Jag förstår och respekterar det.Niklas Z skrev: ↑24 aug 2026 12:05För mig är det ju inte pengar det handlar om. Hade jag skött all laddning på SuC under de två resorna som jag beskrivit ovan hade det handlat om kanske 15-20 laddstopp. Total tid som jag väntat på att bilen ska ladda hade varit någonstans 7-8 timmar. Det hade varit tråkiga timmar, som jag nu slapp nästan helt (undantaget var stoppet i Markaryd). Jag kan inte förstå hur man kan tycka att det är så krångligt med kort, appar och registreringar att 7-8 timmar på den typ av trissta ställen som SuC brukar ligga på är ett bättre alternativ.
Speciellt med tanke på att man kan göra registreringarna hemma, i lugn och ro före resan, i stället för att spendera sin restid på tråkiga laddstopp. Jag gör dessutom normalt sett två utlandsresor per år med bilen. Apparna ligger kvar i mobilen och laddbrickorna har jag i facket i mittarmsstödet. Det är inget som behöver åtgärdas för varje ny resa.
Men jag väljer annorlunda och jag blir även alltid involverad när familjemedlemmar är ute och reser runt med elbilarna.
Förr så kunde jag tycka att sådan reseplanering hade viss charm men det finns inget intresse eller tid för det längre.
Vi sätter ett mål, typ Dolomiterna men vägen dit och tillbaka är bara en massa slumpmässiga val och infall.