dd88 skrev:Är väl egentligen en självklarhet men ta aldrig rekommendationer från någon som bara belyser fördelar med sin bil, kan man inte ta upp de problem som finns så är det inte mycket att ha som referens.
Mati är återigen ett typexempel på hur det ska vara.
Mati är nöjd med sin Audi och jag är nöjd med min Tesla.
Det är inget konstigt med det.
Och det är ingen slump att Tesla är världens mest sålda elbil.
Att här få ett mera opartiskt svar är kanske inte att vänta.
Ingen har kört en Tesla OCH en Audi e-tron 10.000 mil var
för att kunna jämföra på riktigt.
Tycker också att tänket mellan fossilbilstillverkare och
Tesla är helt annorlunda.
Traditionellt har fossilbilstillverkare sett till att hålla tillbaka lite med finesser för "nästa år" så kommer det alltid en bättre version.
När Tesla S kom 2012, då hade de traditionella biltillverkarna kunnat komma med en elbil 2015 som spöar en Tesla 2012 på ALLA punkter.
Men man VILL inte.
Kia som har en bra elbil i form av e-Niro fick 3-fas laddning och app först nu!
Inte för att man inte kunde göra det tidigare, utanför man ville inte.
Tesla kör "all in" man gör det bästa man kan.
Och hoppas på att man hittar på nåt bättre nästa år.
Och kommer man inte på nåt bättre, då ändrar man det inte.
Tesla S har gjort mycket små utseende förändringar sedan 2012, eftersom det inte "tillför" något.
Men sätter man in en superdator och kommer med nya programvaru uppdateringar hela tiden, då känner man mindre behov av att byta bil.
För Tesla vill inte att du ska köpa en ny bil bara för att man ändrat några kromlister.
Traditionella biltillverkare vill ändra nån list så grannen ska se att man bytt till en ny bil.
Tesla kräver inte längre någon service.
Visst ska man serva bilen nån gång, men Tesla ser inte service som ett sätt att tjäna pengar.
Vilket traditionella biltillverkarna gör.
Vad kostar det att försäkra och serva en Audi e-tron?
Min Teslas helförsäkring kostar 6.087kr per år med obegränsade mil.
Min Tesla blev 3 år igår den 20 mars.
Kommer att ha kvar den ännu ett tag, eftersom jag är löjligt nöjd.
Men visst, kommer Tesla med Plaid drivlina, 130kWh batteri, och +250kW laddning, då kanske jag slår till på en ny Tesla S.
Ska jag försöka hitta nån fördel för Audin, så är den något tystare.
Men min Tesla har plåttak, vilket gör den tystare än med glastak, och varmare vid -30 grader, jämfört med glastak.