var där idag på morgonen även att jag inte kör Tesla ännu, men GPS.en hade tydligen fått spelet fan.. Jag skulle åka över Halmstad. Då fick jag se Toftaholm på en skylt ääh vad spelar det för roll det var bara 7 km kul att se har inte sett en Tesla"mack" tidigare ensam i bilen och hyfsat med tid. Kul att se tänkte jag imponerad så ska det se ut snyggt och prydligt. Inte mycket bilar men kl. 07.00 är det lugnt. Här blir det säkert en del ladd om vi inte klara Falkenberg på våra resor till Ellös (Orust)
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
JanS:
Så här sa Tesla i somras och de bör ju rimligen ha fått informationen från Toftaholm.
"Det kommer finnas möjlighet att köpa matiga mackor, lättare fika och dryck utöver a la carte menyn. Lobbyn med gratis wifi och toaletter kommer att vara öppen dygnet runt för Tesla ägare. "
JanS:
Så här sa Tesla i somras och de bör ju rimligen ha fått informationen från Toftaholm.
"Det kommer finnas möjlighet att köpa matiga mackor, lättare fika och dryck utöver a la carte menyn. Lobbyn med gratis wifi och toaletter kommer att vara öppen dygnet runt för Tesla ägare. "
Vilket bull.....
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Tycker det är dags att nyansera den här tråden lite.
Först och främst ska man ha klart för sig VARFÖR superchargerstationen hamnade just vid Toftaholm. Pratade själv med Torbjörn om det här i höstas och enligt honom hade Tesla fått blankt "nej" ifrån kommunen att sätta upp en laddstation för att "kommunen inte ville gynna någon specifik tillverkare" och vägrade helt enkelt att varken erbjuda en markplätt eller bygglov. Det är ju inte så att Toftaholm var Teslas förstaval men om man får blankt nej i hela Ljungby kommun (som är stor), vad gör man då?
I det läget kontaktar Torbjörn själv Tesla och erbjuder en bit mark att bygga på och lyckas även prata till sig bygglov (vilket förmodligen är mycket enklare på de stora ägorna).
Sagt och gjort, Tesla bygger på mark de får utnyttja gratis och Torbjörn ser givetvis sambandet mellan "bilar som kostar mycket pengar - ägare som har gott om pengar att spendera".
Jag är förvånad att Toftaholm lyckas hålla så mycket öppet som de gör, Ljungby är inte direkt den hetaste metropolen i november månad. Sen är det förstås inget vidare att informationen är felaktig om att det ska finnas exempelvis tillgång till toalett dygnet runt.
Toftaholm är en mycket trevlig plats och god mat, om man kommer på passande tidpunkt förstås. När jag är på tur i området försöker jag lägga vägen förbi vid lunchtid om det går
Nu kan ju alla oavsett märke tanka på alla mackar bara man betalar. Det är ju lite skillnad.
I princip är det ju så för Superchargers också, om en annan biltillverkare vill vara med och ladda så får de det om de. På samma vilkor som Tesla och deras kunder, alltså.
Måste alltså konstatera att Ljungby är en skit kommun? Hur kan vi förresten ha ett system där en kommun kan neka bygglov för laddstationer, vad tusan har de med det att göra? Ok, att de inte erbjuder gratis marken den är ju deras att göra vad de vill med.
Laddade när det var ljust i onsdags med familjen och det är väldigt torftigt. Ingen toalett, inget fikabord eller papperskorgar. Såg wifi-antennen men var får man koden? Laddade för två veckor sedan när det var mörkt och belysningen var närmast obefintlig!
Tesla Model S 85 2015
Renault ZOE Intense 2014
Zero Motorcycles S ZF 11.4 2013
Emax 90S 2008
Wacker Neuson WL20e 2016
SÅLD Zero Motorcycles DS 2010