Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Vinny
Referralkod: ts.la/viktor748060

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Vinny »

ydewk skrev: 13 jul 2026 13:26
Vinny skrev: 13 jul 2026 10:20
ONLYzx skrev: 13 jul 2026 01:51
Vinny skrev: 12 jul 2026 15:18
En annan grej jag funderade på, jag missade att använda en referral code när jag beställde. Bara av ren nyfiken, vad fick man för någonting för den om man lade sin beställning i juni?
Hej
Ta en diskussion med Tesla säljaren och han/hon kan lägga till en referens kod efter beställning med!
Hoppas det löser sig!
Yes, jag drog iväg ett meddelande och får se vad de säger. Har ingen supercharger speciellt nära där vi bor men det vore ju dumt att inte testa för helt plötsligt står man vid en på en resa :D
Meddela gärna, jag försökte göra samma, men det var totalt omöjligt hävdade deras support.
No bueno, fick samma avslag, att det var helt omöjligt att lägga till i efterhand. Men då har man testat iallafall
MY standard range rwd
Beställd 18/6

Uppskattad leverans i september
robinv1

Inlägg av robinv1 »

Idag fick jag VIN i Boring appen samt slutfaktura och uppdaterat leveransdatum på min MYP till 17-22 augusti i Tesla appen. Bilen beställdes 27/5. :D :D :D
ONLYzx

Inlägg av ONLYzx »

Vinny skrev: 13 jul 2026 14:53
ydewk skrev: 13 jul 2026 13:26
Vinny skrev: 13 jul 2026 10:20
ONLYzx skrev: 13 jul 2026 01:51
Vinny skrev: 12 jul 2026 15:18
En annan grej jag funderade på, jag missade att använda en referral code när jag beställde. Bara av ren nyfiken, vad fick man för någonting för den om man lade sin beställning i juni?
Hej
Ta en diskussion med Tesla säljaren och han/hon kan lägga till en referens kod efter beställning med!
Hoppas det löser sig!
Yes, jag drog iväg ett meddelande och får se vad de säger. Har ingen supercharger speciellt nära där vi bor men det vore ju dumt att inte testa för helt plötsligt står man vid en på en resa :D
Meddela gärna, jag försökte göra samma, men det var totalt omöjligt hävdade deras support.
No bueno, fick samma avslag, att det var helt omöjligt att lägga till i efterhand. Men då har man testat iallafall
Fattar ej varför. Vad jag fick veta av säljaren, innan jag la min beställning, är att om jag missar lägga till referens koden så kan han kolla upp och lägga till när han skulle vara tillbaka från lilla semester(midsommar). I slutändan koden aktiveras den dagen du accepterar bilen, dvs efter leveransen.
Synd…
Kanske man ska bara försöka kontakta en annan säljare?!
Kajsthlm

Inlägg av Kajsthlm »

Det är nog inte att det är tekniskt är omöjligt snarare att en referral kod är för att locka nya kunder, är du redan en kund så tjänar de inget på det.
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

Har någon här koll på leveranstiden på en MY nu? Står ju inget på hemsidan längre…
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
ONLYzx

Inlägg av ONLYzx »

Kajsthlm skrev: 13 jul 2026 20:36
Det är nog inte att det är tekniskt är omöjligt snarare att en referral kod är för att locka nya kunder, är du redan en kund så tjänar de inget på det.
Är det inte så att referens koden kan användas av flera nya kunder? Med tanken på de flesta youtubers som samlats tusentals km på followers…
Bara undrar, eftersom vet inte exakt hur det fungerar
Användarvisningsbild
leolulz
Teslaägare

Inlägg av leolulz »

JonasH skrev: 13 jul 2026 21:27
Har någon här koll på leveranstiden på en MY nu? Står ju inget på hemsidan längre…
När jag knapprar in på tesla så står det okt-dec beroende på variant
M3P -26
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

leolulz skrev: 13 jul 2026 22:12
Ser det nu. Fanns inte där igår…
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
leolulz
Teslaägare

Inlägg av leolulz »

JonasH skrev: 13 jul 2026 23:44
leolulz skrev: 13 jul 2026 22:12
Ser det nu. Fanns inte där igår…
Teknik... :lol:
M3P -26