Vad är i så fall syftet med en Service Bulletin?Bjelke skrev: ↑04 jun 2025 18:59Tveksamt, några har ju t.o.m. fått bråka om det fast det finns en SB, så är man innededdly skrev: ↑04 jun 2025 18:30Blir det inte automatiskt om man bokar en vanlig service?Bjelke skrev: ↑04 jun 2025 09:41Hur går det med det här?spacecoin skrev: ↑14 maj 2025 21:52Verkar helt orimligt. Om det är risk för allvarliga olyckor måste tillverkaren återkalla och informera alla drabbade bilars ägare.SwedishAdvocate skrev: ↑14 maj 2025 20:37Stämmer det här? Kommer Transportstyrelsen låta bli att publicera sin rapport som man jobbat på i ~2,5-3(?) år bara för att Tesla nu ändrat sig och byter ut länkarmarna gratis?
Jag har begärt service enligt SB men hur fasiken ska gemene man som inte hänger
på forumet (eller andra ställen) veta om detta??
för något annat så lär det vara stor risk att Tesla ”råkar” glömma det, och den stora frågan
kvarstår ju - vad gör alla som inte hänger här och inte märker något problem från
dessa länkarmar? Dom åker olyckligt ovetandes om detta tills det i värsta fall går åt skogen.
S/X: Bakre länkarmar (SB-25-31-002)
Moderator: Redaktion
Re: S/X: Bakre länkarmar (SB-25-31-002)
Re: S/X: Bakre länkarmar (SB-25-31-002)
Ring och fråga Tesla varför de till varje pris inte vill ha återkallelser.
(Hint: Då är det tvingande att lösa det på alla befintliga bilar och kalla in bilarna.)
Tesla brukar ju försöka ta betalt för drivaxlar trots att det finns en Servicebulletin. Man hittar på anledningar som inte är korrekta enligt bulletinen för att få kunden att betala för något som ska vara gratis.
Rakryggat? Knappast!
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5