Jag kör en id4 gtx i tjänsten och jag håller inte med dig.tnjo skrev: ↑31 jul 2025 09:17Bara för man gör det via appen gör det inte unikt eller nyskapande (imho)Claes_B skrev: ↑30 jul 2025 22:15Har förstås också haft det i bilar från förr, tror Citroën och Peugeot hade det från 1995 på specifika modeller och såna har jag haft, men det är ju inte samma sak som ventilationsfunktionen på Tesla, jag tror inte på att Tesla är ensamma om funktionen men det är trots allt inte samma sak att hålla inne fjärren på 20 meters avstånd som att kunna trycka en gång i appen på vilket avstånd som helst och veta att man bara får en lagom springa för att vädra ur bilen.BrooklynS skrev: ↑30 jul 2025 19:12Även min Daimler XJ40 1992 hade funktionen… och även till takluckan.Hok skrev:I min dåvarande VW Bora från 1999 kunde man både öppna och stänga rutorna utifrån med nyckeln i låset. Trots att det inte var fjärrkontroll till den.Maw skrev:
Ja, en VW Golf från 2001 som jag hade för länge sedan hade också funktionen att öppna och stänga rutorna med fjärren. Jag misstänker att det är en feature som funnits i olika bilar i minst 30 år. Lite kul att Tesla också har infört den nu
Upptäckte det av en slump när jag råkade hålla nyckeln i lås upp läget lite längre än vanligt.
Det mesta som folk tror är en ny finess är det - för dem. Men det mesta har uppfunnits för läääänge sedan.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om jag är på stranden men min gtx uppe på parkeringen typ 100m bort så kommer jag aldrig kunna dra ned rutorna på det avståndet.
Sitter jag med min Tesla så är det klart på ett par sekunder oavsett om jag är en kilometer ifrån eller ej.
Har hittills aldrig vart med om att Tesla appen inte registrerar det jag vill göra, oavsett om det är vent eller öppna bakluckan på distans eller ac.
Id4an däremot har 3 felmeddelanden per dag som kommer och går, enligt VW så är det omöjligt att återskapa och kan bero på att det är kallt eller för varmt.
Jag får med andra ord leva med att inte kunna använda ac varje gång jag vill det, varningslampor och ej fungerande system såsom autobroms och farthållare.