FSD Beta är imponerande!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Henkens
Teslaägare
Referralkod: ts.la/henrik34698

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Henkens »

Om man åker till danmark, kommer en svensk bil med FSD att kunna aktivera den då?
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell X 90D -17 FSD
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Henkens skrev: 11 jun 2026 14:41
Om man åker till danmark, kommer en svensk bil med FSD att kunna aktivera den då?
Om den har "riktig" FSD, men det lär den ju inte ha.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
BLKTSLA
Teslaägare

Inlägg av BLKTSLA »

När man är i Danmark med sin svenska Tesla visar appen fortfarande FSD-abonnemanget till svenskt pris (tillsammans med ett meddelande om att det inte är tillgängligt än). Jag testade detta i Köpenhamn idag.

Men jag föreställer mig att vi svenska Tesla-ägare inte kommer att kunna köra FSD i Danmark eftersom våra bilar inte kan få (antar jag) den nödvändiga uppdateringen som möjliggör FSD.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Referralkod: ts.la/martin65735

Inlägg av martinot »

BLKTSLA skrev: 11 jun 2026 15:13
När man är i Danmark med sin svenska Tesla visar appen fortfarande FSD-abonnemanget till svenskt pris (tillsammans med ett meddelande om att det inte är tillgängligt än). Jag testade detta i Köpenhamn idag.

Men jag föreställer mig att vi svenska Tesla-ägare inte kommer att kunna köra FSD i Danmark eftersom våra bilar inte kan få (antar jag) den nödvändiga uppdateringen som möjliggör FSD.
Jag misstänker att man enligt EUs regler både måste köpt bilen i ett FSDs-land, och även köra den (checkas vis bilens position) i ett FSDs-godkänt land, för att FSDs skall kunna användas.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely

Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP