Kärnkraft är inte framtiden

Här diskuterar vi övriga ämnen.

Moderator: Redaktion

chaffis75
elbilist

Re: Kärnkraft är inte framtiden

Inlägg av chaffis75 »

BrooklynS skrev: 30 sep 2025 08:00
Airlift skrev:
BrooklynS skrev: 30 sep 2025 07:18
Eftersom data och fakta bevisligen inte har någon plats i airlifts värld är det helt onödigt att mata trollet. Vad syftet då är med deltagandet i diskussionen kan man förstås bara spekulera i.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hitta du inte till energimarknsdsbyrån så får du länken här;
https://www.energimarknadsbyran.se/el/d ... -elborsen/

Att du använder 2024 som normerande år får inte mig att vara ett troll. Det säger mer om dig och din förståelse för hur data avläses. Gör om, för rätt Steffe.
Du har fått statistik i förra inlägget från 2014. Du förstår fortfarande inte att elpriset beror på andra faktorer än att produktionen är ”volatil”. Förbrukningen är minst sagt ”volatil” den med och tillgång-efterfrågan sker på en marknad som är dels gemensam för Nordeuropa, dels indelad i olika elområden enligt krav från EU. Allt detta och mer därtill är utrett framför dina ögon med data och källor men du väljer att bortse från allting.

Troll, kallas det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är troll de enda argument som finns kvar?
Lägg av med de och kom med seriösa inlägg istället vilket du visserligen har i de flesta fallen, även om vi inte alltid håller med varandra.
Man ska ha respakt för varandras åsikter för de ska bli trevligt.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare

Re: Kärnkraft är inte framtiden

Inlägg av Airlift »

För referens levererade vindkraften en effekt mellan 118MW-12912MW under 2024. Det är en volatilitet på 99%.

Att effektförbrukningen skulle vara mer volatil än så är falskt.

Över dygnet varierar effektförbrukningen med 26%.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Skriv svar