Sida 31 av 31

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 10:31
av manneson
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 09:00
HelectriC skrev: 12 okt 2025 08:55
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 01:48
Jag tror dom räknar med att kunna sälja den om datorbytet med tillhörande mjukvara fungerar bra.
Hoppas 400v inte blir så eftertraktade. För 800v kommer väl inte med datorbytet?
Säkert det dom tänker. 800V har väl nya processorn från start antar jag.
Jo, men dom kommer väl inte uppdatera till 800v i befintliga bilar? Hoppas på att 400v-bilarna droppar lite i pris när 800v kommer.
Dom har redan droppat massor. Runt 700 kan du få en fullutrustad för. De kostade väl runt 1,2 nya. Dvs tappat en halv mille på ett år.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 10:42
av Fredrik j
manneson skrev: 12 okt 2025 10:31
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 09:00
HelectriC skrev: 12 okt 2025 08:55
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 01:48
Jag tror dom räknar med att kunna sälja den om datorbytet med tillhörande mjukvara fungerar bra.
Hoppas 400v inte blir så eftertraktade. För 800v kommer väl inte med datorbytet?
Säkert det dom tänker. 800V har väl nya processorn från start antar jag.
Jo, men dom kommer väl inte uppdatera till 800v i befintliga bilar? Hoppas på att 400v-bilarna droppar lite i pris när 800v kommer.
Dom har redan droppat massor. Runt 700 kan du få en fullutrustad för. De kostade väl runt 1,2 nya. Dvs tappat en halv mille på ett år.
Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 11:15
av manneson
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 10:42
manneson skrev: 12 okt 2025 10:31
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 09:00
HelectriC skrev: 12 okt 2025 08:55
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 01:48
Jag tror dom räknar med att kunna sälja den om datorbytet med tillhörande mjukvara fungerar bra.
Hoppas 400v inte blir så eftertraktade. För 800v kommer väl inte med datorbytet?
Säkert det dom tänker. 800V har väl nya processorn från start antar jag.
Jo, men dom kommer väl inte uppdatera till 800v i befintliga bilar? Hoppas på att 400v-bilarna droppar lite i pris när 800v kommer.
Dom har redan droppat massor. Runt 700 kan du få en fullutrustad för. De kostade väl runt 1,2 nya. Dvs tappat en halv mille på ett år.
Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.

Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/

Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 11:37
av Fredrik j
manneson skrev: 12 okt 2025 11:15
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 10:42
manneson skrev: 12 okt 2025 10:31
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 09:00
HelectriC skrev: 12 okt 2025 08:55


Säkert det dom tänker. 800V har väl nya processorn från start antar jag.
Jo, men dom kommer väl inte uppdatera till 800v i befintliga bilar? Hoppas på att 400v-bilarna droppar lite i pris när 800v kommer.
Dom har redan droppat massor. Runt 700 kan du få en fullutrustad för. De kostade väl runt 1,2 nya. Dvs tappat en halv mille på ett år.
Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.

Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/

Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.
Vad den kostade ny är ju av betydelse för den som köpte den ny. För mig, som eventuellt är intresserad av en begagnad är det ju vad den kostar ny idag som är intressant. Sänkta priser drabbar gamla kunder.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 11:39
av manneson
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 11:37
manneson skrev: 12 okt 2025 11:15
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 10:42
manneson skrev: 12 okt 2025 10:31
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 09:00


Jo, men dom kommer väl inte uppdatera till 800v i befintliga bilar? Hoppas på att 400v-bilarna droppar lite i pris när 800v kommer.
Dom har redan droppat massor. Runt 700 kan du få en fullutrustad för. De kostade väl runt 1,2 nya. Dvs tappat en halv mille på ett år.
Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.

Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/

Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.
Vad den kostade ny är ju av betydelse för den som köpte den ny. För mig, som eventuellt är intresserad av en begagnad är det ju vad den kostar ny idag som är intressant. Sänkta priser drabbar gamla kunder.
Absolut, men vi diskuterade vad dagens begagnade kostade nya.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 11:44
av Fredrik j
manneson skrev: 12 okt 2025 11:39
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 11:37
manneson skrev: 12 okt 2025 11:15
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 10:42
manneson skrev: 12 okt 2025 10:31


Dom har redan droppat massor. Runt 700 kan du få en fullutrustad för. De kostade väl runt 1,2 nya. Dvs tappat en halv mille på ett år.
Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.

Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/

Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.
Vad den kostade ny är ju av betydelse för den som köpte den ny. För mig, som eventuellt är intresserad av en begagnad är det ju vad den kostar ny idag som är intressant. Sänkta priser drabbar gamla kunder.
Absolut, men vi diskuterade vad dagens begagnade kostade nya.
Vad jag menar är att begagnatköpare inte är så intresserad av hur mycket den rasat jämfört med nypriset. En fullutrustad bil för 700’ har i mina ögon sjunkit 200’ och behöver ner mer nu när dom nya dessutom får 800v.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 12:58
av manneson
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 11:44
manneson skrev: 12 okt 2025 11:39
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 11:37
manneson skrev: 12 okt 2025 11:15
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 10:42


Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.

Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/

Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.
Vad den kostade ny är ju av betydelse för den som köpte den ny. För mig, som eventuellt är intresserad av en begagnad är det ju vad den kostar ny idag som är intressant. Sänkta priser drabbar gamla kunder.
Absolut, men vi diskuterade vad dagens begagnade kostade nya.
Vad jag menar är att begagnatköpare inte är så intresserad av hur mycket den rasat jämfört med nypriset. En fullutrustad bil för 700’ har i mina ögon sjunkit 200’ och behöver ner mer nu när dom nya dessutom får 800v.
Återigen, det var inte vad vi diskuterade. Du svarade själv ”så mycket kostade dom nog inte”. Dvs du tänkte också just på vad de kostat.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 13:40
av ChristofferG
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 10:42

Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.
Menar du begagnat?
Jag får det till drygt 1,1Msek för en Performance med allt ikryssat på hemsidan.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 13:50
av Fredrik j
ChristofferG skrev: 12 okt 2025 13:40
Fredrik j skrev: 12 okt 2025 10:42

Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.
Menar du begagnat?
Jag får det till drygt 1,1Msek för en Performance med allt ikryssat på hemsidan.
Ser att dom har exkl. moms som default. Ja, en fullutrustad kostar 1,1 miljon. Bilkatrgorin har ju sällan bra andrahandsvärde. Hoppas på en skillnad mellan 400 och 800 i begagnatledet senare.
Sen behöver jag ingen fullutrustad bil. Specen jag skulle vilja ha kostar 1 miljon.
Men jag vet inte. Så dyra bilar tenderar fortsätta vara dyra i längden.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 13:56
av Nect
Någon som vet hur mjukvaran är på en Polestar 3 om den beställs nu? Fortfarande en massa buggar eller funkar den bra?

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 15:37
av manneson
Nect skrev: 12 okt 2025 13:56
Någon som vet hur mjukvaran är på en Polestar 3 om den beställs nu? Fortfarande en massa buggar eller funkar den bra?
Antar att en som beställs nu får nya datorn.
Om mjukvaran fungerar bättre med den är väl oklart.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 15:58
av Fredrik j
manneson skrev: 12 okt 2025 15:37
Nect skrev: 12 okt 2025 13:56
Någon som vet hur mjukvaran är på en Polestar 3 om den beställs nu? Fortfarande en massa buggar eller funkar den bra?
Antar att en som beställs nu får nya datorn.
Om mjukvaran fungerar bättre med den är väl oklart.
Man påstår åtminstone det. Det var där jag hoppade in i diskussionen. Besvikna kunder gör sig av med sin krånglande bil. Polestar betalar bra för den eftersom man räknar med att den ska bli bra med nya datorn.

https://www.automotorsport.se/nyheter/v ... ara-fixad/

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 17:47
av HelectriC
Då var det dags för nästa överraskning med bilen :oops: För några veckor sen började bilen ladda konstigt på AC, antingen inte alls eller enbart på 1-fas. Då byttes ombordladdaren. Idag så vill den inte ladda AC alls, däremot får den säkringen att gå på laddboxen. Har testat två olika, den klipper strömmen med en gång, så bilen kortsluter alltså en AC-laddbox :( Får bli enbart DC fram till returen av bilen om 2 veckor.

Vilket skämt till bil!

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 17:49
av manneson
HelectriC skrev: 12 okt 2025 17:47
Då var det dags för nästa överraskning med bilen :oops: För några veckor sen började bilen ladda konstigt på AC, antingen inte alls eller enbart på 1-fas. Då byttes ombordladdaren. Idag så vill den inte ladda AC alls, däremot får den säkringen att gå på laddboxen. Har testat två olika, den klipper strömmen med en gång, så bilen kortsluter alltså en AC-laddbox :( Får bli enbart DC fram till returen av bilen om 2 veckor.

Vilket skämt till bil!
Tråkigt, men måste samtidigt kännas väldigt skönt att returdatumet är nära.

Re: Polestar 3

Postat: 12 okt 2025 17:55
av HelectriC
manneson skrev: 12 okt 2025 17:49
HelectriC skrev: 12 okt 2025 17:47
Då var det dags för nästa överraskning med bilen :oops: För några veckor sen började bilen ladda konstigt på AC, antingen inte alls eller enbart på 1-fas. Då byttes ombordladdaren. Idag så vill den inte ladda AC alls, däremot får den säkringen att gå på laddboxen. Har testat två olika, den klipper strömmen med en gång, så bilen kortsluter alltså en AC-laddbox :( Får bli enbart DC fram till returen av bilen om 2 veckor.

Vilket skämt till bil!
Tråkigt, men måste samtidigt kännas väldigt skönt att returdatumet är nära.
Ja verkligen, får bara leva med att DC ladda dessa sista dagar