Re: Zeekr 7X
Postat: 21 apr 2025 11:45
Newgusa skrev: ↑21 apr 2025 11:44Absolut inte, har sett allt på YouTube som finns att se inklusive alla andra nationaliteters, även de Européer som testar bilen i Kina för 4-5 mån sen.R_Edvinsson skrev: ↑21 apr 2025 11:14Ganska tydligt att detta testet sticker ut mot absoluta merparten av alla andra som kört bilen.Newgusa skrev: ↑21 apr 2025 07:11Blev rekommenderad att läsa denna recension i stället för de lite nyare YouTube journalisternas vad gäller köregenskaperna. Denna herre har bra mycket mera koll på bilkörning. Kostar en slant att läsa men väl värt det för er som likt mig är intresserade av 7X’n. Inget snack längre i min värld nu:tesla newbie skrev: ↑14 apr 2025 16:05Tyvärr verkar inte köregenskaperna vara på topp. Autogefühl-Tomas flickvän blev till och med åksjuk när han körde lite aktivt. Synd. Får fortsätta vänta på nya BMW iX3 och nya Model Y Performance. Sedan känns bilen ganska tung. AWD:n som autogefühl körde är ju svenskreggad. Enligt Transportstyrelsen väger den 2535 kg. Alltså Över 400 kg mer än Model Y LR. Det lär kännas i kurvorna.
Tycker det är ganska märkligt att en bil på en dedikerad elbilsplattform blir såpass tung. Bara för lite referens så väger alltså Zeekr 7X ungefär lika mycket som en sådan här:
X7.png
https://teknikensvarld.expressen.se/tes ... ilege-awd/
Tror laddningen och dess usp är det som lockar köpare till denna bilen just nu, speciellt då väldigt få ens sett eller kört bilen ännu.
Och laddningen är så pass uppseendeväckande att man kan tänka sig se förbi de brister bilen uppenbart har, både mjukvarumässigt och i komfort utanför motorvägar.
På det en hög förbrukning som äter upp fördelarna snabb laddning ger.
Lite samma som Xpeng G9 när den lanserades, laddade raketsnabbt och allt handlade om det men var sen fruktansvärd att köra till vardags.
(Ja det var en riktigt tidig bil där jag lånade och inte sett åt det hållet igen)