Du kan kolla själv på car.info på alla bilmärken och modeller.
Påstått mixtrande är nog i Kina.
Wow, knappt 800 bilar på 3(?) år de varit verksamma i Sverige. Hur ska det bära sig.
Det där är i år, så 7 månader. 7X har bara levererats ett par månader.
Dom kommer nog klara sig bra, växer så det knakar.
Tycker tvärtom det ser förvånansvärt illa ut. Av kineserna trodde man nog just Zeekr skulle klara sig lite bättre men det där ser illavarslande ut.
X fick dom sålt några hundra bilar efter aggressiva privatleasingkampanjer, men nu har det planat ut.
Hypen dog också väldigt snabbt för 7X ser det ut som.
Finns såvitt jag vet inget bilmärke som tappar så kraftigt som Tesla, -80% i juli eller nåt sånt? Så där ska man nog oroa sig lite mer.
Hur tyder du att hypen dog utifrån en uppåtgående kurva?
Zeekr finns knappt på kartan jämfört med Tesla.
Ganska tydligt vem som har en uppåtgående kurva här…
Wow, knappt 800 bilar på 3(?) år de varit verksamma i Sverige. Hur ska det bära sig.
Det där är i år, så 7 månader. 7X har bara levererats ett par månader.
Dom kommer nog klara sig bra, växer så det knakar.
Tycker tvärtom det ser förvånansvärt illa ut. Av kineserna trodde man nog just Zeekr skulle klara sig lite bättre men det där ser illavarslande ut.
X fick dom sålt några hundra bilar efter aggressiva privatleasingkampanjer, men nu har det planat ut.
Hypen dog också väldigt snabbt för 7X ser det ut som.
Finns såvitt jag vet inget bilmärke som tappar så kraftigt som Tesla, -80% i juli eller nåt sånt? Så där ska man nog oroa sig lite mer.
Hur tyder du att hypen dog utifrån en uppåtgående kurva?
Zeekr finns knappt på kartan jämfört med Tesla.
Ganska tydligt vem som har en uppåtgående kurva här…
IMG_0573.jpeg
Det där är i år, så 7 månader. 7X har bara levererats ett par månader.
Dom kommer nog klara sig bra, växer så det knakar.
Tycker tvärtom det ser förvånansvärt illa ut. Av kineserna trodde man nog just Zeekr skulle klara sig lite bättre men det där ser illavarslande ut.
X fick dom sålt några hundra bilar efter aggressiva privatleasingkampanjer, men nu har det planat ut.
Hypen dog också väldigt snabbt för 7X ser det ut som.
Finns såvitt jag vet inget bilmärke som tappar så kraftigt som Tesla, -80% i juli eller nåt sånt? Så där ska man nog oroa sig lite mer.
Hur tyder du att hypen dog utifrån en uppåtgående kurva?
Zeekr finns knappt på kartan jämfört med Tesla.
Ganska tydligt vem som har en uppåtgående kurva här…
IMG_0573.jpeg
Du är rolig du
Vi jämförde 2025 mr moving the goalposts.
Men oavsett, den översta säger 150 och 150 på de sista peakarna. Den undre säger 1000 och 1000.
Vad är mest?
Provsatt 7X idag i Gallerian och slogs av att den var klart mindre än jag hade trott (förutom i baksätet som kändes närmast absurt rymligt). Nu gäller det väl rätt många bilar jämfört med Model S och behöver absolut inte vara någon nackdel för den är ärligt talat onödigt stor i många lägen.
Provsatt 7X idag i Gallerian och slogs av att den var klart mindre än jag hade trott (förutom i baksätet som kändes närmast absurt rymligt). Nu gäller det väl rätt många bilar jämfört med Model S och behöver absolut inte vara någon nackdel för den är ärligt talat onödigt stor i många lägen.
Att bilar i denna klassen inte har i längsled ställbara baksäten är fan en gåta.
De flesta elbilar skulle ha oerhört mycket att vinna på 10-20cm skjutmån, vilket ändå skulle göra baksätena fullt användbara för merparten av kunderna och skulle erbjuda 50-100l extra bagage istället för att man behövde ha väskorna på golvet i baksätet vilket man ser ganska ofta när barnfamiljer är ute på långtur.
Provsatt 7X idag i Gallerian och slogs av att den var klart mindre än jag hade trott (förutom i baksätet som kändes närmast absurt rymligt). Nu gäller det väl rätt många bilar jämfört med Model S och behöver absolut inte vara någon nackdel för den är ärligt talat onödigt stor i många lägen.
Att bilar i denna klassen inte har i längsled ställbara baksäten är fan en gåta.
De flesta elbilar skulle ha oerhört mycket att vinna på 10-20cm skjutmån, vilket ändå skulle göra baksätena fullt användbara för merparten av kunderna och skulle erbjuda 50-100l extra bagage istället för att man behövde ha väskorna på golvet i baksätet vilket man ser ganska ofta när barnfamiljer är ute på långtur.
Det är skjutbart baksäte på IONIQ 5. Elektriskt om man har komfortpaketet. En av anledningarna till att jag valde den framför EV6. Extremt mycket plats i baksätet när baksätet är längst bak så det är inga problem för vuxna att sitta även när man skjuter fram.
Saknar invändig V2L och skjutbart baksäte i 7X. Samt att farthållaren inte ens fungerar med släpvagn på! På IONIQ 5 fungerar till och med deras ”autopilot” med släp vilket är skönt på längre resor…
Var väldigt inne på en 7X, men just nu är jag väldigt sugen på hur i5 MY26 eller MY27 blir istället. Hyundai ska gå över till Android automotive ”snart”.