Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
Mchino
Re: Väntrum model Y Juniper
Beställde en ny Tesla 2/9. Denna gång ska vi köra privatleasing och på NF Fleet. Det har inte skett något sen förra veckan, och vi kan inte gå vidare med köpet efter att detta är klart. Brukar det ta så lång tid?
-
Pax
- Teslaägare
Vi hade provatleasing via DNB första gången och det gick supersnabbt.
Denna gång har vi NF fleet och det har varit knäpptyst sedan 17/7 trots kontakt med Tesla för att få lite action. Tydligen tar de alla i turordning så vi har fått veta att det bara är att vänta……
Hopplöst!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Denna gång har vi NF fleet och det har varit knäpptyst sedan 17/7 trots kontakt med Tesla för att få lite action. Tydligen tar de alla i turordning så vi har fått veta att det bara är att vänta……
Hopplöst!
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Vi tog ett enkelt restvärdeslån via DNB för vår std MY, och det tog nästan två veckor för DNB att processa det hela för just det steget då det var aktuellt med finansieringen (trots att vi beställt och ansökt månader innan).Pax skrev: ↑08 sep 2026 10:54Vi hade provatleasing via DNB första gången och det gick supersnabbt.
Hopplöst!
Misstänker att det är en stor efterfrågan på elbilar just nu. Är inte bara köer i biltillverkarnas fabriker för själva produktionen av elbilarna, men även i administration och finansiering runt bilarna.
Är nog en vettig strategi att; 1. Beställa sin nya elbil i väldigt god tid. Vänta inte med beställningen om du vet att du vill ha en ny elbil. 2. Inte sedan stressa och jaga upp sig för mycket. Låt det ta den tid det tar.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
vikingtir
- Teslaägare
Nu finns det lite hopp igen! Båda våra bilar är redan byggda idag
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
-
Gizmo6
Äntligenvikingtir skrev: ↑08 sep 2026 15:34Nu finns det lite hopp igen! Båda våra bilar är redan byggda idag![]()
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
-
Dexter86
- Teslaägare
Men vadå man ansöker ju o får godkänt nu innanmartinot skrev: ↑08 sep 2026 15:24Vi tog ett enkelt restvärdeslån via DNB för vår std MY, och det tog nästan två veckor för DNB att processa det hela för just det steget då det var aktuellt med finansieringen (trots att vi beställt och ansökt månader innan).Pax skrev: ↑08 sep 2026 10:54Vi hade provatleasing via DNB första gången och det gick supersnabbt.
Hopplöst!
Misstänker att det är en stor efterfrågan på elbilar just nu. Är inte bara köer i biltillverkarnas fabriker för själva produktionen av elbilarna, men även i administration och finansiering runt bilarna.
Är nog en vettig strategi att; 1. Beställa sin nya elbil i väldigt god tid. Vänta inte med beställningen om du vet att du vill ha en ny elbil. 2. Inte sedan stressa och jaga upp sig för mycket. Låt det ta den tid det tar.
Sen är det la bara tuta och köra när man väl blivit tilldelad en bil eller är det något som tar tid igen via dnb? Minns inte hur d va sist
-
Pax
- Teslaägare
Ja med DNB är det så men inte med NFF tydligen,
Bilen är beställd och vi står kvar i kön trots snigelfarten på NFF
Det ger sig tänker jag på ett eller annat sätt , inget ovanligt enligt Tesla nu när det är högtryck.
Vi har ju ytterligare en Tesla hemma så vi reder oss
Bilen är beställd och vi står kvar i kön trots snigelfarten på NFF

Det ger sig tänker jag på ett eller annat sätt , inget ovanligt enligt Tesla nu när det är högtryck.
Vi har ju ytterligare en Tesla hemma så vi reder oss

-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
För oss när vi fått VIN och bilen var tillverkad, så behövde vi bekräfta finansiering hos DNB och de skulle då godkänna och betala ut pengarna till Tesla, innan vi kunde få tid att boka upphämtning. Nu var detta mitt i sommaren, så kanske var semestertider, men bara detta momentet tog 1-2 veckor för DNB.Dexter86 skrev: ↑08 sep 2026 17:04Men vadå man ansöker ju o får godkänt nu innanmartinot skrev: ↑08 sep 2026 15:24Vi tog ett enkelt restvärdeslån via DNB för vår std MY, och det tog nästan två veckor för DNB att processa det hela för just det steget då det var aktuellt med finansieringen (trots att vi beställt och ansökt månader innan).Pax skrev: ↑08 sep 2026 10:54Vi hade provatleasing via DNB första gången och det gick supersnabbt.
Hopplöst!
Sen är det la bara tuta och köra när man väl blivit tilldelad en bil eller är det något som tar tid igen via dnb? Minns inte hur d va sist
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
-
Grassa
Har gått från att beställt vit till quicksilver på MYP, någon som har koll på om färgen quicksilver på MY 2024 är exakt samma quicksilver som på denna 2026 modell, eller om den ändrats lite?
Såg nämligen en 2024 MY i trafik igår och den såg lite blågrå ut i tonen, 2026 modellen verkar mer vara silver i tonen... någon som kan bekräfta?
Såg nämligen en 2024 MY i trafik igår och den såg lite blågrå ut i tonen, 2026 modellen verkar mer vara silver i tonen... någon som kan bekräfta?
-
Vinny
- Referralkod: ts.la/viktor748060
Fick VIN idag så det var ju riktigt skoj. Men hur funkar det med slutfaktura och handpenning när man tar den via DNB och restvärdeslån. Tolkar det som att jag inte ska göra något med slutfakturan nu, och vänta på att betala handpenningen när det dyker upp i Tesla appen?
Edit: Det tre dagarna som slutfakturan ska vara betald inom verkar bara vara före leverans när man läste lite mer noggrant.
Edit: Det tre dagarna som slutfakturan ska vara betald inom verkar bara vara före leverans när man läste lite mer noggrant.
MY standard range rwd
Beställd 18/6
VIN 9/9
Beställd 18/6
VIN 9/9
-
Livenborn
Är det fler än jag som har problem med Boring OT appen idag?
Den har strulat på Android hela dagen.
Den har strulat på Android hela dagen.
-
vikingtir
- Teslaägare
Samma här, iOS.
Model X silver såld 2026
-
vikingtir
- Teslaägare
Jag fick regnummer idag, har du?Gizmo6 skrev: ↑08 sep 2026 16:47Äntligenvikingtir skrev: ↑08 sep 2026 15:34Nu finns det lite hopp igen! Båda våra bilar är redan byggda idag![]()
![]()
Model X silver såld 2026
-
MaVa86
Såg att jag fått ett mail från Tesla, tänkte att nu händer det något. Lyckan var kortvarig för när jag öppnar mailet så är det bara en enkät.
I mitt sorgearbete så kollar jag Boring OT och ser att vi blivit matchad mot en bil, tilldelad VIN. Enligt appen så är beräknad leverans nu slutet på september.
I mitt sorgearbete så kollar jag Boring OT och ser att vi blivit matchad mot en bil, tilldelad VIN. Enligt appen så är beräknad leverans nu slutet på september.
MY RWD Standard Pearl White
Beställd 17/6
Beställd 17/6
-
lego
- Teslaägare
Precis, invänta steget för slutbetalning i appen. Det kan även bli så att du först får ett meddelande från din advisor med betaluppgifter för kontantinsatsen, dvs. redan innan steget i appen aktiverats.Vinny skrev: ↑09 sep 2026 16:17Fick VIN idag så det var ju riktigt skoj. Men hur funkar det med slutfaktura och handpenning när man tar den via DNB och restvärdeslån. Tolkar det som att jag inte ska göra något med slutfakturan nu, och vänta på att betala handpenningen när det dyker upp i Tesla appen?
-
Gizmo6
Samma här. Bokat in leverans 15 september. Lustigt känsla att det finns ett bestämt datum nuvikingtir skrev: ↑09 sep 2026 17:04Jag fick regnummer idag, har du?Gizmo6 skrev: ↑08 sep 2026 16:47Äntligenvikingtir skrev: ↑08 sep 2026 15:34Nu finns det lite hopp igen! Båda våra bilar är redan byggda idag![]()
![]()
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
-
Moffanovich
Fick idag att min var byggd. Leveransfönster 10/9-15/9. Lär bli tight att hålla det.
Model Y Premium AWD Stealth Grey + Vinterhjul. Order: 12/4
-
Dexter86
- Teslaägare
Helt sjukt d byggs bilar Nu som va beställda i April
Folk med samma spec som köpt senare får ju samma lev typ, under all kritik
Funderar på avbeställa min
En månad nu som jag inte har någon uppskattad levtid i appen
O idioterna som är anställda av Tesla får man inga vettiga svar av
Folk med samma spec som köpt senare får ju samma lev typ, under all kritik
Funderar på avbeställa min
En månad nu som jag inte har någon uppskattad levtid i appen
O idioterna som är anställda av Tesla får man inga vettiga svar av
-
chaitanya
Jag har beräknad leverans 14–19 september, VIN tilldelat och väntar på att bilen ska byggas. Din uppdatering gör mig lite mer optimistisk om att min också byggs snart 
Beställningsdatum: 19 april
Beställningsdatum: 19 april
-
chaitanya
Jag har beräknad leverans 14–19 september, VIN tilldelat och väntar på att bilen ska byggas. Din uppdatering gör mig lite mer optimistisk om att min också byggs snartMoffanovich skrev: ↑10 sep 2026 09:55Fick idag att min var byggd. Leveransfönster 10/9-15/9. Lär bli tight att hålla det.