Helt värdelöst och jag förstår inte varför man har gjort så här på Juniper. Alla övriga modeller fungerar som man vill ha det. D v s aktivera farthållare enkeltryck eller autopilot med dubbeltryck, samt att autopiloten går över till farthållare när autopiloten inaktiveras.
Det går dock att växla från autopilot till farthållare under körning i menyn för Juniper. Vill man göra tvärtom så måste man stanna bilen.
Model Y Juniper
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Model Y Juniper
Nej, man vill ju att AP pausar under själva filbytet, utan pling-plong.Pelle skrev: ↑23 sep 2025 06:03Helt värdelöst och jag förstår inte varför man har gjort så här på Juniper. Alla övriga modeller fungerar som man vill ha det. D v s aktivera farthållare enkeltryck eller autopilot med dubbeltryck, samt att autopiloten går över till farthållare när autopiloten inaktiveras.
Det går dock att växla från autopilot till farthållare under körning i menyn för Juniper. Vill man göra tvärtom så måste man stanna bilen.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ja, det också.
Men det utesluter ju inte att funktionen är som jag skrev. Om autopiloten inaktiveras, t ex genom att vrida på ratten, så vill man ju att det ska gå över till farthållare. Inte att både farthållare och autopilot stängs av.
Men det utesluter ju inte att funktionen är som jag skrev. Om autopiloten inaktiveras, t ex genom att vrida på ratten, så vill man ju att det ska gå över till farthållare. Inte att både farthållare och autopilot stängs av.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Absolut. Tesla har lyckats försämra en redan dålig funktion.
Jag kör nästan aldrig med AP p.g.a. plingandet och att man måste hålla emot ratten hela tiden.
Volvo PV 544 Special 1963
Jag lämnade feedback via Teslas supportsida, fick ett specifikt svar att de tog det till sig.Pelle skrev: ↑23 sep 2025 06:03Helt värdelöst och jag förstår inte varför man har gjort så här på Juniper. Alla övriga modeller fungerar som man vill ha det. D v s aktivera farthållare enkeltryck eller autopilot med dubbeltryck, samt att autopiloten går över till farthållare när autopiloten inaktiveras.
Hej Tesla,
Jag vill gärna lämna en önskan om att dubbelklick för Autopilot ska kunna aktiveras igen i Model Y Juniper. Det var en funktion som gjorde det enklare att växla mellan TACC och Autosteer, och det hade varit uppskattat om den fanns kvar som val i mjukvaran.
Hälsningar,
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Funkar det så på Model 3 Highland?Pelle skrev: ↑23 sep 2025 06:03Helt värdelöst och jag förstår inte varför man har gjort så här på Juniper. Alla övriga modeller fungerar som man vill ha det. D v s aktivera farthållare enkeltryck eller autopilot med dubbeltryck, samt att autopiloten går över till farthållare när autopiloten inaktiveras.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015