Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 949
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Dexter86 »

Motard90 skrev: 25 jun 2026 21:12
Dexter86 skrev: 25 jun 2026 17:43
Full bil med Y påväg norrut E6 mot GBG
En hel del vita
Sågs i höjd med Halmstad

Edit
Ytterligare en med gråa och svarta bilar
Såg du en svart performance? :)
Japp det fanns en
niclaslw
Inlägg: 8
Blev medlem: 14 apr 2026 07:05

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av niclaslw »

Kotlin83 skrev: 25 jun 2026 21:15
Fick meddelande idag från tesla att tiden avbokat från imorgon till den 30/6 pga transportproblem.
Alltid nåt. 😒
MY Premium Awd gray 7sits
Fick samma. Hade bokat 27:e nu på lördag.

Kan dock inte hämta 30:e och de säger som förväntat att bilen måste hämtas innan månadsskiftet.

Får se hur det blir
ELEX
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 mar 2026 21:54

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av ELEX »

Idag fick jag hämtat en fläckfri vit Model Y standard med provisoriska plåtar (eller papper, som det ju är). Stod ett helt gäng och väntade på sina nya ägare nere i Trelleborg.

Förra bilen var en bensinare från 2015 som förvisso tjänat sitt syfte väl. Men inget snack om att det var ett visst steg upp i både komfort och mjukvara - mest förvånad blev jag ändå av att den erbjöd så pass fin körglädje. Den långsiktiga ekonomin i det hela återstår att se - jag planerar att ha min nya Y i åtminstone fem år... 😄

Lycka till för alla er som fortfarande väntar, hoppas att ni får en lika lyckad hämtning.
Faulk
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 maj 2026 19:00

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Faulk »

ELEX skrev: 25 jun 2026 22:07
Idag fick jag hämtat en fläckfri vit Model Y standard med provisoriska plåtar (eller papper, som det ju är). Stod ett helt gäng och väntade på sina nya ägare nere i Trelleborg.

Förra bilen var en bensinare från 2015 som förvisso tjänat sitt syfte väl. Men inget snack om att det var ett visst steg upp i både komfort och mjukvara - mest förvånad blev jag ändå av att den erbjöd så pass fin körglädje. Den långsiktiga ekonomin i det hela återstår att se - jag planerar att ha min nya Y i åtminstone fem år... 😄

Lycka till för alla er som fortfarande väntar, hoppas att ni får en lika lyckad hämtning.
Stort grattis! Hur går det till på leveransdagen rent praktiskt när man kommer dit? Har sett lite olika varianter på Youtube. Ska hämta min på tisdag.
Model Y RWD standard beställd 10 april
Förväntad leveranstid 29-30 juni till (uppdaterat 13 juni)
VIN (Boring order tracker, ej Tesla app) 29 maj
Slutfaktura 16 juni
Vin i appen 18 juni
Leveransdag bokad 30 juni 2026.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 949
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Dexter86 »

En ytterligare lastbil i norrgående riktning
Marinblå svart och grå Y
Inga performance
Tomp1337
Inlägg: 67
Blev medlem: 17 apr 2026 20:54

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Tomp1337 »

Dexter86 skrev: 26 jun 2026 12:55
En ytterligare lastbil i norrgående riktning
Marinblå svart och grå Y
Inga performance
Hur kommer det sig att du ser dessa latbilar hela tiden :D ?
Trackar du på ngt sätt?
MY AWD Premium, 7-sits, Svart/Vit, FSD
Beställt: 7/4

Est.
260428: 1-23 juni
260428: juni
260529: 27-30 juni(+Slutfaktura)
260609: Handpenning betalning
260616: VIN i app
260617: RegNr
260618: Finansavtal signerat
260627: Hämta(d)
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 949
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Dexter86 »

Tomp1337 skrev: 26 jun 2026 14:12
Dexter86 skrev: 26 jun 2026 12:55
En ytterligare lastbil i norrgående riktning
Marinblå svart och grå Y
Inga performance
Hur kommer det sig att du ser dessa latbilar hela tiden :D ?
Trackar du på ngt sätt?
Igår var jag påväg hem, idag var jag på kundbesök :) mycket motorväg.
Tomp1337
Inlägg: 67
Blev medlem: 17 apr 2026 20:54

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Tomp1337 »

Dexter86 skrev: 26 jun 2026 14:25
Tomp1337 skrev: 26 jun 2026 14:12
Dexter86 skrev: 26 jun 2026 12:55
En ytterligare lastbil i norrgående riktning
Marinblå svart och grå Y
Inga performance
Hur kommer det sig att du ser dessa latbilar hela tiden :D ?
Trackar du på ngt sätt?
Igår var jag påväg hem, idag var jag på kundbesök :) mycket motorväg.
Hehe okok! Bra med field rapportering 😁
MY AWD Premium, 7-sits, Svart/Vit, FSD
Beställt: 7/4

Est.
260428: 1-23 juni
260428: juni
260529: 27-30 juni(+Slutfaktura)
260609: Handpenning betalning
260616: VIN i app
260617: RegNr
260618: Finansavtal signerat
260627: Hämta(d)
Klotty77
Inlägg: 6
Blev medlem: 27 mar 2026 21:14

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Klotty77 »

Någon mer som fått senarelagd leverans idag? Skulle hämta bilen på söndag men helt plötsligt ändrade dom det två gånger till på tisdag istället, vilket känns skumt då bilen finns i Stockholm? Vad kan misstänkas ligga bakom att dom senarelägger leveransen?
Beställd 31/3 MY Premium AWD - Vit/svart

Beställd 31/3-26
Est maj/juni

Est 13/6-30/6
Est Juni. 27/3-26
certel
Inlägg: 58
Blev medlem: 19 apr 2026 22:43

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av certel »

Klotty77 skrev: 26 jun 2026 18:31
Någon mer som fått senarelagd leverans idag? Skulle hämta bilen på söndag men helt plötsligt ändrade dom det två gånger till på tisdag istället, vilket känns skumt då bilen finns i Stockholm? Vad kan misstänkas ligga bakom att dom senarelägger leveransen?
Vet ej, reg.plåtar kanske?
Ska själv hämta på tisdag fm. Ser ut att bli trångt.. 😀
Model Y AWD LR / Stealth Grey / Black / 19” + vinterhjul (odubbat)

Beställd: 10/4

10/4: Beräknad leverans 16-30 Juni
27/4: Beräknad leverans Aug-Sep
11/6: VIN, Slutfaktura, leverans 4-9 Juli
22/6: Bokad leverans 30/6
Pickup: Stockholm
Jonsson_p
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 mar 2026 21:00

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Jonsson_p »

Klotty77 skrev: 26 jun 2026 18:31
Någon mer som fått senarelagd leverans idag? Skulle hämta bilen på söndag men helt plötsligt ändrade dom det två gånger till på tisdag istället, vilket känns skumt då bilen finns i Stockholm? Vad kan misstänkas ligga bakom att dom senarelägger leveransen?
Jag fick till svar från Tesla igår efter att min leverans också försenades:

Idag och igår avbokade vår transportör ett gäng leveranser i absolut sista minuten och vår logistik avdelning jobbar på en ny transportör snarast möjligt.

Jag ska nu hämta bilen på tisdag eftermiddag. Som sagt, det verkar bli en hel del utlämningar den dagen..
MY RWD Standard / Stealth Grey / 18"

Beställd 6/4.

8/4: Uppsk. leverans 16-30 Juni.
13/4: Uppsk. leverans Juni 2026.
29/5: Beräk leverans: 26-30/ Juni + slutfaktura.
9/6: Handpenning betald.
15/6: VIN i appen.
17/6 Reg.nr + leverans bokad 29/6.
T3sl4M0d3lY
Inlägg: 22
Blev medlem: 27 apr 2026 20:37

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av T3sl4M0d3lY »

Då har man hämtat hem bilen!

Tyvärr en liten lackskada som jag reggat hoppas att det löser sig smidigt. I övrigt supernöjd!

Lycka till med era leveranser!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Beställning 17 april:
Model Y/Pearl white/Svart interiör/AWD-7sits


Lev datum: hämtad 26/6
Reg plåt 22/6
Avtal ok:at 22/6
(VIN i appen: 19/6)
Juni
Juli
Aug - Sept

Befintliga bilar:
VW Tiguan -16
VW ID3 -25
Kotlin83
Inlägg: 24
Blev medlem: 07 maj 2026 23:51

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Kotlin83 »

Tesla ringde nyss och så att din bil rullar in på området och om jag vill hämta den idag? Så jag är på väg, efter allt stress, närmar sig avhämtning 😅🙏.
Hämtas Stockholm
MY Premium Awd gray 7sits beställt 13/4.
certel
Inlägg: 58
Blev medlem: 19 apr 2026 22:43

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av certel »

Kotlin83 skrev: 27 jun 2026 12:27
Tesla ringde nyss och så att din bil rullar in på området och om jag vill hämta den idag? Så jag är på väg, efter allt stress, närmar sig avhämtning 😅🙏.
Hämtas Stockholm
MY Premium Awd gray 7sits beställt 13/4.
Samma här.
Fick samtal att bilen är redo (inkl. regplåt) och jag kunde boka ny tid från kl.14.00 idag. Fick bli imorrn vid kl.11 😀👍🏼
Senast redigerad av certel, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y AWD LR / Stealth Grey / Black / 19” + vinterhjul (odubbat)

Beställd: 10/4

10/4: Beräknad leverans 16-30 Juni
27/4: Beräknad leverans Aug-Sep
11/6: VIN, Slutfaktura, leverans 4-9 Juli
22/6: Bokad leverans 30/6
Pickup: Stockholm
Användarvisningsbild
Lasse Hanson
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 jul 2020 19:00

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Lasse Hanson »

Samma här, skulle hämtat i Trelleborg på tisdag men blev erbjuden att hämta på måndag i stället. Har semester så det är ju lätt ordnat.
Model Y AWD LR / Stealth Grey / Black / 19”

Beställd: 21/4
Beräknad leverans aug - sept
Beräknad leverans 26 - 30 juni
Slutfaktura 16:e juni
Leverans inbokad 30:e juni
VIN i appen 23 juni
Bilen byggd 23 juni (Transportstyrelsen)
Regnummer i appen 24 juni
Användarvisningsbild
Freijd
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 31 maj 2023 22:12

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Freijd »

Beställde en M3 standard och en MY AWD den 11/4
M3 tog jag leverans på 15/5
MY tar jag leverans imorgon 28/6

M3 - 34 dagar
MY - 78 dagar
MY RWD svart/svart 12 Maj -23
M3 RWD standard vit/svart -26
MY AWD Premium QS/svart -26
Faulk
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 maj 2026 19:00

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Faulk »

Fick inget samtal men ett meddelande om att jag kunde hämta upp bilen redan imorgon om jag bokade om leveransdagen men jag har den inbokad för upphämtning den 30:e. Det passar egentligen bättre den 30:e än imorgon. Det blir väl inget strul om jag bara låter den tiden som redan är inbokad ligga kvar?
Model Y RWD standard beställd 10 april
Förväntad leveranstid 29-30 juni till (uppdaterat 13 juni)
VIN (Boring order tracker, ej Tesla app) 29 maj
Slutfaktura 16 juni
Vin i appen 18 juni
Leveransdag bokad 30 juni 2026.
Tomp1337
Inlägg: 67
Blev medlem: 17 apr 2026 20:54

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Tomp1337 »

Då har man hämtat ut.
Vilken helt otrolig bil, herre min ge.. 10/10.
Personalen var kanon bra, trevliga och lösningsfokuserade.
Tyvärr var det 2st smärre tråkiga saker, lackskada fram som dom inte kunde lösa riktigt utan jag får lämna in senare. Sen vart den lös i taket, troligtvis någon dålig clips eller så. Men jag kunde inte trycka fast den riktigt och vill inte göra sönder något, bättre dom får kolla på det samtidigt som lackskadan.

Lycka till ni andra så ses vi på vägarna 😁
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
MY AWD Premium, 7-sits, Svart/Vit, FSD
Beställt: 7/4

Est.
260428: 1-23 juni
260428: juni
260529: 27-30 juni(+Slutfaktura)
260609: Handpenning betalning
260616: VIN i app
260617: RegNr
260618: Finansavtal signerat
260627: Hämta(d)
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 949
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Dexter86 »

Känns som alla har någon defekt som hämtat ut :o
Tänk kör dom ska öka till 7500 bilar i veckan

Såg ett ekipage i höjd med Lund
4 vita , 1 blå , 1 QS , 1 eller 2 svarta
Esfe
Inlägg: 17
Blev medlem: 10 apr 2026 13:57

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Esfe »

Dexter86 skrev: 27 jun 2026 21:51
Känns som alla har någon defekt som hämtat ut :o
Tänk kör dom ska öka till 7500 bilar i veckan

Såg ett ekipage i höjd med Lund
4 vita , 1 blå , 1 QS , 1 eller 2 svarta
Man får nog vara extra noggrann när man hämtar bilen nu när de stressat fram alla innan månadsskiftet.
MY Premium AWD Pearl/Svart
Beställd 8/4
8/4: 21 juni - 30 juni
27/4: juni
4/6: Faktura
11/6: vin i Boring
11/6: leveransfönster 26 juni - 30 juni
22/6: leverans 30/6
Tomp1337
Inlägg: 67
Blev medlem: 17 apr 2026 20:54

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Tomp1337 »

För mig så var lackskadan fram från leveransen till 100%. Clipsen i taket är nog dock från fabriken. Det är så klart tråkigt men det viktiga är hur dom hanterar det och hitintills har dom vart kanon. Så får vi se hur det blir när den är klar sen 😊.
MY AWD Premium, 7-sits, Svart/Vit, FSD
Beställt: 7/4

Est.
260428: 1-23 juni
260428: juni
260529: 27-30 juni(+Slutfaktura)
260609: Handpenning betalning
260616: VIN i app
260617: RegNr
260618: Finansavtal signerat
260627: Hämta(d)