Sida 2 av 2

Re: S/X: Bakre länkarmar (SB-25-31-002)

Postat: 29 jun 2025 23:22
av d3marcus
Bjelke skrev: 04 jun 2025 18:59
deddly skrev: 04 jun 2025 18:30
Bjelke skrev: 04 jun 2025 09:41
spacecoin skrev: 14 maj 2025 21:52
SwedishAdvocate skrev: 14 maj 2025 20:37
Stämmer det här? Kommer Transportstyrelsen låta bli att publicera sin rapport som man jobbat på i ~2,5-3(?) år bara för att Tesla nu ändrat sig och byter ut länkarmarna gratis?
Verkar helt orimligt. Om det är risk för allvarliga olyckor måste tillverkaren återkalla och informera alla drabbade bilars ägare.
Hur går det med det här?
Jag har begärt service enligt SB men hur fasiken ska gemene man som inte hänger
på forumet (eller andra ställen) veta om detta??
Blir det inte automatiskt om man bokar en vanlig service?
Tveksamt, några har ju t.o.m. fått bråka om det fast det finns en SB, så är man inne
för något annat så lär det vara stor risk att Tesla ”råkar” glömma det, och den stora frågan
kvarstår ju - vad gör alla som inte hänger här och inte märker något problem från
dessa länkarmar? Dom åker olyckligt ovetandes om detta tills det i värsta fall går åt skogen.
Vad är i så fall syftet med en Service Bulletin?

Re: S/X: Bakre länkarmar (SB-25-31-002)

Postat: 29 jun 2025 23:36
av AAKEE
d3marcus skrev: 29 jun 2025 23:22

Vad är i så fall syftet med en Service Bulletin?
Ring och fråga Tesla varför de till varje pris inte vill ha återkallelser.
(Hint: Då är det tvingande att lösa det på alla befintliga bilar och kalla in bilarna.)

Tesla brukar ju försöka ta betalt för drivaxlar trots att det finns en Servicebulletin. Man hittar på anledningar som inte är korrekta enligt bulletinen för att få kunden att betala för något som ska vara gratis.

Rakryggat? Knappast!