
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 9 minuter tror jag, dvs nästan tillräckligt med energi för att ta en Tesla 900 mil) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Moderator: Redaktion
Tillbehörslistan var en ordentlig sak, har för mig ett exempel var om man INTE ville ha lack på karossen, dvs visa kolfiber fritt, så fick man betala ett tillägg på 250 000 €, galet!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 5 minuter tror jag) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Ingenjörsmässigt mycket imponerande!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 9 minuter tror jag, dvs nästan tillräckligt med energi för att ta en Tesla 900 mil) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Men det lär finnas dyrare till LaFerrari, en "kolfiber front" för 3,8 mkr. Hade inte BMW lyckats göra kolfiber delar billigare, kanske något för dessa att lära sig ifrån?HelectriC skrev:Tillbehörslistan var en ordentlig sak, har för mig ett exempel var om man INTE ville ha lack på karossen, dvs visa kolfiber fritt, så fick man betala ett tillägg på 250 000 €, galet!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 5 minuter tror jag) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Galet, japp. Men inte konstigt med en merkostnad. På en naken bil måste alla fibrer ligga perfekt. På en lackad bil går det troligen att dölja endel.HelectriC skrev:Tillbehörslistan var en ordentlig sak, har för mig ett exempel var om man INTE ville ha lack på karossen, dvs visa kolfiber fritt, så fick man betala ett tillägg på 250 000 €, galet!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 5 minuter tror jag) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Sen brukar man ju prisa lite efter vad grundmodellen kostar oxå. När grundpriset är 2,5 MEUR så är det ju int så farligt att betala en del för tillbehören. Samma utrustning till S-klass Merca är ju dyrare än till C-klass tex.gellerstam skrev:Galet, japp. Men inte konstigt med en merkostnad. På en naken bil måste alla fibrer ligga perfekt. På en lackad bil går det troligen att dölja endel.HelectriC skrev:Tillbehörslistan var en ordentlig sak, har för mig ett exempel var om man INTE ville ha lack på karossen, dvs visa kolfiber fritt, så fick man betala ett tillägg på 250 000 €, galet!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 5 minuter tror jag) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.