Jag går hoppas jag får in 3 värvningar till då, så jag kan byta till orginal igen (har ju inte ens kvar de jag hade innan)
Moderator: Redaktion
Är hjulinställningen olika för 19 och 21? Det blev nämligen kontrollerat vid service, men då hade jag vinter 19 på.Niclas skrev:Kolla hjulinställning, det äter däck en den är fel.
Ja, det är lite konstigt. När jag hade bilen på service i mars, så ser jag på protokollet att det blev gjort hjulinställningar. Sen hade jag ju den lilla incidenten med hjulupphängningen som gick sönder i juni. Då blev bilen reparerad och spontant så tänker jag att om man har gjort reparationer på hjulupphängningen (som ju innebär att demontera en massa delar), så bör man väl göra ny hjulinställning vid slutförd reparation? Det står dock inget om det på protokollet från det verkstadsbesöket.e5m1r skrev:Har de servar bilen så ingår hjulinställning
Det stämmer det ska göras en hjulinställning. Men det är möjligt att den är gjord och ingår i hela utbytesdelen.HelectriC skrev:Ja, det är lite konstigt. När jag hade bilen på service i mars, så ser jag på protokollet att det blev gjort hjulinställningar. Sen hade jag ju den lilla incidenten med hjulupphängningen som gick sönder i juni. Då blev bilen reparerad och spontant så tänker jag att om man har gjort reparationer på hjulupphängningen (som ju innebär att demontera en massa delar), så bör man väl göra ny hjulinställning vid slutförd reparation? Det står dock inget om det på protokollet från det verkstadsbesöket.e5m1r skrev:Har de servar bilen så ingår hjulinställning
Varför det är snedslitning fram? Ja, det undrar jag med!e5m1r skrev:En mm skillnad är inget på en rwd jag är i så fall mer oroad varför fronten inte sitter rätt
Har för mig de var på 8mm. Jag har aldrig hört om däck som slits ner på 480 mil, det är helt sjukt. Jag kan inte hålla på och köpa däck för 25 papp per år, galet!e5m1r skrev:Det ser ut som att din bil är inställd för lite körning på bana eller i alla fall lite kurvtagning
Väghållning är bättre så här (BMW har det bak på alla prestanda modeller) det äter upp däck men bilen är så mycket roligare att köra
Hur många mm hade däcken som nya ?
På mina tidigare bilar blev det varannat bak och var tredje fram men då är det typ jämnt om man räknar med vinterdäckHelectriC skrev:Har för mig de var på 8mm. Jag har aldrig hört om däck som slits ner på 480 mil, det är helt sjukt. Jag kan inte hålla på och köpa däck för 25 papp per år, galet!e5m1r skrev:Det ser ut som att din bil är inställd för lite körning på bana eller i alla fall lite kurvtagning
Väghållning är bättre så här (BMW har det bak på alla prestanda modeller) det äter upp däck men bilen är så mycket roligare att köra
Hur många mm hade däcken som nya ?
1500 mil är rätt lite det med faktiskt. Beroende på burnouts.jpetters skrev:Mina Continental SportContact 5 21" klarade ungefär 1500 mil innan det var dags för byte, på en P85+. 480 mil och snart byte är verkligen i kortaste laget.
Jag har inte ens en P-modell utan en vanlig 85 RWD.jpetters skrev:Mina Continental SportContact 5 21" klarade ungefär 1500 mil innan det var dags för byte, på en P85+. 480 mil och snart byte är verkligen i kortaste laget.
Hade mina gått 2800mil, så hade jag varit mer än nöjd, 480 är dock under all kritik enligt mig.mati skrev:Mina däck har gått nästan 2800 mil. Det är fortfarande original sommardäcken som sitter på. Fast nu är det sista säsongen. De ryker till nästa vår.
Om det inte står att de kollade hjulinställning när de fixade till din bil så har de i te gjort detHelectriC skrev:Hade mina gått 2800mil, så hade jag varit mer än nöjd, 480 är dock under all kritik enligt mig.mati skrev:Mina däck har gått nästan 2800 mil. Det är fortfarande original sommardäcken som sitter på. Fast nu är det sista säsongen. De ryker till nästa vår.
Ja, ska absolut göra det. Nu är jag ju dessutom i Göteborg under veckan, så då kan ju faktiskt det SC som gjorde reparationen få se på bilen.e5m1r skrev:Om det inte står att de kollade hjulinställning när de fixade till din bil så har de i te gjort detHelectriC skrev:Hade mina gått 2800mil, så hade jag varit mer än nöjd, 480 är dock under all kritik enligt mig.mati skrev:Mina däck har gått nästan 2800 mil. Det är fortfarande original sommardäcken som sitter på. Fast nu är det sista säsongen. De ryker till nästa vår.
Prata med tesla och peka på den onormala däckförslitningar