Navigeringsinfon har försvunnit från vänstra panelen när man maximerat högra panelen med något annat. De har väl missat att merga in senaste uppdateringarna från v10.2 branchen

Moderator: Redaktion
Var hittade du det sparade klippet nu? Tidigare så fanns starta läsare uppe när man tryckte på spelaren. Letade lite snabbt igårkväll, men hittade inget.Einevik skrev:Hej,
Funkar det med att spara dashcam nu? Vart finner jag samma funktion som var när man tryckte överst på skärmen tidigare där den skapade ett klipp från att man tryckte och några min bakåt.
Den funktionen jag hittade under bil-symbolen spelade in från att jag tryckte på spela in knappen. Fick ingen ordning på det. Försökte spela in ett klipp på en hare som skuttade framför bilen och när haren hoppat in i skogen tryckte jag påbspela in och då fick jag en sammansatt film från när jag gick in i bilen 20 min tidigare och sedan fortsatte den efter att jag tryckt på spela in knappen.
Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Nej, den finns kvar. På min syns den med en större ruta nedtill på den vänstra panelen. Där det tidigare fanns tripmätare och däcktrycksinfo.R2_m3 skrev:En annan försämring:
Navigeringsinfon har försvunnit från vänstra panelen när man maximerat högra panelen med något annat. De har väl missat att merga in senaste uppdateringarna från v10.2 branchen
Aha, missade det då , måste kolla senare.lukasf skrev:Nej, den finns kvar. På min syns den med en större ruta nedtill på den vänstra panelen. Där det tidigare fanns tripmätare och däcktrycksinfo.R2_m3 skrev:En annan försämring:
Automatik utan möjlighet till manuell justering är ju ofta halvdåligt för alla. I Model S verkar det vara automatisk rattvärme när man förvärmer bilen med defroster men det går inte ens få fart på stolsvärmen med appen. Jag kommer alltså till bilen med glödhet ratt och iskalla säten, när jag vill ha tvärt om. Det först jag får göra är alltså att dra igång stolsvärmen på fullt och ta på mig handskar så att jag kan hålla i ratten.Jerker skrev:Mitt omdöme så hår långt bekräftar dessvärre mina farhågor. Den ger alldeles för lite i den här kylan.TiborBlomhall skrev:Automatiska sätesvärmen fungerar toppen!
Låter märkligt. På min S kan jag styra stol och rattvärme separat i appen. Det har varit så i flera år.LarsL skrev:Automatik utan möjlighet till manuell justering är ju ofta halvdåligt för alla. I Model S verkar det vara automatisk rattvärme när man förvärmer bilen med defroster men det går inte ens få fart på stolsvärmen med appen. Jag kommer alltså till bilen med glödhet ratt och iskalla säten, när jag vill ha tvärt om. Det först jag får göra är alltså att dra igång stolsvärmen på fullt och ta på mig handskar så att jag kan hålla i ratten.
Precis. Några få är helnöjda, resten är halvnöjda eller tycker att det fungerar dåligt. Jag tycker att det finns en övertro på att lyckas automatisera en massa saker i vår tillvaro. Bättre med enkel tillgång till reglage. Där är Teslas filosofi med en skärm varifrån man når alla reglage en akilleshäl eftersom det innebär att man för de flesta funktioner tvingas ta fokus från vägen och knappa i menyer. Även om en genväg finns tillgänglig direkt så måste man ändå titta på skärmen. Med ett fysiskt reglage så kan man känna sig fram och hitta det.LarsL skrev:Automatik utan möjlighet till manuell justering är ju ofta halvdåligt för alla.
En lite rolig detalj tycker jag är att när det kommer en ny version på gränssnittet så kan det hyllas och är ”modernt”Jerker skrev:Precis. Några få är helnöjda, resten är halvnöjda eller tycker att det fungerar dåligt. Jag tycker att det finns en övertro på att lyckas automatisera en massa saker i vår tillvaro. Bättre med enkel tillgång till reglage. Där är Teslas filosofi med en skärm varifrån man når alla reglage en akilleshäl eftersom det innebär att man för de flesta funktioner tvingas ta fokus från vägen och knappa i menyer. Även om en genväg finns tillgänglig direkt så måste man ändå titta på skärmen. Med ett fysiskt reglage så kan man känna sig fram och hitta det.LarsL skrev:Automatik utan möjlighet till manuell justering är ju ofta halvdåligt för alla.
Jag förstår att det blir billigare med alla reglage på skärmen och att det ger en massa fördelar möjlighet med OTA-förändringar etc. men det blir ändå en försämring för föraren som ska använda funktionerna. Nu har man infört en konfigurerbar verktygsmeny, så varför inte gå hela vägen så att man kan lägga vilken genväg som helst där? Jag vill fortfarande ha sätesvärmen där. Det kan jag inte, men leklådan tycker de att man ska kunna ha där. Den använder jag aldrig.![]()
Som så många redan har skrivit, somligt har blivit bättre, annat som var bra förut har blivit sämre.
Sen börjar jag tröttna på större ändringar i användargränssnittet. Det är inte kul att behöva lära om. Särskilt när man upplever att det är en massa försämringar.
Den ligger inte där som förval men går att lägga där. För att komma åt sätesvärmen måste man gå in i klimatanläggningen.Curik skrev:Det där låter typiskt okul. Jag avvaktar nog med att uppdatera i så fall.
Men dom har väl ändå inte på fullaste allvar lagt leklådan där snabbknapparna för sätesvärmen låg förut? Hål i huvudet?
Tack, dåligt men inte så dåligt då.Jerker skrev:Den ligger inte där som förval men går att lägga där. För att komma åt sätesvärmen måste man gå in i klimatanläggningen.Curik skrev:Det där låter typiskt okul. Jag avvaktar nog med att uppdatera i så fall.
Men dom har väl ändå inte på fullaste allvar lagt leklådan där snabbknapparna för sätesvärmen låg förut? Hål i huvudet?
I Service-menyn..TeslaM3 skrev:Var hittar man däckstryck numera?
Blir ingen fart på sätesvärmen innan någon sitter i stolen.jpetters skrev:Låter märkligt. På min S kan jag styra stol och rattvärme separat i appen. Det har varit så i flera år.LarsL skrev:Automatik utan möjlighet till manuell justering är ju ofta halvdåligt för alla. I Model S verkar det vara automatisk rattvärme när man förvärmer bilen med defroster men det går inte ens få fart på stolsvärmen med appen. Jag kommer alltså till bilen med glödhet ratt och iskalla säten, när jag vill ha tvärt om. Det först jag får göra är alltså att dra igång stolsvärmen på fullt och ta på mig handskar så att jag kan hålla i ratten.
Vore ju bra om den stänger allt efter den är klar också, min lämnar bakluckan öppen efter avslutad showbolleboll skrev:Om man nu inte har bilen i ett garage så är det att rekommendera med lite defrost av sido rutor, och att silikonsiftet gjort sitt, innan man drar på ljus showen i minus grader....
Edit: bild
Jo den finns där som förut , eller först såg jag inte den men dök upp vid nästa gång jag navigerade till en destination.tigermann skrev:Jag lyckas inte se prognos på återstående batterinivå när jag knappar in en navigation. Man ser heller inte hur mycket en ToR-resa innebär.
Den dyker upp snabbt men försvinner igen...? Just det här är nog det sämsta med uppdateringen i mina ögon iaf! Vill ju ha lite koll under resan på detta.R2_m3 skrev:Jo den finns där som förut , eller först såg jag inte den men dök upp vid nästa gång jag navigerade till en destination.tigermann skrev:Jag lyckas inte se prognos på återstående batterinivå när jag knappar in en navigation. Man ser heller inte hur mycket en ToR-resa innebär.
Förut stod procenten permanent längst ner, nu måste jag scrolla förbi navigeringsinstruktionerna(om det är många), då syns batteriprocent vid ankomst. Vid varje passerad navigering försvinner procenten och jag måste scrolla igenDrSnuggles skrev:Den dyker upp snabbt men försvinner igen...? Just det här är nog det sämsta med uppdateringen i mina ögon iaf! Vill ju ha lite koll under resan på detta.R2_m3 skrev:Jo den finns där som förut , eller först såg jag inte den men dök upp vid nästa gång jag navigerade till en destination.tigermann skrev:Jag lyckas inte se prognos på återstående batterinivå när jag knappar in en navigation. Man ser heller inte hur mycket en ToR-resa innebär.
mikebike skrev:Varför kan man inte se hur mycket den laddar, Frågar min fru.
-Det har flyttat upp till vänster.
Varför då?
-Ja, det kan man verkligen fråga sig.
Tycker det är mycket snyggare och rent, tjejen tyckte samma så vi är nöjda iafmikebike skrev:Varför kan man inte se hur mycket den laddar, Frågar min fru.
-Det har flyttat upp till vänster.
Varför då?
-Ja, det kan man verkligen fråga sig.