Frågan är väl hur utbrett de där problemen är?
Min har inga av tex (AA vet jag inte, kör CarPlay och den är felfri) utan enda buggen jag har är att den då och då startar på P4 istället för P3 som jag alltid lyssnar på.
//Benke
Dom är utbredda, tyska forumet är fullt
Jag har följande irriterande grejer:
1. HUD enable:as automatiskt varje vecka
2. Inställningar återställs till default, minst en gång varje vecka (systemljud, equalizer, surroundljud etc)
3. Laddlocket säger att det är öppet, när det är stängt och utan att ha varit öppet på flera dagar.
1 och 2 hänger ihop, triggas också allt som oftast av att man öppnar någon annan dörr än förardörren först.
Jag har EN profil på bilen, så att den ska tappa inställningarna är helt oacceptabelt.
Är med och betatestar nya features (maps och annat) och av vad jag sett hittills så är jag noll impad av deras utvecklare (är själv utvecklare).
I morse kände bilen inte igen min telefon som digital nyckel, så jag var tvungen att använda servicekortet för att kunna köra till jobbet. Väl framme funkade det som vanligt.
Det är den enda buggen jag haft.
Min har inga av tex (AA vet jag inte, kör CarPlay och den är felfri) utan enda buggen jag har är att den då och då startar på P4 istället för P3 som jag alltid lyssnar på.
//Benke
2. Inställningar återställs till default, minst en gång varje vecka (systemljud, equalizer, surroundljud etc)
3. Laddlocket säger att det är öppet, när det är stängt och utan att ha varit öppet på flera dagar.
1 och 2 hänger ihop, triggas också allt som oftast av att man öppnar någon annan dörr än förardörren först.
Jag har EN profil på bilen, så att den ska tappa inställningarna är helt oacceptabelt.
Är med och betatestar nya features (maps och annat) och av vad jag sett hittills så är jag noll impad av deras utvecklare (är själv utvecklare).
Håller med, och kul att höra det från en utvecklare. Anställ bara två från Tesla och BMW skulle kunna vara så mycket bättre.
BMW iX3, 2026, Model S Plaid 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Det skiljer otroligt lite beroende på hur och vart man kör. Min vanligaste rutt spar in ca 20min i laddstopp för mig kontra min gamla Q8 e-tron 50. Skillnaden nu är att jag inte alls behöver stanna och ladda. Med en MY Så hade jag varit tvungen att ladda i ca 10min. Och det är just att slippa laddstoppet som är grejen för min del.
Vi åker ofta när alla andra åker vid högtider till fjälls och det blir ofta laddköer. Så ska bli skönt att slippa dem
Bra sammanfattning som var ett av det viktigaste skälet till att jag köpte EQS med WLTP 79mil.
Att stanna där man själv vill.
Bilnjutare som köpt andra elbilen
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB EQS 450+ 2022 Fullutrustad förutom hyperscreen och executive baksäte
Så här ser fördelningen ut enligt car.info (har dock bara en kategori leasing):
IMG_0044.jpeg
Gällande raden "Leasing", som är den absoluta majoriteten av alla köp, är det till privatpersoner eller till juridiska personer (aka bolag och organisationer)?
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
//Benke
I morse kände bilen inte igen min telefon som digital nyckel, så jag var tvungen att använda servicekortet för att kunna köra till jobbet. Väl framme funkade det som vanligt.
Exakt denna buggen har min fru haft med vår i5:a.
Hon hade inte med sig servicekortet eller FOB:en, så jag fick ta en annan av våra bilar och köra in till stan med det till henne för att hon skulle kunna komma från platsen hon stod parkerad på med sin BMW.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
//Benke
Exakt denna buggen har min fru haft med vår i5:a.
Hon hade inte med sig servicekortet eller FOB:en, så jag fick ta en annan av våra bilar och köra in till stan med det till henne för att hon skulle kunna komma från platsen hon stod parkerad på med sin BMW.
Hedins tipsade om att ha servicekortet i handskfacket.
Nu hade det inte varit någon katatrof att gå in och hämta nyckel eller servicekort. Värre om man är på en annan plats.
Vi har bara en bil....
Senast redigerad av mikebike, redigerad totalt 1 gånger.
Gällande raden "Leasing", som är den absoluta majoriteten av alla köp, är det till privatpersoner eller till juridiska personer (aka bolag och organisationer)?
Det vet jag inte och därav kommentaren om att det bara fanns en post för leasing. Jag _antar_ att det är alla former av leasing, dvs. mot såväl juridiska och fysiska personer
iX3 50 xDrive -26, DS3 etense -22
prev/sold: MY LR -22, i3s 120ah -19
Det funkar inte att låsa upp bilen från appen och på så sätt få liv i bilen?
//Benke
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jo, det gick att öppna den med telefonen. Min fru satt i bilen när hon ringde mig efter hjälp, men den vägrade starta. Hon var helt enkelt fast och kunde inte komma ifrån platsen i stan där hon stod parkerad med bilen.
Det vet jag inte och därav kommentaren om att det bara fanns en post för leasing. Jag _antar_ att det är alla former av leasing, dvs. mot såväl juridiska och fysiska personer
Missade det, sorry!
Ja, det var synd att man inte kunde se det. Då säger det tyvärr inte något om privatköp vs förmånsbilsköp.
Men känns spontant som om iX3 potentiell kan bli årets tjänstebilspulka i volymsegmentet. Verkligen en stor hit och försäljningsframgång för BMW.
Det funkar inte att låsa upp bilen från appen och på så sätt få liv i bilen?
//Benke
Jo, men man kan inte köra.
Tänkte om det går att hålla telefonen mot rattstången som man gör med en vanlig död keyfob alt enligt detta som står i manualen.
//Benke
Innan min fru ringde mig så ringde hon BMW supporten, och de lyckades inte med detta. Det var först efter att supporten/assistansen helt misslyckades hjälpa henna att starta bilen (de testade detta, men även en massa omstarter av bilen, etc) som hon ringde mig (hade jag inte varit hemma eller kunnat komma in till stan med så kort varsel så hade hon fått ta bärgning via BMW assistans).
Har dock fått en hel del programuppdateringar av bilen sedan dess (detta var i våras). Förhoppningsvis har de rättat till buggarna och förhoppningsvis så skall det fungera nästa gång (men nu har hon ständigt med sig servicekortet i plånboken som reserv, eller FOBen i handväskan som reserv).