/6: Bokad leverans 30/6
Pickup: Stockholm
Beställd: 10/4
10/4: Beräknad leverans 16-30 Juni
27/4: Beräknad leverans Aug-Sep
11/6: VIN, Slutfaktura, leverans 4-9 Juli
22/6: Bokad leverans 30/6
Pickup: Stockholm
-
Jonsson_p
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 23 mar 2026 21:00
Re: Väntrum model Y Juniper
Jag fick till svar från Tesla igår efter att min leverans också försenades:
Idag och igår avbokade vår transportör ett gäng leveranser i absolut sista minuten och vår logistik avdelning jobbar på en ny transportör snarast möjligt.
Jag ska nu hämta bilen på tisdag eftermiddag. Som sagt, det verkar bli en hel del utlämningar den dagen..
MY RWD Standard / Stealth Grey / 18"
Beställd 6/4.
8/4: Uppsk. leverans 16-30 Juni.
13/4: Uppsk. leverans Juni 2026.
29/5: Beräk leverans: 26-30/ Juni + slutfaktura.
9/6: Handpenning betald.
15/6: VIN i appen.
17/6 Reg.nr + leverans bokad 29/6.
Beställd 6/4.
8/4: Uppsk. leverans 16-30 Juni.
13/4: Uppsk. leverans Juni 2026.
29/5: Beräk leverans: 26-30/ Juni + slutfaktura.
9/6: Handpenning betald.
15/6: VIN i appen.
17/6 Reg.nr + leverans bokad 29/6.
-
T3sl4M0d3lY
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 27 apr 2026 20:37
Re: Väntrum model Y Juniper
Då har man hämtat hem bilen!
Tyvärr en liten lackskada som jag reggat hoppas att det löser sig smidigt. I övrigt supernöjd!
Lycka till med era leveranser!
Tyvärr en liten lackskada som jag reggat hoppas att det löser sig smidigt. I övrigt supernöjd!
Lycka till med era leveranser!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Beställning 17 april:
Model Y/Pearl white/Svart interiör/AWD-7sits
Lev datum: hämtad 26/6
Reg plåt 22/6
Avtal ok:at 22/6
(VIN i appen: 19/6)
Juni
Juli
Aug - Sept
Befintliga bilar:
VW Tiguan -16
VW ID3 -25
Model Y/Pearl white/Svart interiör/AWD-7sits
Lev datum: hämtad 26/6
Reg plåt 22/6
Avtal ok:at 22/6
(VIN i appen: 19/6)
Befintliga bilar:
VW Tiguan -16
VW ID3 -25