Tacksamt med uppdateringar, verkar som dom snickrat på avåkning också... Tyckte bilen inte var med riktigt för att stoppa avåkning väggen innan uppdatering. Ska testa om det funkar bättre senare.
Moderator: Redaktion
Kan kanske bero på att du kan behöva wifi som når till bilen och att du förstås loggar in på det nätet.slugger75 skrev:Ok!
Jag är fortfarande kvar på version 2019.16.3.2.
Är alla ni andra Model 3-ägare på någon version av 2019.20?
Tack. Jag har fri surf på mobilen, tankade ner kartuppdatering för någon vecka sedan genom att lämna mobilen i bilen över natten när jag delat wifi till bilen från den.snowtroll skrev:Kan kanske bero på att du kan behöva wifi som når till bilen och att du förstås loggar in på det nätet.slugger75 skrev:Ok!
Om du inte har eget wifi men annars i t ex Telia så ingår det Teliawifi, på bra flesta offentliga ställen Norden runt ink Baltics, där du lätt får igång uppdatering... Dock sköter bilen själv handskakning mot Tesla för detta vad jag förstår och kan ej forseras. Gissar att dom rullar ut successivt för att inte lasta ner distributionsservrarna.
Ja sedan har ju Max, och en massa andra ställen också sk mer lokala hotspots som kan användas.
Och förstås som tidigare nämnts här i någon tråd, om du har en slit och släng mobil. Skicka in ett SIM kort med surf på och aktivera tethering/wifi share/Internet share och lämna den mobilen i bilen(dåld) ... Rätt som det är så lär uppdatering kicka in ska du se
Ja det stämmer! Men, bilen är i stugan nu...uppsalatesla skrev:Ser att du bor i Uppsala. Du har ju fritt wifi tre timmar i de centrala delarna av stan. Bara koppla upp och körahttp://www.uppsalawifi.se/
Ska fungera, bilen vet inte att det är en wifihotspot.slugger75 skrev:Tack. Jag har fri surf på mobilen, tankade ner kartuppdatering för någon vecka sedan genom att lämna mobilen i bilen över natten när jag delat wifi till bilen från den.snowtroll skrev:Kan kanske bero på att du kan behöva wifi som når till bilen och att du förstås loggar in på det nätet.slugger75 skrev:Ok!
Om du inte har eget wifi men annars i t ex Telia så ingår det Teliawifi, på bra flesta offentliga ställen Norden runt ink Baltics, där du lätt får igång uppdatering... Dock sköter bilen själv handskakning mot Tesla för detta vad jag förstår och kan ej forseras. Gissar att dom rullar ut successivt för att inte lasta ner distributionsservrarna.
Ja sedan har ju Max, och en massa andra ställen också sk mer lokala hotspots som kan användas.
Och förstås som tidigare nämnts här i någon tråd, om du har en slit och släng mobil. Skicka in ett SIM kort med surf på och aktivera tethering/wifi share/Internet share och lämna den mobilen i bilen(dåld) ... Rätt som det är så lär uppdatering kicka in ska du se
Men jag har anslutit bilen till mobilens nät flera gånger sedan dess. Det kanske är något med att det inte räcker men en mobil hotspot, utan att det måste vara "riktigt" wifi?
Ska testa något fritt wifi annars.