Får man köra Plaid själv med max kraft? I så fall kan man ju anta att de blir utsatta för ett och annat..
Ja jag var själv men maxhastigheten var begränsad till 140 km/h, själva accelerationen verkade inte vara begränsad men det var ingen idé att dra på med väglaget och vinterdäck. Försökte vid en motorvägspåfart och det fanns inget grepp. Vi var tydligen de andra kunderna som provkörde bilen så bör inte ha hunnit få problem.
Har iaf bokat en till provkörning av S i Norrköping i helgen, om jag inte lyckas få tag på försäljningen i Stockholm. Så bör jag kunna reda ut allt efter den.
Man kan ju anta att Tesla håller extra bra koll på värsting-bilarna i samband med utlåning + att självrisken man får skriva på är rätt intressant bara den. Får förmodligen de flesta fartdårarna att tagga ner en aning. Men jag skulle själv aldrig köpa en demobil.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Låter konstigt, har inte den erfarenheten med min - också 19" Nokian friktion. Märkbar skillnad när man höjer den och hur den sväljer trottoarer, gupp etc. Har satt så den autohöjer nära hemma där det är kullersten, kanter och massa saker.
Oroande att Tesla har demobilar som inte är i toppskick. Påminner om Fisker Ocean jag såg på ebilsmässan som trots att de pratade om att det vare en utställningsprototyp knappt höll ihop.
Ja något var fel, kände kraftiga vibrationerna i högerarmen om jag la armbågen på armstödet så är rätt säker på att det inte var en representativ provkörning. Om det var däcktryck, fel på den bilen eller något liknande vet jag inte men något var det garanterat. Sedan var det vissa paneler som inte satt ihop speciellt bra och verkade hoppat ur sina clips.
Model 3 är ju svenska kvinnors #1 drömbil tydligen.
Tydligen ja, eller nu verkar hon helt såld på nuvarande i4a faktiskt och det är därför hon är kritisk till en S .
Får man köra Plaid själv med max kraft? I så fall kan man ju anta att de blir utsatta för ett och annat..
Det tog en stund innan jag fattade att det var demobilarna ni pratade om och inte kvinnorna Ibland blir det bara fel i skallen.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Låter konstigt, har inte den erfarenheten med min - också 19" Nokian friktion. Märkbar skillnad när man höjer den och hur den sväljer trottoarer, gupp etc. Har satt så den autohöjer nära hemma där det är kullersten, kanter och massa saker.
Oroande att Tesla har demobilar som inte är i toppskick. Påminner om Fisker Ocean jag såg på ebilsmässan som trots att de pratade om att det vare en utställningsprototyp knappt höll ihop.
Ja något var fel, kände kraftiga vibrationerna i högerarmen om jag la armbågen på armstödet så är rätt säker på att det inte var en representativ provkörning. Om det var däcktryck, fel på den bilen eller något liknande vet jag inte men något var det garanterat. Sedan var det vissa paneler som inte satt ihop speciellt bra och verkade hoppat ur sina clips.
Model 3 är ju svenska kvinnors #1 drömbil tydligen.
Tydligen ja, eller nu verkar hon helt såld på nuvarande i4a faktiskt och det är därför hon är kritisk till en S .
Jag antar att du pratade med dom på Tesla om det här iaf, då har dom åtminstone chansen att kolla
upp den bilen Man undrar ändå lite om dom inte testar bilarna själva först innan dom låter
dom rulla som demo? Ganska korkat om det gjorts och ändå släpper dom den för provkörning ju, men
dom kanske inte gör någon test själva…
Jag antar att du pratade med dom på Tesla om det här iaf, då har dom åtminstone chansen att kolla
upp den bilen Man undrar ändå lite om dom inte testar bilarna själva först innan dom låter
dom rulla som demo? Ganska korkat om det gjorts och ändå släpper dom den för provkörning ju, men
dom kanske inte gör någon test själva…
Ja jag nämnde min upplevelse och de sa väl mer eller mindre att ja det var väldigt högt däcktryck och det var väl därför den var så skakig, jag är skeptisk till det själv. De sa att de inte hunnit "lära sig allt med den" för jag var andra kunden som körde den, vilket ju inte är en vettig anledning.
Jag skulle förvisso kunna ringa Tesla men tänker att jag lägger en blänkare här först, för att se om någon av er erfarna vet vad det de facto innebär.
Se bifogad bild. Betyder detta att det börjar bli dags för leverans av den MXLR som jag la en beställning på för ganska precis två år sedan?
Tror inte det. Fick samma idag och det enda de ville var att jag skulle uppdatera financieringen. Mao, financieringen gäller bara en viss tid (3 månader?) och när den tiden gått ut kommer en sån här fråga och man får igen be om financiering genom Teslakontot till Santander eller DNB.
Till historien hör att trots att min blev godkänd inom någon minut så fortsatte Tesla.com att säga att steget inte var fullbordat. Det rapporterades inte tillbaka från DNB till Tesla att det var godkänt. Fick ringa närmaste SC (Uppsala) och killen där gjorde "nåt magiskt" (sa han faktiskt) och det refreshades direkt. Sen fick jag klicka "confirm". Och nu är det väl bara att vänta på bilen. Eller på att financieringen igen går ut om tre månader.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Jag fick meddelandet som mail och gick in på mitt konto hos tesla.com där man nu kan välja ny finansiering genom att trycka "payment method". Noterar även att min inbytesbil har fått ett nytt prisförslag.
Appen är oförändrad men i den har det aldrig visats speciellt mycket, bara en bild på bilen och uppskattad tid för leverans och sedan lite instruktionsvideos under. Eller menar du i inkorgen i appen? Inget där för mig. Märkligt att kontaktsätten är olika.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Jag fick meddelandet som mail och gick in på mitt konto hos tesla.com där man nu kan välja ny finansiering genom att trycka "payment method". Noterar även att min inbytesbil har fått ett nytt prisförslag.
Appen är oförändrad men i den har det aldrig visats speciellt mycket, bara en bild på bilen och uppskattad tid för leverans och sedan lite instruktionsvideos under. Eller menar du i inkorgen i appen? Inget där för mig. Märkligt att kontaktsätten är olika.
Nu iom hw4 i antågande så är du nog inte så missnöjd med att du inte fick leverans i första vändan, right?
Ibland kan det vara tur att ha otur.
Jag fick meddelandet som mail och gick in på mitt konto hos tesla.com där man nu kan välja ny finansiering genom att trycka "payment method". Noterar även att min inbytesbil har fått ett nytt prisförslag.
Appen är oförändrad men i den har det aldrig visats speciellt mycket, bara en bild på bilen och uppskattad tid för leverans och sedan lite instruktionsvideos under. Eller menar du i inkorgen i appen? Inget där för mig. Märkligt att kontaktsätten är olika.
Jag beställde en YP för ett år sedan, fick godkänt av DNB då. Jag har inte fått något meddelande/mail om att uppdatera min finansiering. Så det kan ju betyda att era bilar är "på gång".
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Jag fick meddelandet som mail och gick in på mitt konto hos tesla.com där man nu kan välja ny finansiering genom att trycka "payment method". Noterar även att min inbytesbil har fått ett nytt prisförslag.
Appen är oförändrad men i den har det aldrig visats speciellt mycket, bara en bild på bilen och uppskattad tid för leverans och sedan lite instruktionsvideos under. Eller menar du i inkorgen i appen? Inget där för mig. Märkligt att kontaktsätten är olika.
Jag beställde en YP för ett år sedan, fick godkänt av DNB då. Jag har inte fått något meddelande/mail om att uppdatera min finansiering. Så det kan ju betyda att era bilar är "på gång".
Bitter?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Börjar närma sig sista chansen att välja ratt innan leverans gissar jag. Är det någon som fått sin bil och har input kring yoke vs standard?
Ingen har ratt än då de kommer som tillbehör först i mars för de som tagit leverans. För min del är känslan efter snart 2 mån och 200 mil - hade bytt om det inneburit blinkerspak men får nog vara nu.
Bor centralt i Sthlm med tight garage osv osv så ratt hade haft många fördelar men inte tillräckligt sämre med Yoke för att byta om det inte innebär spakar också.
Med det sagt är Yoke bättre vid motorvägscruising. Inte så mycket bättre att "uppfinningen" är motiverad kanske men något bättre
Model 3 Performance 2021 White/White
Model S Plaid 2023 Black/Black
Börjar närma sig sista chansen att välja ratt innan leverans gissar jag. Är det någon som fått sin bil och har input kring yoke vs standard?
Ingen har ratt än då de kommer som tillbehör först i mars för de som tagit leverans. För min del är känslan efter snart 2 mån och 200 mil - hade bytt om det inneburit blinkerspak men får nog vara nu.
Bor centralt i Sthlm med tight garage osv osv så ratt hade haft många fördelar men inte tillräckligt sämre med Yoke för att byta om det inte innebär spakar också.
Med det sagt är Yoke bättre vid motorvägscruising. Inte så mycket bättre att "uppfinningen" är motiverad kanske men något bättre
För mig är yoken i sig marginellt bättre än ratt. Frånvaron av blinkersspak och tuta gör dock helheten klart sämre.
Men att välja ratten och inte få blinkers/tuta blir verkligen "sämsta av allt" imo.
Nu har jag kört en annan Plaid hos Tesla, det måste varit något fel på den förra jag körde helt enkelt då den vibrerade väldigt mycket. Den här var också mycket bekvämare i fjädringen än den förra.
Kontentan blev dock att frun inte var imponerad jämfört med i4an, Plaiden var mindre bekväm och mycket mer högljudd. Varenda sten i hjulhusen hördes i Teslan vilket man inte hör alls i BMWn och det är mer däckljud och vindljud. Sedan blev hon lite avskräckt när varenda Model S/X refresh vi sett hos Tesla haft fel, den Plaid vi provkörde nu hade någon form av konstant coil whine från förardörren och förardörren satt fel så den skrapade i framskärmen så färgen lossnade.
Så det kommer nog bli omöjligt att övertala henne till att byta till en Model S när hon dessutom inte gillar storleken på bilen och skulle sakna 360 kamera osv utöver det.
Nu har jag kört en annan Plaid hos Tesla, det måste varit något fel på den förra jag körde helt enkelt då den vibrerade väldigt mycket. Den här var också mycket bekvämare i fjädringen än den förra.
Kontentan blev dock att frun inte var imponerad jämfört med i4an, Plaiden var mindre bekväm och mycket mer högljudd. Varenda sten i hjulhusen hördes i Teslan vilket man inte hör alls i BMWn och det är mer däckljud och vindljud. Sedan blev hon lite avskräckt när varenda Model S/X refresh vi sett hos Tesla haft fel, den Plaid vi provkörde nu hade någon form av konstant coil whine från förardörren och förardörren satt fel så den skrapade i framskärmen så färgen lossnade.
Så det kommer nog bli omöjligt att övertala henne till att byta till en Model S när hon dessutom inte gillar storleken på bilen och skulle sakna 360 kamera osv utöver det.