Summering efter julhelgen: fantastiskt!! Den sväljer otroligt mycket! Och om man som jag är passforms-fetischist är det bingo. Många nya utrymmen/sätt att packa på

Två exempel:
1. Köpte slalomutrustning till familjen innan jul på intersport. Pjäxor och skidor till mig och frugan, pjäxor, skidor och hjälmar till två grabbarna. Hade med hela familjen inklusive liggvagn till minstingen i bilen. Lyckades packa in all utrustning i bagaget utan att fälla säten. Mina skidor som var längst (1.78 tror jag) gick in diagonal mellan "hålet" vid hjulhuset och vid sidan av nackstöd bak. Resten av skidorna på golvet diagonalt, och pjäxbägar under golvet.
Liggvagnar då? Jo - det visade sig att vår Bugaboo Buffalo gick ner i frunken. Både underrede och liggdel! Bildbevis för den klentrogne: Detta hade jag inte löst med min A6:an utan att fälla säten, och det skulle jag inte fått med detta hem med familjen i bilen.
2. Hem till släkten i jul.
Två stora resväskor, en kabinväska, liggvagn, babysitter, julklappar i 2-3 pappkassar, datorväska + några kassar till med oklart innehåll med säkert nödvändigt.
Glädjen när man inser att en kabinväska går perfekt ner i extra utrymmet under trunk-golvet. Går säkert i två där.
Glädjen när stora resväskorna går in på höjden under insynsskyddet.fattades alltid 3 cm på A6:an.
Glädjen när liggvagnen inkl alla tillbehör går in i frunken.
Där står man sedan och undrar vad man missat packa in när det inte ens är fullt. Valde att inte fälla ihop babysittern ens - vilket fick en optimeringssjuk man som mig att känna sig riktigt crazy...
Några bilder för de vänner som lider av samma åkomma.
Summering - är du en barnfamilj och vill köpa en Model S men är osäker pga att det inte är en kombi - beställ!! Kanske att det går in färre flyttlådor eftersom literns är på lite olika ställen jämfört med en V70, men en normal packning för en familj känns hittills klockrent. Det stora testet för mig kommer i mars när vi ska åka Jönköping -Branäs med tre barn och full skidpackning för en vecka. Oklart om det går att få in alla skidor i bilen då med full packning, men jag ska göra ett försök.