Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 9 minuter tror jag, dvs nästan tillräckligt med energi för att ta en Tesla 900 mil) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Bugatti Chiron
Moderator: Redaktion
Bugatti Chiron
Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 9 minuter tror jag, dvs nästan tillräckligt med energi för att ta en Tesla 900 mil) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 9 minuter tror jag, dvs nästan tillräckligt med energi för att ta en Tesla 900 mil) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 1 gånger.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Bugatti Chiron
Tillbehörslistan var en ordentlig sak, har för mig ett exempel var om man INTE ville ha lack på karossen, dvs visa kolfiber fritt, så fick man betala ett tillägg på 250 000 €, galet!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 5 minuter tror jag) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2085
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Bugatti Chiron
Ingenjörsmässigt mycket imponerande!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 9 minuter tror jag, dvs nästan tillräckligt med energi för att ta en Tesla 900 mil) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Tesla Model Y
Re: Bugatti Chiron
Men det lär finnas dyrare till LaFerrari, en "kolfiber front" för 3,8 mkr. Hade inte BMW lyckats göra kolfiber delar billigare, kanske något för dessa att lära sig ifrån?HelectriC skrev:Tillbehörslistan var en ordentlig sak, har för mig ett exempel var om man INTE ville ha lack på karossen, dvs visa kolfiber fritt, så fick man betala ett tillägg på 250 000 €, galet!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 5 minuter tror jag) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2085
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Bugatti Chiron
Galet, japp. Men inte konstigt med en merkostnad. På en naken bil måste alla fibrer ligga perfekt. På en lackad bil går det troligen att dölja endel.HelectriC skrev:Tillbehörslistan var en ordentlig sak, har för mig ett exempel var om man INTE ville ha lack på karossen, dvs visa kolfiber fritt, så fick man betala ett tillägg på 250 000 €, galet!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 5 minuter tror jag) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
Tesla Model Y
Re: Bugatti Chiron
Sen brukar man ju prisa lite efter vad grundmodellen kostar oxå. När grundpriset är 2,5 MEUR så är det ju int så farligt att betala en del för tillbehören. Samma utrustning till S-klass Merca är ju dyrare än till C-klass tex.gellerstam skrev:Galet, japp. Men inte konstigt med en merkostnad. På en naken bil måste alla fibrer ligga perfekt. På en lackad bil går det troligen att dölja endel.HelectriC skrev:Tillbehörslistan var en ordentlig sak, har för mig ett exempel var om man INTE ville ha lack på karossen, dvs visa kolfiber fritt, så fick man betala ett tillägg på 250 000 €, galet!Pontus skrev:Det är väl en bil som är raka motsatsen till en EV men ändå något som imponerar lite. 0-200 på ca 6,5 sekunder och 300 efter drygt 13 sekunder. Så ett klipp av det första varvet på Nuburgring med en journalist i passagerarsätet. Han hade aldrig varit med om något liknande och jämförde den linjära accelerationen med en EV som närmsta andra bil![]()
Trots allt fossilt bränsle som den kunde göra av med (100 liter på 5 minuter tror jag) så måste det väl ändå vara en liten komplimang.
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14