Har en Wallbox monterad inuti garaget i vår sommarstuga.
En "Dosfräs" 70mm som elektrikerna har passade perfekt att göra hålet med i väggen så att typ 2-kontakten kunde stickas igenom.
Sen satt jag den "urfrästa" träbiten på ett gångjärn. När jag vill dra in kabeln så stänger träbiten igen hålet hyfsat.
Sen har jag ett "typ2-fäste" att stoppa in kontakten i utanpå väggen då den inte används för stunden.
Stöldmärka WC.
Moderator: Redaktion
Re: Stöldmärka WC.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Sjukt många bra idéer. Gillar framförallt att montera på insidan! Riktigt smart 
Har tillsvidare beställt smartdna och ristat in namn. Kamera hade varit najs, sett sånna dom man manuellt kan starta en sirén och få notifiering på när nån rör sig med appar och allt tillhörande. Men man får väl inte ha sånt på sin tomt va?

Har tillsvidare beställt smartdna och ristat in namn. Kamera hade varit najs, sett sånna dom man manuellt kan starta en sirén och få notifiering på när nån rör sig med appar och allt tillhörande. Men man får väl inte ha sånt på sin tomt va?
Leo, vad är den där svarta runda på utsidan?
Sen visste jag inte att man kunde ta både 3-fas och vanlig 230V uttag från samma dosa
Att ha kamera är annars bra ifall någon försöker sno bilen
Sen visste jag inte att man kunde ta både 3-fas och vanlig 230V uttag från samma dosa

Att ha kamera är annars bra ifall någon försöker sno bilen
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Silvertejp........
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Svarta runda är en typ2 hållare som man "klickar fast" handsken i då den inte används. Då är den skyddad mot smuts osv.
Silvertejpen satt jag dit för att skydda sladden från att nötas mot hålkanterna.
Med en kombikontakt 400/230 så får man möjlighet att ta 16A 230V också. Har wallboxen inkopplad i 400V handsken så är den lätt att flytta om man behöver.
Silvertejpen satt jag dit för att skydda sladden från att nötas mot hålkanterna.
Med en kombikontakt 400/230 så får man möjlighet att ta 16A 230V också. Har wallboxen inkopplad i 400V handsken så är den lätt att flytta om man behöver.
Blir det inte snyggare att t.ex. ta rörisolering runt kanten som tex följande:Leo skrev:Silvertejpen satt jag dit för att skydda sladden från att nötas mot hålkanterna.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ror-o ... 000023027/
Silvertejp är visserligen väldigt effektivt till mycket men inte alltid så snyggt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Japp, tog det som fanns till hands.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Sån rundad rörmynning kan bli snyggt (vi kör med det på högtalarbyggen tex) och hittar man ingen med
lämplig dimension så får man väl 3D-printa
lämplig dimension så får man väl 3D-printa

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19