Bilen har hittills aldrig torr-torkat ute på resa. En gång torkade den bort pollen som rutan var täckt i. Tekniskt sett var det en torrtorkning men jag får nog ge bilen att det var rätt beslut
Det kan gå lite för lång tid innan torkarna börjar och den kan torka när det är väldigt lite att torka (småstänk från vägbanan) men till skillnad från tidigare bil känns det ändå okej. Den nya är också lite bättre på att välja rätt hastighet på torkarna även om det inte på något sätt är perfekt.
Jag skulle väl säga att med den förra bilen var det en av bilens sämsta egenskaper med manuella val som oftast medan det på den nya är det tillräckligt bra för att jag ska köra automatiskt även om den inte direkt imponerar.
Spökbromsning:
* Mötande lastbilar på landsväg
* Bil stående/ankommande vid påfart till vägen jag kör på
* Vid kurva med dåliga linjer
De 2 första punkerna är kvar och oförbättrade. Den 3:e var väldigt reproducerbar (på samma ställe varje gång) men har faktiskt upphört sedan bilbytet. Jag misstänker att det beror på de mycket bättre kamerorna i HW4 eftersom jag kan göra filbyten etc. över suddiga streck och i regn på ställen där det inte gick med föregående bil.