Supercharger Site Maps i Sverige
Moderator: Redaktion
-
Lazzo
Supercharger Site Maps i Sverige
När jag skulle ladda på Tesla Supercharger i Halmstad idag dök det upp en 3D-karta över siten med realtidsuppdaterad info med lediga platser, utrymme för släp etc(se bifogad bild). Har inte sett detta innan, men har ju läst att Tesla beta-testar platskartor sen en tid tillbaka. Någon som vet om virtuella köer också är på gång i Sverige?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Lazzo, redigerad totalt 1 gånger.
-
Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Supercharger Site Maps i Sverige
Är det genom kameraövervakning på området?Lazzo skrev: ↑28 jun 2026 21:57När jag skulle ladda på Tesla Supercharger i Halmstad idag dök det upp en 3D-karta över siten med realtidsuppdaterade into över lediga platser, utrymme för släp etc(se bifogad bild). Har inte sett detta innan, men har ju läst att Tesla beta-testar platskartor på sen en tid tillbaka. Någon som vet om virtuella köer också är på gång i Sverige?
Eller hur vet systemet på vilka platser bilarna står?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
-
manneson
Re: Supercharger Site Maps i Sverige
Uhh, baseras antagligen på vilken stolpe som är aktiv?Nicke Nyfiken skrev: ↑28 jun 2026 23:38Är det genom kameraövervakning på området?Lazzo skrev: ↑28 jun 2026 21:57När jag skulle ladda på Tesla Supercharger i Halmstad idag dök det upp en 3D-karta över siten med realtidsuppdaterade into över lediga platser, utrymme för släp etc(se bifogad bild). Har inte sett detta innan, men har ju läst att Tesla beta-testar platskartor på sen en tid tillbaka. Någon som vet om virtuella köer också är på gång i Sverige?
Eller hur vet systemet på vilka platser bilarna står?