Osäker på om försäkring och service ingår. Men oavsett, tycker jag det är ett kalaserbjudande, för en bil med bra utrymmen för de åkande.
Vi älskade vår ID3 när vi hade den.
Nya ID3 Pure-versionen är nere på 3825 nu inkl service om man tar ut en offert.
Samtidigt går det att få en fullutrustad (Ultra) EX30 inkl service och vinterdäck för 4 695 + fri försäkring 6 månader. Snikversionen får man för 4295 med motsvarande upplägg. Känns som väldigt bra erbjudanden.
Jag har sett en Ultra med AWD för 5495 kr vilket känns galet billigt i sammanhanget, tror den låg uppemot det dubbla vid introduktion vilket iofs var orimligt också.
Såg den här på Bilia, med rörlig ränta(som inte Volvo själva verkar tillämpa) så kan man förvänta sig att priset kommer gå ner ännu mer. Står inte om det gäller här, men de andra erbjudanden jag sett så har försäkring ingått i 6 månader.
Baksätet är katastrof på EX30. Annars är den fin.
Man sitter bra på fyra platser i ID3an och en barnstol funkar perfekt bakom mig som är 186cm.
Men det är absolut en bra deal om man är två som ska åka mestadels.
Jag har haft en id3 som andrabil och var väldigt nöjd med den, den hade rikligt med utrustning(Pro performance Family) för 3345kr inkl serviceavtal. Nu har jag en nästan ny(juni) Cupra Born för 3400kr/mån inkl serviceavtal och vinterhjul, dock nästan ingen utrustning i denna. Det är dock en leasing på endast 12 månader, så till sommaren blir det läge att kolla på något nytt.
Jaså, är det så dåligt baksäte på EX30, jag gillar Volvo överlag så hade hoppats på den.
Intressant angående räntan på EX30, på Volvocarretail står det följande: Priset avser lagerbilar av Volvo EX30 modellår 2024 med Volvo Inclusive Privatleasing via Volvofinans och tecknande av CarPay. 36 mån, 1 000 mil/år, 0 kr kontantinsats & garanterat restvärde. Mån.kostn baserad på Stibor 90 (03/2024). Räntan sätts på leveransdagen. Serviceavtal, vinterhjul och 3 mån privatleasingskydd ingår. Volvia försäkring ingår i 6 månader & Transportstyrelsens avgifter tillkommer. Ändrad körsträcka, ränta, tillval etc. påverkar mån.kostn. Ev. övermil & onormalt slitage debiteras vid avtalets slut. Gäller begränsat antal från och med 6/9-24 så långt lagret räcker. CarPay-erbjudandet gäller endast nya kunder.
Tolkar det som att leasingavgiften ej kommer justeras vid förändrade marknadsräntor.
Så tolkade jag det också, men Bilia kanske löser det via eget finansbolag? Idag känns det förmånligt med rörlig ränta.
Ser uppenbarligen ut som att räntan följer Stibor 90 under avtalstiden.
För oss med fiskminne, hur stort batteri är det i den?
Det var ju en EQE med i SECC 2023. Minns att den kom riktigt långt innan det var dags för första laddstoppet. Har för mig att den fick en rätt bra totalplacering också. Har tydligen ett Cd på 0.242, så nästan lika lågt som Model 3 och Model S.
Ful och tråkig bil dock.
Krävs säkert ytterligare någon/några tusenlappar för att få tillräcklig utrustning också.
Säkert men betydligt trevligare än många andra bilar för samma peng, billigare än en ID4 tex.
I teorin kanske. Finns ett par på forumet som gnällt på Tesla, skaffat EQE(och EQS) och sen upptäckt att gräset inte var grönare. De har skrivit här att de varit rejält missnöjda med dem. Sedan har de skaffat Tesla igen...
Ful och tråkig bil dock.
Krävs säkert ytterligare någon/några tusenlappar för att få tillräcklig utrustning också.
Säkert men betydligt trevligare än många andra bilar för samma peng, billigare än en ID4 tex.
...] Finns ett par på forumet som gnällt på Tesla, skaffat EQE(och EQS) och sen upptäckt att gräset inte var grönare. De har skrivit här att de varit rejält missnöjda med dem. Sedan har de skaffat Tesla igen...
Var då?
Tycker t.ex. inte att det står något om det du skriver här ovan på de tre sista sidorna i tråden om EQE på forumet...
Ful och tråkig bil dock.
Krävs säkert ytterligare någon/några tusenlappar för att få tillräcklig utrustning också.
Säkert men betydligt trevligare än många andra bilar för samma peng, billigare än en ID4 tex.
...] Finns ett par på forumet som gnällt på Tesla, skaffat EQE(och EQS) och sen upptäckt att gräset inte var grönare. De har skrivit här att de varit rejält missnöjda med dem. Sedan har de skaffat Tesla igen...
Var då?
Tycker t.ex. inte att det står något om det du skriver här ovan på de tre sista sidorna i tråden om EQE på forumet...
agehall som körde en EQE han fått låna (av Merca?) i SECC 2023 skrev en recension efter den tävlingen. Men det var ju som sagt inte hans egen bil. Här:
Körde en EQE 300 mellan mars och augusti, väldigt nöjd, fantastisk komfort, lång räckvidd, väldigt exakt gom. Sålde den av praktiska skäl.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Hade EQE haft halvkombilucka hade den varit mycket intressant för det priset, nu är den tyvärr för opraktisk för mig.
Men med detta privatleasingpris på en fyrhjulsdriven EQE så får det mig att undra om konkurrenterna kommer svara innan årsskiftet, verkar ju finnas många lagerbilar att få ut. T.ex. kostar en bakhjulsdriven ID7 1100kr mer/månad för 1500 mil på kampanjpris.
ID4 GTX 340 hk MY25 Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Hade EQE haft halvkombilucka hade den varit mycket intressant för det priset, nu är den tyvärr för opraktisk för mig.
Men med detta privatleasingpris på en fyrhjulsdriven EQE så får det mig att undra om konkurrenterna kommer svara innan årsskiftet, verkar ju finnas många lagerbilar att få ut. T.ex. kostar en bakhjulsdriven ID7 1100kr mer/månad för 1500 mil på kampanjpris.
ID7 gick väl att få för under 6 (minns inte exakta siffran) innan man höjde runt 1000-lappen?! Misstänker att vi relativt snart ser (åtminstone) dom pengarna igen…
Hade EQE haft halvkombilucka hade den varit mycket intressant för det priset, nu är den tyvärr för opraktisk för mig.
Men med detta privatleasingpris på en fyrhjulsdriven EQE så får det mig att undra om konkurrenterna kommer svara innan årsskiftet, verkar ju finnas många lagerbilar att få ut. T.ex. kostar en bakhjulsdriven ID7 1100kr mer/månad för 1500 mil på kampanjpris.
ID7 gick väl att få för under 6 (minns inte exakta siffran) innan man höjde runt 1000-lappen?! Misstänker att vi relativt snart ser (åtminstone) dom pengarna igen…
Det går fortfarande för lagerbilar, 6300kr/mån för 1500 mil.
ID4 GTX 340 hk MY25 Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Var hos en återförsäljare då dom öppnade på måndag klockan 9 på då kampanj startade.
Han kunde ej hitta någon sedan för 5200kr eller suv för 5725kr.
Billigaste suven kostade runt ca. 6500kr och sedan ca. 6300kr.
Måste ha varit en handfull bilar till det lägsta priset.
Kan det finnas fler EQE för 5,2K hos andra återförsäljare i landet?…
Mercedes elbilar hamnade ju för övrigt högst i Amnesty Internationals undersökning kring elbilar och mänskliga rättigheter ifall det skulle kunna vara en faktor i ett sånt här beslut.