Haha! Vi får se om Tesla gör något vettigt med cybercab. Och i så fall vad det blir.mikebike skrev: ↑29 okt 2025 19:46
Tesla 2 kostar 25.000 dollar?
Moderator: Redaktion
Re: Tesla 2 kostar 25.000 dollar?
Model Y LR AWD -24
Verkar inte så smart heller att ha två vassa dörrhörn i huvudhöjd som pekar rakt ut...
Zoox design känns ju mer genomtänkt som taxi.
Ska vi gissa att Elon bestämde precis som han gjorde med Cybertruck = pladask
Zoox design känns ju mer genomtänkt som taxi.
Ska vi gissa att Elon bestämde precis som han gjorde med Cybertruck = pladask
Självklart kommer det bli en stor förändring när självkörande bilar i stor skala kommer. Speciellt i större städer där de kan utnyttjas mer effektivt.Mrl skrev: ↑29 okt 2025 18:08Om jag går in i min uberapp och kollar mina senaste 10 resor så har jag åkt ensam alternativt med en vän. mao skulle en cybercab utmärkt täckt mitt behov.. lista upp dina egna senaste 10 resor?Maetlarv skrev: ↑29 okt 2025 15:50Hela cybercabens design är svårbegriplig. Eftersom den preliminärt säljs in som en robottaxi borde den ha sett helt annorlunda ut - tänk lite åt london taxi-hållet.
Istället har man prioriterat sportigt utseende, lågt luftmotstånd och bara 2 passagerare?? Inget av detta är rimligen prioriterade egenskaper för en taxi?
Iom att tåg och pendeltåg är så fruktansvärt opålitliga, jag varit tvungen att skjutsa/hämta familj två av tre dagar denna vecka kom jag att tänka på det igår när jag satt och körde till centralen: när cybercab finns lär det både vara billigare och pålitligare än SL eller UL... Kommer inte finnas någon anledning till att åka kommunalt eller egen bil när man ska till gymmet, jobbet eller liknande..
Tänk på hur landskapet har förändrats pang bom på bara ett par år med alla gröna och oranga elsparkar, det är ett transportmedel för enbart en person i stadsmiljö
Finns väl där dock problemet med att vägnätet korkas igen totalt om alla som åker kollektivt idag skall transporteras i 2-sitsiga bilar.
Jag ser dock ingen anledning att tro att dessa robotaxis skulle bli 2-sitsiga i någon större utsträckning.
Visst du har rätt i att de flesta taxiresorna idag sker med 1-2 passagerare plus en förare.
Dessutom sker de flesta bilresorna i privatbilar idag med 1 förare plus 0-1 passagerare.
Med din logik borde ju detta innebära att vi redan i dag skulle se en massa 3-sitsiga taxi och 2-sitsiga privatbilar. Jag ser dom inte.
Robotaxi känns som en utmärkt sak för att komplettera tåg med vettig last-mile. Tyvärr tror jag det är sjukt långt bort i tid, men skulle jag kunna ta en billig taxi till pendeltåget, sedan en billig taxi från pendeln i andra änden så vore det nog snabbare än egen bil om man pendlar en sträck genom större stad.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland