SwedishAdvocate skrev: ↑18 jun 2023 16:56
En 'approach' skulle kanske kunna vara att gå in i det här med öppna ögon givet vad vi vet om hur det ser ut...
Jag kan så klart ha fel, men jag tycker det verkar som du allra helst skulle vilja ha en ny Model S...
Du kan ju alltid testa att beställa en. Och dyker den upp med defekter som du inte kan acceptera får du ha en Plan B.
Ett tips kan kanske vara att göra som Björn gjorde och skriva 'lite lagom' här på forumet om hur mycket ser fram mot din nya S, samt hur olidlig du tycker att väntan är – no offense till Björn såklart...
Det kanske kan maximera chanserna för att Tesla ska 'anstränga sig' med just ditt ex. och leverera till en nivå som du anser att man kan förvänta sig...
Jag har tänkt tanken, men efter att ha bottnat i det känns det som ’avstå’ är sundast just nu.
En Plaid vore ju kul men…
Med 300 km enkel väg till SC blir en lackering besvärlig. Jag vet, för min M3P ska in för det. Två hela dagar går på körning dit/hem.
Nä, skulle jag besluta att är det nog när säljaren ringer efter iklickning som chansen finns att beskriva att det inte är läge med någon halvdan bil som ska fixas på 10-15 punkter. ”Hämtas bara ut i det skick som en ny bil ska ha”
Jag skulle inte tro att det hjälper att grina på det här forumet, faktiskt.
Men det är alltför många kända issues. Om det bara var blinkerspaken och att välja ratt hade det gått an men med alla kända felaktigheter som brukar finnas är det i dagsläget inte aktuellt.
Radar, USS etc har dessutom fått mig att se rättså rött på Tesla.(jag vet att S med HW4 har radar).
Att ta bort USS
INNAN man löst mjukvaran som ska hantera det är så jäkla dumt så det finns inte. Hör i norra sverige är bakre kameran fylld med smuts > 6 månader per år. USS fungerar trots snö i de flesta fallen.
Kommer visa sig att de inte kan lösa det för oss här uppe, då hade USS vart rätt bra att ha.